Inlägg från: Anonym (Tiden går) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tiden går)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

anonym05swe skrev 2024-12-09 09:58:08 följande:

Alltså jag har redan ångrat flera saker jag har gjort ex 

Ja och jag hade såklart älskat att vara i en relation med henne, det 
    är klart det är jobbigt för mig också. Det är därför jag vill träffa henne för jag bryr mig om henne. 

TS, vill du svara på denna fråga:

Säg att ni träffas några gånger och du inte vill fortsätta träffa henne. Har du få dejtat långsiktigt eller kortsiktigt?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-12-09 10:50:00 följande:

Beror på hur man definierar det, räknar det inte som dejtning om jag inte träffar personen i fråga minst 3-4 gånger. 

Är knappast att dejta att bara ses 2 gånger

Så om du träffar henne 4-5 gånger och sedan inte vill träffa henne mer, har du då dejtat långsiktigt eller kortsiktigt?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-12-09 11:17:51 följande:

Är såklart kortsiktigt då? Vad är poängen? 

Jag vill träffa den rätta att spendera mycket tid med, inte hamna i en relation med fel person.

Poängen är att du inte vill dejta kortsiktigt. Ändå vill du göra det. Hur går det ihop?

Om det är fel person vet du inte förrän ni träffats, och ibland tar det lång tid att upptäcka. 
  • Anonym (Tiden går)
    Anonym (...) skrev 2024-12-11 13:26:37 följande:
    Fast han hade ju fått kontakt med ett par tjejer där ett tag. Tänk om tex någon av dem hade tagit nåt mer initiativ. Jag tycker bara det är konstigt att skriva att han aldrig kommer få ett förhållande om han fortsätter som nu. Det går ju inte att veta hur andra än TS kommer att agera.
    Klart det kan hända, men läser man TS inlägg så ogillar han ju modern dejting, så att han ska gå emot alla sina principer han skriver om i tråden är väl inte troligt. 
    Han är ganska bestämd med hur han vill det ska gå till, vilket inte ökar hans chanser. 
    Men visst, det finns kanske en tjej någonstans som vill växa ihop med honom, men bor hon inte nära så kommer det aldrig att ske eftersom TS inte klarar av avstånd. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-12-11 14:06:31 följande:
    Jo jag klarar av det läs ursprungsinlägget men föredrar det inte. 
    Det är mycket du inte föredrar. Det är ju därför du är där du är nu. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-12-11 18:36:59 följande:
    Nej det är inte pga preferenser jag är där jag är. Är snarare pga externa faktorer. 
    Faktorer som går att ta sig runt. Vilket du valt inte göra. Du är där dur för du väljer att vara där. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-12-12 07:25:22 följande:
    Nej

För varje dag som går utan att du gör något för att träffa henne väljer du bort henne. 

Hon är inte tillräckligt viktig för dig om du inte idag skriver och frågar om en träff. För varje dag du väljer bort att fråga henne så kommer du längre ifrån en relation med henne. 

Du bestämmer själv, och du väljer att inte göra mer än vad du gör nu. Då blir resultatet därefter. 

Du väljer att vara passiv och då får du acceptera konsekvenserna. Att du hoppas det ska lösa sig ändå utan att du gör något är önsketänkande. Dröm gärna, men var medveten om att det bara är en dröm. 

Du vet vad du ska göra, men du väljer att inte göra det, dag efter dag. 

• Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-12-12 08:35:27 följande:

Nej, det gör jag inte. Skulle aldrig välja bort henne, inte ens försökt dejta ngn annan pga att jag gillar henne. 

Jo, det är hon. Är närmare relation nu dock än om jag inte skrivit alls. 

Passiv? Skrivit med henne mycket (dock inte ngt under senaste månaden men ska skriva med henne). Jag skulle göra mkt för att hamna i en relation (med rätt person)

Så enkelt är det inte

Du gör inte mkt, du behandlar henne som vilken bekant som helst. 

Men det spelar ingen roll, du får gärna tycka att du gör jättemycket. 

Sanningen är ändå att du är där du är pga ditt agerande. Det bara du som kan ändra på detta. 

Och din passivitet detta året visar ju att det du skriver inte stämmer. Du har skrivit flera gånger att du ska bjuda ut henne, att du ska prata med henne när ni träffas osv. Men inget händer. 

Men det är ok, du gör som du själv vill. Men det är du som mår dåligt när du inser att det är för sent. 

• Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-12-12 08:52:22 följande:

Nä, dmar inte direkt andra kvinnor jag inte är intresserad av. Har inte heller ens försökt träffa ngn annan. 

Jag valde som sagt inte att falla för henne. 

Jag kommer bjuda ut henne och har pratat med henne på event osv.

Alltså, det är inte trevligt nu heller med detta läge.

Men du har valt det själv. Du väljer själv varje dag att inte fråga om en träff. 

