Inlägg från: Anonym (Tvillingmorsan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tvillingmorsan)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Anonym skrev 2024-07-03 10:28:59 följande:
    Men det har alla andra som stält liknande fråga vetat eftersom det är svårare för dig?
    Jag minns nu vad jag skrev till dig tidigare.

Du är rädd att hon ska säga nej. Det är vad detta handlar om. Eller att hon bara ser dig som vän, inte potentiell partner.

Du är rädd att drömmen om ett förhållande med henne ska gå i kras. Du har blivit avvisad tidigare och det är antagligen detta som spökar. Det är därför du övertänker, krånglar till saker och kommer med undanflykter för att slippa ta några avgörande steg. Så länge du inte gör slag i saken, kan du fortsätta drömma och hoppas. Men det kommer inte att vara för evigt, det inser du va?

Förr eller senare träffar hon någon annan. I lumpen eller någon annanstans. Hon kanske redan har pojkvän? Hur vet du att så inte är fallet? Du har ju bara umgåtts med henne ytligt och tillsammans med andra.
    Anonym skrev 2024-07-03 13:08:17 följande:
    Nja ... Hon sa ja och vi bor ihop sedan 11 år.
    Sorry, jag citerade fel! Inlägget var givetvis till TS.
    anonym05swe skrev 2024-07-06 16:59:05 följande:

Inte sagt emot det heller. Självklart måste båda vilja stanna kvar.

Många relationer idag handlar inte ens om kärlek utan om bekräftelse. Jag söker inte långsiktigt för bekräftelse. 

Hur vet du detta? Du har ju aldrig haft ett förhållande.

Du har en massa föreställningar om hur saker och ting är eller borde vara som stämmer dåligt överens med verkligheten. Denna inställning kommer att sätta käppar i hjulet för dig hela livet om det fortsätter. Du kommer aldrig att våga, du verkar inte vara en kille som tjejer springer efter, och skulle du mot förmodan få till det med en tjej, skulle hon troligen skrämmas bort av dina höga förväntningar samt bestämda uppfattningar om hur saker och ting ska vara.

Som du framstår i den här tråden, känner jag ingen som jag tror hade velat bli ihop med dig. Du är för knepig och du verkar sakna självinsikt. Du förstår inte ens att kärlek och bekräftelse hänger ihop. Kärlek ÄR bekräftelse. Inte ytlig tillfällig bekräftelse, men långvarig, lågintensiv. Utan bekräftelse dör kärleken. 

Många söker något långvarigt och seriöst. Inte alla, särskilt inte i unga år, men många. Särskilt många tjejer. En del träffar killar som är 5-10 år äldre, för att dessa är mognare och mer redo att stadga sig, vilket är vad dessa tjejer vill.

Det finns alltså gott om unga kvinnor som vill det du vill. Som vill satsa och inte bara leka runt.

Men efter vad som har framkommit i denna evighetslånga tråd, alla rundgångar i dina resonemang osv, tror inte jag att du har vad som krävs för att träffa någon. Inte i dagsläget. Det kan förstås ändras, men du behöver mer social träning samt komma ut i verkligheten.

Anonym (Poppe) skrev 2024-07-06 19:27:57 följande:
    Bekräftelse är superviktigt!

Bekräftelse på att man är värd att älskas, värd att tas på allvar, att ens kroppsliga och mentala hälsa är viktig, att man är en betydelsefull del av andras liv.

Jag hade varit en spillra av en människa om jag inte hade fått all den bekräftelse jag fått i mitt liv av föräldrar, övrig familj, vänner, partner.
    Jag tror inte att TS vet vad bekräftelse är, eller så tänker han bara på en viss typ av bekräftelse.
    anonym05swe skrev 2024-07-06 19:52:42 följande:
    Jag pratar om bekräftelse i allmänhet men främst typ saker som "du är x" och "Att vara med dig är en ära".
    Vad har detta med förhållanden att göra? Särskilt seriösa förhållanden?

Tror du inte att seriösa förhållanden är mer än så? Oavsett om de varar 2 år, 20 år eller hela livet.

Inse att du inte har en susning om vad du pratar om. Du måste ut i verkligheten. Som jag skrev, öva dig socialt. Lära dig hur människor fungerar, inte bara ytligt.

Har du vänner IRL? Umgås du öht med människor IRL? Förutom i föreningen / på eventen. Eller får du det mesta av din information från nätet?
    anonym05swe skrev 2024-07-07 09:26:12 följande:

Nej och det är det som är poängen. Min poäng är att jag inte ens vet om/när jag kommer få känslor för någon annan om detta inte går vägen. 

Innan detta hade jag inte fått känslor på 4-5 år.

Det klart att du inte vet, det kan man inte veta på förhand.  Som ovanstående skrev, livet går vidare ändå. Det måste det ju? Oavsett om du bara blir kär vart femte år. 

Om tjejen inte är intresserad, eller om du inte gör slag i saken och därför aldrig får veta, har du inget annat val än att gå vidare och hoppas på bättre lycka nästa gång. Så är det för många. 

Jag förstår om det känns jobbigt, men vad hjälper det? Vad är alternativet? 

TS lever i en drömvärld, men det har varit uppenbart länge.

Men det är inget fel att drömma och fantisera, att gilla någon på avstånd. Det är vanligt när man är ung och oerfaren. 

TS problem är snarare att han hela tiden skriver att han ska göra något, bjuda ut henne osv, men han kommer aldrig till skott.

Återkom när / om du faktiskt har fått till en träff med henne TS. Alltså en träff på tu man hand. Innan dess är det slöseri med tid att fortsätta skriva i den här tråden.

anonym05swe skrev 2024-07-20 12:29:18 följande:
    Om något är det snarare motsatsen av en drömvärld. Hade gärna kommit mycket längre. Är riktigt jobbigt och inget något jag direkt kunde förutse när jag gick med i vår organisation. Kärlek är alltid så otroligt jäkla komplext och jobbigt. 

Det är inte enkelt att komma till skott speciellt om man inte är med henne själv. 

Du lever i en drömvärld om du tror att det ska bli ni två utan att du gör mer. Du skriver hur gärna du vill bli ihop med henne, men du känner henne inte ens närmare, ni har inte träffats själva och du vågar inte fråga.

Du hade kunnat fråga innan eventet. Föreslå en träff. Du har haft många månader på dig, men hela tiden kommit med ursäkter. Nu är det snart för sent.

Vet du ens om hon är singel? 

anonym05swe skrev 2024-07-23 16:11:24 följande:

Hon vet fortfarande inte. 

Nej och nej på de påståendena. Jag kommer kontakta henne om att ses. 

När? Hon åker ju in i lumpen snart. Eller har jag missat något?
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?