Unfortunate Barista skrev 2024-02-02 22:27:31 följande:
Den här tråden är uppe i 114 (!) sidor och har pågått i sedan november, vi är i februari månad nu och ni har setts 3 gånger. Du gör ingen progress alls, om du fortsätter så här så kommer hon att hinna bli tillsammans med en annan under tiden du mobiliserar.
Du verkar inte förstå att du är konkurrensutsatt, det vill säga att det finns andra killar som också kan visa intresse och du verkar inte heller förstå att man är snabb med att inleda relationer när man är ung och att det är relativt enkelt jämfört med hur det är när ni blir äldre.
När jag var i din ålder så räckte det att jag träffade en tjej på en fest för att jag skulle inleda en relation med henne. Det räckte alltså med en kväll för att förstå att hon existerar, ta kontakt, prata, visa intresse och be om att få träffa henne igen. Du har ett par tillfällen som är på ingående där risken att hon träffar någon ökar. Det är alla hjärtans dag, valborg, midsommar och i princip hela sommaren.
Jag har bara läst från sida 112 och du går bara runt och runt i ditt resonemang. Du läser vad folk skriver till dig, men det är tydligt från dina svar att du inte alls förstår. För du repeterar bara vad du har skrivit tidigare. Trots att alla som skriver i tråden säger exakt samma sak.
Du har fått väldigt bra och konkreta råd från både Anonym (H) och Anonym (Oj), där tänker jag speciellt på inälgget där en skriver att du ska skriva till henne idag och träffa henne inom 2 veckor och inlägget där du till och med får ett manus på vad du ska skriva till henne för att lägga banan från att bli kompis till att bli ihop. En tjej och speciellt en ung tjej, blir aldrig ihop med en kille som hon har börjat se som kompis, det är därifrån begreppet firendzone kommer från. Det kommer inte ändras förrän du kommer upp i 40 årsåldern.
Jag ska följa de goda råden. Allt jag vill är att bli hennes. Skulle göra mycket för henne. Blir gärna hennes om vi båda vill såklart