Inlägg från: Anonym (Poppe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Poppe)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

anonym05swe skrev 2024-10-21 19:25:32 följande:

För att säga "Jag söker tjej" är mindre seriöst än att säga flickvän. 

Jag vet inte, vill som sagt träffas naturligt. 

Att det bara sker spontant utan att saker är så otroligt organiserade

Ja, men nu går inte det så då måste du göra det bästa av situationen. 

Skriv och fråga om hon vill dejta dig!

Svarar hon ja så går ni vidare tillsammans och gör upp planer för när/var/hur ni kan träffas. 

Svarar hon nej så går du vidare ensam, slickar såren, sörjer ett tag och sedan kan du så småningom börja se efter andra tjejer.

Det finns inga mer planer du kan göra i det limbo du nu befinner dig i. Du måste ta reda på vad hon vill innan du kan ta dig vidare.
  • Anonym (Poppe)
    anonym05swe skrev 2024-10-22 23:33:40 följande:

Jo kanske men det är ändå inte direkt optimalt. Inte direkt så man vill bli ihop med någon enbart pga att ha träffats på en restaurang ex. 

Skulle såklart vara jätteroligt att träffa henne själv, har gått i månader nu och bara varit fast i samma meningslösa position utan att egentligen kunna göra något. Det är inte roligt.

Om du får till en dejt med henne och den dejten blir bra men inte optimal, hur skulle det kännas då? Skulle det kännas som ett misslyckande? 
  • Anonym (Poppe)
    anonym05swe skrev 2024-11-08 20:19:07 följande:
    Jo, jag kommer göra det men ni alla målar upp det som enkelt i princip. Vill verkligen prata med henne om det i lugn och ro. Nu känner jag bara en stress för det ska gå fel. 
    Och den stressen kommer du att fortsätta känna fram till den dagen då du faktiskt talar om för henne att du vill dejta henne. Been there, done that.

Man får till sist inse att hur jobbigt det än känns att göra det så är det i alla fall mindre jobbigt än att låta bli.
  • Anonym (Poppe)
    anonym05swe skrev 2024-11-09 15:39:37 följande:

Nej jag skriver med enbart henne i DM. Har liksom redan frågat om mycket redan som intressen osv. Vet inte hur djupt jag ska försöka föra diskussionen utan att det tolkas fel. 

Ja, jag ska agera mer. Inte som att jag inte agerar.

Ju djupare diskussioner du har med henne desto mer sannolikt är det att hon tolkar dig rätt.

När du bara håller dig till ytligheter är det mycket svårare för henne att fatta att du verkligen gillar henne och vill lära känna henne bättre.
  • Anonym (Poppe)
    Anonym (...) skrev 2024-11-13 09:52:58 följande:
    Det här är inte svar på vad jag skrev. Mitt inlägg handlade om vad man anser att en långsiktig relation innebär
    Det är långsiktigt om man tänker på personen som någon man ska dela resten av livet med. Men i realiteten är det långtifrån alltid som det blir så.

Vi äldre vet att en artonåring sannolikt har flera olika kärleksrelationer framför sig.
  • Anonym (Poppe)
    anonym05swe skrev 2024-11-14 10:21:46 följande:

Har ingen annan plan heller om jag blir nobbad. 

Det är helt som det ska vara.

Att vara intresserad av två personer samtidigt är bara ännu mer förvirrande och jobbigt än situationen du sitter i nu.
  • Anonym (Poppe)
    anonym05swe skrev 2024-11-14 11:15:56 följande:

Så du tycker man ska tjata? Jag har bara hört motsatsen att man inte ska fråga en massa gånger tidigare? 

Jag reagerade också på Felicitys berättelse. Det låter som att han hade kunnat åka dit för stalking ifall hon hade anmält honom...
  • Anonym (Poppe)
    felicityporter skrev 2024-11-14 14:36:51 följande:
    Eh, va? Jag valde ju själv att svara honom på Messenger (vi bodde inte i samma stad och träffades på Facebook så all kontakt skedde via Messenger). Det var ju knappast så att jag totaldissad honom och blockade honom, jag fortsatte ju att svara när han skrevan . Jag var inte arg eller så. Det är inte stalking.
    Jag utgick ifrån det du skrev. Jag känner ju inte dig så jag hade bara det att gå på.

Bra att det bara var en tillspetsad historia och att han i verkligheten visade dig respekt!
  • Anonym (Poppe)
    anonym05swe skrev 2024-12-03 18:00:50 följande:
    Ja men finns också folk som blivit ihop utan att ens haft det i tanken från början. 

Sade inte heller första dejten utan efter snarare att man träffats innan en gång då som exempel. Jag personligen hade nog velat träffa personen minst 2-3 månader innan ett förhållande men finns säkert personer som jag skulle kunna undanta från det. 
    Men även när man inte haft tanken från början så hamnar man någon gång i ett läge där man behöver säga/visa att man har mer än vänskapliga känslor för den andra. Det kommer man inte ifrån oavsett .

Och det är riktigt läskigt att våga berätta hur man känner när det är en vänskap som står på spel, och inte bara en bekantskap.
  • Anonym (Poppe)
    anonym05swe skrev 2024-12-11 10:40:16 följande:

Nej, men vill fortsatt göra det och är redo att anpassa saker för att nå det målet. 

Men är du redo att ta risken att bli sårad?
  • Anonym (Poppe)
    anonym05swe skrev 2024-12-17 09:50:34 följande:
    Nej är inte konstigt att inte vilja bli feltolkad. 
    Blir du ofta feltolkad?
  • Anonym (Poppe)
    anonym05swe skrev 2025-01-18 15:51:53 följande:

1. Det är fortfarande det som är ett problem. Bryr mig om henne genuint så vill inte bjuda ut till något som hon kan anse är tråkigt heller. 

2. Efter en vecka? Det är väldigt fort att göra det

3. Har ju ändå visat att jag bryr mig genom att ställa frågor osv. 

4. Har som sagt inte känslor för någon annan. Sade bara det vore jobbigt att bli avvisad osv 

Det är absolut inte konstigt att be om en dejt efter en veckas bekantskap. I er ålder är det till och med helt normalt att bli ihop inom en vecka. Eller det var åtminstone det när jag var ung.

Lämna det lite öppet vad ni ska göra på dejten. Ge ett par förslag själv och fråga om det låter kul eller om hon har något annat hon gärna vill göra.

Att vara lyhörd för vad hon tänker och känner är viktigt, men du behöver inte vara tankeläsare. Bara lyssna på vad hon säger och fråga om du undrar något. Bra kommunikation är nyckeln till ett långt och lyckligt förhållande. Ju förr ni börjar jobba på det desto bättre. 
  • Anonym (Poppe)
    anonym05swe skrev 2025-01-26 15:43:11 följande:

Hur ska jag göra då? Vill inte att hon ska veta direkt att jag gillar henne utan att det ska växa fram att hon inser det. 

Vill att mer ska hända och vill bjuda ut henne men allra helst bli ihop med henne liksom. Att bli ihop med henne vore som att gå på moln

Antingen blir det aldrig ni två eller så tar du risken att få nobben. Några andra alternativ finns inte.
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?