Fast det du gör, pratar med henne på event och skriver till henne, är inget speciellt. Även om du inte gör det med andra, så är det vardagliga saker folk gör. Man pratar med folk och skriver till dom. et betyder inte att man är kär. Du gör inget för att visa att du vill träffa henne, inget alls. 

Och det är ok, att du inte visar att du vill vara i en relation med henne. Men då kommer det inte att ske. Det är upp till dig att ta initiativ. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-12-12 15:41:20 följande:
    Nej är inte direkt så att man bara dmar folk man inte är intresserad av direkt i min ålder.  Klart jag är närmare nu än om jag inte skrivit alls. 

Kolla vad jag gjort ist.
    Ja för det är en fråga om när snarare än om. 

Du är inte nära alls. 

• Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-12-14 08:29:43 följande:
    Svårt att säga exakt vad men vill bjuda ut irl inte genom text. Det känns fel att göra så. 

Så då blir det inte av eftersom du aldrig träffar henne. 

Eller ska du ringa henne?

• Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-12-16 15:32:05 följande:
    Att jag söker seriöst. Va? Nej, har redan skrivit varför jag inte bjudit ut henne än. 
    Och när ändras det, dvs när försvinner dina skäl till varför du ännu inte bjudit ut henne?

Dina ursäkter är ju avståndet, att hon ska missförstå dig, att ni ska växa ihop istället, att du inte gillar modern dejting. Har säkert glömt något.

Så när försvinner dessa hinder så du kan bjuda ut henne?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-12-16 23:04:42 följande:
    Känns som hon kan tolka det fel eller tro att jag bara är ytlig ex. 

Så vad ska du göra för att hon inte ska tolka det fel? 

Du har haft ganska lång tid på att fundera på detta. Om du inte kommer på ett svar så kommer du aldrig att våga. 

• Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-12-16 23:00:40 följande:

Måste kännas rätt, ha en bra formulering ex. Du tror inte jag starkt ogillar detta läge själv? 

Känns inte jätteroligt med det läge jag är i nu. Om jag blir avvisad blir det ytterligare år av ledsamhet. Om jag misslyckas ytterligare med att skapa en kärleksrelation som fungerar känns det inte jättetrevligt direkt. 

Så du vågar inte fråga för du är rädd att bli avvisad. 

Då kommer du inte längre. För den rädslan går inte över av sig själv. 

• Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-12-16 23:04:42 följande:
    Känns som hon kan tolka det fel eller tro att jag bara är ytlig ex. 

Fast du är ytlig. Du pratar bara ytligt med henne, du skriver bara ytligt med henne. 

Du har ingen självinsikt, du har inte utvecklats alls på denna tid som gått, tvärtom så rapar du bara fram samma floskler som du gjort från början. 

Var finns ditt djup? Och varför visar du inte det djupet för henne, om du vill att hon ska se det? Hon ser ju det du visar, en ytlig sida. 

• Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-12-17 09:50:34 följande:
    Jag har redan gjort saker ex skriva med henne ett tag ex. 
    2. Det går definitivt att hitta en sån formulering. 
    3. Nej är inte konstigt att inte vilja bli feltolkad. 
    När tror du att du kommer att hitta en sådan formulering?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-12-20 16:38:36 följande:
    Nej jag ska inte slösa ytterligare ett år helst i denna situation. Om Juni kommer och jag inte har en flickvän har jag alltså gått 20 år utan att någonsin ha en flickvän (2 år i vuxen ålder och ytterligare 2-3 år då jag kunde varit i en seriös relation) uhhh så ja, tufft läge. 

Klarat vissa. Ja, ska hem idag. Så jag kommer träffa folk ja. 
    Ja, men det är ju ditt eget fel. Man får ingen flickvän om man bara sitter hemma. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-12-20 20:14:55 följande:
    Fast jag har inte ens fått känslor innan detta för ngn på flera år. Vill inte bli ihop med ngn som jag saknar känslor för. 

Ja men dejtingappar är inte bra överhuvudtaget direkt, jag tror inte heller direkt att den rätta (om detta inte går vägen) finns på ngn bar direkt ex osv.

Bla bla, det är väl inget svar på det jag skrev. 

Du har ju inte gjort något fast du har hittat hon du vill du vill vara i en relation med. 

• Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-12-21 01:09:35 följande:
    Jo har skrivit med henne men vill verkligen vara öppen med henne. Ja det är jobbigt att göra sig helt sårbar för henne (iom att vi inte är i en relation) men skulle kunna göra det för henne kosta vad det kosta vill. Det är hennes (och min) förlust om det inte går vägen. 

Fast du gör inte det. Du bara skriver att du ska hels tiden, men du gör det inte. 

Varför ska någon tro på dig? 

• Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-12-21 19:10:40 följande:
    Det är som sagt en fråga om NÄR snarare än OM. Ska göra det när det passar men har ingen tid som är riktigt bra för det nu. Kanske ngn helg typ. Om detta inte går vägen har jag ingen aning heller vad som jag ska göra efteråt. Vill verkligen träffa henne och allra helst bli hennes. 
    Visst, inbilla dig det. 
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?