• Anonym (Lugn)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

anonym05swe skrev 2025-02-10 15:52:03 följande:
    Alla jobb förutom typ telefonförsäljare kräver körkort.
    Struntprat. Restaurang, städare, butikspersonal, vissa lagerjobb osv.
  • Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2025-02-10 16:07:29 följande:
    Kolla arbetsförmedlingen själva. Av 8000 jobb försvinner ca 90% när man filtrerar efter körkort och även filtering dyker jobb upp som ändå kräver körkort
    Kollade restaurangbranschen. Inte ett enda jobb försvann.
  • Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2025-02-10 19:09:26 följande:
    Jättebrett 
    Som vadå? Vilken bransch har du sökt på när 90 procent försvinner?
  • Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2025-02-11 02:34:57 följande:
    Kolla AF bara....
    Frågar igen: Vilken bransch/vilka branscher anger du då 90 procent faller bort för att du saknar körkort?
  • Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2025-02-11 18:05:29 följande:
    Massa serviceyrken försvinner
    Inte i NÄRHETEN av 90 procent. För att städa i bostäder, visst, men det finns annan typ av städjobb. Och diskplockare.
  • Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2025-02-18 21:30:17 följande:
    Det stämmer inte ens
    www.familjeliv.se/forum/thread/83287204-kat-ibland-men-vill-inte-ligga-runt-runt

Då ska vi se:

Ni är båda lika gamla och oskulder.

Han är kär i en kvinna som han träffat via en organisation, men hon vet inte om det:  Är dygnkär i en kvinna just nu dock som inte vet. Hon bor på annan ort men jag har varit i hennes dms ett tag. Är med i en organisation och det var i den jag träffade hon jag är kär i. Har redan känslor för en tjej som inte vet om att jag gillar henne dock.

Han bor i en ny stad och letar jobb: Är relativt ny i staden jag bor i så inte direkt. Försöker hitta jobb nu och dricker inte heller. 

Han har också svårt att bjuda ut henne, eller som du kallar det, en inbjudan: Det är jättesvårt att få till en korrekt inbjudan
  • Anonym (Lugn)
    fornminne skrev 2025-02-18 22:49:17 följande:
    Den andra tråden kan ju vara en copycat, någon som medvetet härmar TS.
    Ja, så kan det vara. En copycat som är inne och skriver samtidigt som TS.
  • Anonym (Lugn)
    fornminne skrev 2025-02-18 22:59:50 följande:
    Varför inte? Som tycker det är kul att göra narr av TS genom att framställa honom som en patetisk kåtbock. Inte bara en kille med diverse svårigheter som längtar efter kärleken. 
    Absolut, verkar jättetroligt.
  • Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2025-02-23 22:27:06 följande:
    Hon gillade mitt DM på Instagram...
    Du skrev ett DM och allt du fick vara en like?
  • Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2025-02-27 21:15:12 följande:
    Varit med folk när jag studera ex men inte skaffat nya vänner direkt. 
    Mest personer i organisationen. 

Vill helst av allt skaffa flickvän snart 
    Killar utan kompisar brukar väldigt sällan ha en flickvän heller.
  • Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2025-02-27 21:30:16 följande:
    Alltså jag får ju matchningar på appar så uppenbarligen tycker vissa att jag är intressant nog iaf. 

Vad ska jag göra då? Gå ut på barer osv eller för chansen att träffa den rätta?
    Att få matcher är dock inte samma sak som att ha en flickvän. De vet ju inte att du inte har några kompisar.

Du ska skaffa kompisar. Nej, du kommer inte att hitta någon genom att vara ensam på barer.
  • Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2025-02-27 21:57:19 följande:

Nej men att få matchningar visar ändå att en del tycker jag uppenbarligen har något av intresse. 

Är det inte bättre att direkt försöka skaffa dejter på barer osv för erfarenhetens skull?

Nej.

Nej.
  • Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2025-02-27 22:09:14 följande:
    Varför skulle man matcha då?
    Fast andra har sagt det tidigare?
    De ser bara det du väljer att visa upp. De vet inte att du saknar kompisar och hur du är.
    Att ragga ensam på en bar är i stort sätt omöjligt. De kommer att tycka att du är ett creep. Du MÅSTE skaffa folk att umgås med. Jag sa det till dig redan innan du började uni.
  • Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2025-02-27 23:07:49 följande:

Fast de väljer fortfarande aktivt att matcha med mig så... 

Fast hur ska man då kunna flörta upp till relationer som rätt många gör?

Ja, jag försökte var med kåren ex.

Som jag skrev så bör du börja med att skaffa vänner.
  • Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2025-02-27 23:34:30 följande:

Ja men tycker du jag ska gå ut osv för att träffa nytt folk eller vad tycker du? Skapa något revolutionerande som jag kan dra in miljoner på för att skaffa vänner inom företagsvärlden? 

Jag har alltid höga ambitioner, det går inte alltid vägen men är alltid bra att ha höga ambitioner.

Nej, jag tycker att du ska gå ut med kursare eller liknande. Om du går ut ensam kommer du inte att lära känna någon. Du kommer att framstå som en kuf.
  • Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2025-02-27 23:44:08 följande:
    Var det inte så typ alla 70-80 talister dvs min generations mammor och pappor träffades? Vet att det inte är så ovanligt iaf
    Man kan förstås träffa folk ute på barer. Men INTE som ensam kille. Har det inte framgått?
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?