• Anonym (Lugn)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

anonym05swe skrev 2025-01-01 18:42:16 följande:

Är inte helt kört. Ska bjuda ut henne. I värsta fall får jag (alltså om hon avvisar mig) på något sätt försöka träffa ngn annan tjej som jag kan bli ihop med för en långsiktig relation. 

Jag hatar detta läge enormt.

TS, du slösar tyvärr bort dina viktiga ungdomsår. Jag skrev till dig innan du började på uni om att ta chansen att lära känna kompisar på uni. Att delta i saker och umgås. Det verkar du inte ha gjort. Alls. Jag fattar att det kan vara svårt, men du försätter dig i en riktigt dålig situation. Du vill inte bli en av dessa bittra 40-åriga oskulder som finns här.
  • Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2025-01-01 18:57:52 följande:

Ja, det gjorde jag också i början med kåren men finns ingen av intresse för mig där direkt. Inte alls. Jag blir inte kär i personer enkelt heller och inte heller så jag bara söker en relation för jag är k-t direkt heller utan för jag vet vad jag kan bidra med i en långsiktig relation. Söker enbart en långsiktig och seriös relation. Skulle vara en bra pojkvän i en relation.

Vill bara spontant träffa den rätta utan att behöva tänka och krångla med det. 

Jag pratar INTE om att du ska hitta en relation. Jag pratar om att du ska lära känna människor. Du kan inte enbart fokusera på ett förhållande. Du MÅSTE öva på det sociala och skapa nätverk. Viktigast, för att det är viktigt för ditt liv och din hälsa, men även för att män utan kompisar även brukar bli utan flickvänner.
  • Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2025-01-01 19:12:14 följande:
    Jo, jag känner ju folk så det är inget problem direkt. Är dessutom en relation jag söker med den rätta (ja, ingen är perfekt men du fattar grejen)
    Känner, visst. Men du har ju inga kompisar. Killar utan kompisar brukar inte vara populära hos tjejer. Varenda oskuld här på FL saknar kompisar. Kan vara något att tänka på.
  • Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2025-01-01 19:15:58 följande:

Tror det har mer och göra med att jag faktiskt är lojal och seriös och inte direkt beter mig konstigt som vissa killar gör enbart för att få en relation. 

Du har fel. Och du har aldrig haft en flickvän.
  • Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2025-01-17 12:54:05 följande:
    För 30 år sedan fanns inte sociala medier som påverkade mångas syn på relationer. Nu så lägger folk ut om dejter osv på sociala medier. Är typ krav på att man ska lägga upp själv från relationer också på sociala medier. 

Sade inte det utan att enbart att det är väldigt jobbigt om jag blir avvisad. 

Nej jag mår bra och agerar sunt. 
    För 30 år sedan hade du inte kunnat skriva till henne alls. Då hade du varit tvungen att be om hennes telefonnummer vid eventet och sedan ringa henne. Det hade du ju aldrig fixat. Så du har nog tur att du lever nu.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Lugn)
    Anonym (Hej) skrev 2025-02-06 20:46:55 följande:
    Jag förstår faktiskt inte vad du vill att vi ska skriva mer. Du har fått alla råd som går att få i din situation, det finns inget mer vi kan skriva om du inte förändrar statusen och gör något aktivt.

De hinder du tycker att du har kommer inte att förändras så antingen måste du hitta ett annat tankesätt eller gå ur din bekvämlighetszon och chansa. Jag tycker fortfarande att du ska börja prata med en psykolog för att vara så handlingsförlamad och begränsad i sitt psyke verkar inte särskilt lyckat om livet ska bli bra.
    Det finns inget mer att skriva. Det har blivit en evig rundgång:

TS svarar kort med samma svar. Han ska bjuda ut henne. Han vet inte när. Det är komplicerat. Han vill inte att hon ska missförstå. Modern dejting. Han vill verkligen bli hennes.

Vi frågar när han ska bjuda ut henne? Varför han inte bjudit ut henne?

TS svarar kort med samma svar. Osv osv.

Tror ni verkligen att vi ska få några svar?
  • Anonym (Lugn)

Hur kommer det sig att du är tillbaka på apparna, TS?

• Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2025-02-10 12:03:51 följande:
    Nej

Är enbart på appar utifall att. Använder inte direkt aktivt 
    Hur använder du dem då?
  • Anonym (Lugn)
    Anonym (Varför ens försöka...) skrev 2025-02-10 12:42:28 följande:
    Det är väl inget fel med att en singel är på dejtingappar?
    Har jag skrivit det?
  • Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2025-02-10 15:52:03 följande:
    Alla jobb förutom typ telefonförsäljare kräver körkort.
    Struntprat. Restaurang, städare, butikspersonal, vissa lagerjobb osv.
  • Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2025-02-10 16:07:29 följande:
    Kolla arbetsförmedlingen själva. Av 8000 jobb försvinner ca 90% när man filtrerar efter körkort och även filtering dyker jobb upp som ändå kräver körkort
    Kollade restaurangbranschen. Inte ett enda jobb försvann.
  • Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2025-02-10 19:09:26 följande:
    Jättebrett 
    Som vadå? Vilken bransch har du sökt på när 90 procent försvinner?
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?