Inlägg från: Anonym (Inget på spel....) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Inget på spel....)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

anonym05swe skrev 2024-10-22 17:16:54 följande:

Roliga saker, inte direkt bara sitta och äta på någon tråkig plats. Innovativa och roliga saker som faktiskt ökar chansen för en relation där båda trivs. 

Det är ju komplext. 

En middag blir så rolig och intressant som man gör den! Har man inställningen att det ska bli tråkigt, då blir det tråkigt. Gör man det intressant genom samtal om diverse för att lära känna personen så blir det roligt och intressant. 
    anonym05swe skrev 2024-10-22 23:33:40 följande:

Jo kanske men det är ändå inte direkt optimalt. Inte direkt så man vill bli ihop med någon enbart pga att ha träffats på en restaurang ex. 

Skulle såklart vara jätteroligt att träffa henne själv, har gått i månader nu och bara varit fast i samma meningslösa position utan att egentligen kunna göra något. Det är inte roligt.

Det är jätteoptimalt att börja med en middag eller en fika som första dejt. Man konverserar och diskuterar, berättar om sig själv och visar intresse för sin dejt. En bra första dejt är på en plats där det går lätt att avbryta om man känner att "det här funkar inte"

En inte optimal dejt är ett biobesök. Då sitter man tysta bredvid varandra i typ 2 timmar. 

Men, vad vet jag om dejting.... 
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-10-23 10:34:18 följande:
    Det kommer aldrig att passa. Vem försöker du lura. dig själv?
    Eftersom det är enklare för TS att låtsas att han är så förälskad i denna tjej än att faktiskt ta tag i och göra något så ja, han lurar sig själv hela tiden. Det är mycket enklare att tråna på avstånd och skylla på omständigheterna så man slipper ta tag i sig själv och ta initiativ. 

Att hävda att man inte vill stressa fram något när man trånat i ett år men bara ser hinder, nej, då är man inte så förälskad som man påstår. 
    anonym05swe skrev 2024-10-23 10:54:46 följande:

Ja och jag vill träffa henne såklart. 

Ja, jag vet men ogillar det med att man behöver organisera och krångla en massa. Skulle helst växa ihop naturligt i en relation utan att behöva krångla en massa. 

Ja, jag vet och vill träffa henne. Ska bjuda ut henne när det passar.

Ingen, absolut ingen "växer ihop naturligt i en relation utan att behöva krångla". Jo, om det är en arrangerad relation där föräldrarna styr upp det hela  då slipper iaf du själv "organisera och krångla" eftersom någon annan gör det åt dig. 

Om du inte vill "organisera och krångla" för att få till dejter så är du inte tillräckligt intresserad.
    Anonym (X) skrev 2024-10-23 14:52:57 följande:
    Du förstår att du måste träffa och umgås med en person om det ska finnas nån chans i världen att växa in i en relation?
    TS är lite som en fd vän till mig när vi var i samma ålder. Hon trodde att drömprinsen en dag skulle komma och knacka på dörren. 

Spoiler: det skedde aldrig 
    anonym05swe skrev 2024-10-25 20:31:18 följande:
    Jag ska få det gjort men det är inte direkt enkelt. Pinsamt? Är det bättre att vi har killar som i min ålder bara går från relation till relation och där det också finns folk som är otrogna och inte bryr sig om den andra. Det är snarare pinsamt att folk är otrogna och dylikt. 
    Det är pinsamt att ha chattat med någon man är intresserad av i ett års tid utan att ha lärt känna personen på djupet, utan att ha diskuterat livet, känslor och allt däremellan. Det är pinsamt att ha chattat med någon i ett år och inte vågat ställa personliga frågor för "jag vill inte stressa henne". 

Det finns ett mellanting mellan att vara en player och att inte ha vågat ett skit på ETT ÅR!!!
    anonym05swe skrev 2024-10-29 15:15:55 följande:
    Vill inte att det ska vara ytligt, vill verkligen helst bara prata igenom det med henne
    Vad exakt är ytligt med "jag gillar dig, vill du ses vid tillfälle?"
    anonym05swe skrev 2024-10-29 16:36:32 följande:
    Tänk om hon tolkar det som att jag enbart gillar henne för hur hon ser ut ex (tror inte hon skulle göra det men det kan ske) eller att hon tolkar det som att jag stressar fram det?
    DET HAR GÅTT ETT ÅR!!!!!!!!!! Du stressar ingenting! Och hade du börjat messa henne om annat än ytliga skitsaker hade hon för länge sedan förstått att du är intresserad av henne för den hon är. Hur vet DU att du är intresserad av henne för den hon är när du aldrig anstängt dig för att lära känna henne på djupet? Aldrig diskuterat djupare med henne? 

Hur lång tid ska det gå innan du inte anser att du stressar fram det? Hur länge till ska du messa om ytliga skitsaker med henne? Hur länge till ska hon fortsätta få tro att du är en ytlig bekant/vän? 

Kan du ärligt säga att du känner henne på djupet efter alla era meddelanden? Att du vet, på riktigt, vem hon är, vad hon tycker om, vad hon ogillar? Vad som gör henne glad, vad som gör henne ledsen? Vad hon vill med livet, framtiden, drömmar, mål? 
    anonym05swe skrev 2024-11-05 22:14:56 följande:
    Det jobbigaste är inte bara en potentiell avvisning utan även om det kanske läcker eller om hon dömer mig för det. Är så jobbigt med allt detta för jag faktiskt bryr mig om henne. Om jag velat hade jag bara försökt bli ihop ngn annan. 

Jo, jag försöker "släppa sargen" men är så otroligt jobbigt. Vill bara växa in i en bra relation med rätt person utan krångel och utan problem som förhoppningsvis är henne. Ogillar kraftigt hur modern dejtning är där folk bara hoppar från relation till relation. 
    Men varför lägger du så stor vikt vid andras tyckanden och tänkanden? Om hon säger nej, då var det ändå inte menat att vara ni två. Man måste våga för att vinna. 

Tänk på det som ett lotteri. Om du inte vågar köpa lotter kommer du aldrig ha chansen på högsta vinsten.

För att kunna "växa in i en bra relation med rätt person" måste du våga köpa lotten som ger dig vinsten. Du kan inte vinna utan att ta risken att förlora. Detta har gällt sedan man slutade med arrangerade äktenskap och har alltså inget med "modern dejting" att göra.

Så, ska du vara med i relationslotteriet eller inte?
    anonym05swe skrev 2024-11-08 23:28:34 följande:

Nej, jag hade mycket hellre vetat att vi känt varandra mer. 

Alltså, jag har inte gått in i detaljfrågor liksom utan att ställt frågor som rör henne för bryr mig om henne. 

Detta känns som en katastrof "in the making".

Vad ställer du för frågor till henne som inte lett till att du känner henne bättre, på djupet? 
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?