• Anonym (...)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

TS kanske är priviligerad och bortskämd. Samma tänk med tentorna som med en relation, allt ska serveras enligt hans villkor utan hinder som han inte godtar och gör det inte det så är det inte hans fel om han misslyckas utan hindrens fel, andras fel, lärarnas, moderndejtarnas osv osv. Inget beror på hans egen brist på arbetsinsatser.

• Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2025-03-01 20:34:17 följande:
    Nej är inte något av det. Inte sagt att jag vill få saker serverade heller...
    Så jag har fel? Dina misslyckanden i skolan och med att komma vidare med tjejen, skyller du alltså inte på hinder och omständigheter utan på din egen bristande arbetsinsats?
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2025-03-02 20:38:27 följande:
    Vet inte om det var hon eller någon med liknande nick bara. Var ngn annan med liknande användarnamn tror jag.
    Men bara sluta, ingen går på det där.
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2025-03-03 00:12:00 följande:

Hon vet inte ens om mina känslor osv så är inte över. 

Men ja, är väldigt tufft speciellt mtp avståndet som jag har noll påverkan på. Vill göra allt för henne 

Du vill göra allt för henne men gnäller över avståndet, haha! En skitsak i sammanhanget. Du vill inte alls göra allt, du vill bara göra det som passar dig. Om hon bjöd dig till sig, skulle du svara detta då? Att det är väldigt tufft pga avståndet? 
  • Anonym (...)
    Anonym (Varför ens försöka...) skrev 2025-03-03 10:28:05 följande:
    Det är högst sannolikt att hon misstänker att du är intresserad av henne, även om du inte sagt det med ord. Dina handlingar visar nämligen på ett svagt intresse. Dock är hon inte intresserad av dig, vilket jag baserar på att hon inte hör av sig först.
    Att tolka handlingar är ofta viktigare än att tolka ord.

Avståndet är som det är, och har varit hela tiden. Och ja, du kanske vill göra allt för henne, men du har gjort - ingenting. Vilket visar att du inte är särskilt kär i henne.

Hur går det med jobbsökandet och/eller planerna för kommande studier?
    Ja herregud?en kille långt ute i periferin som hör av sig lite ytligt ibland men det händer aldrig nåt mer än så, jaha nu har visst han skrivit igen, är väl ok att svara honom men man har ingen tanke på att bry sig speciellt mycket. Jag hade nog eventuellt tänkt att jag är någon som han kommer att tänka på ibland när han inte har något bättre för sig, när han har tråkigt då kan han kosta på sig en menlös trevare
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2025-03-03 12:18:31 följande:
    Så du tror hon tänker så om mig? Så jag borde vara öppnare, ärligare och tydligare för henne?
    Jag vet inte vad hon tänker, kan bara svara för vad jag tänker och jag hade uppfattat den killen som att han har ett svagt intresse och därför inte bryr sig så värst mycket om kontakten eller ger några konkreta förslag. Jag är bara någon han skriver till lite halvhjärtat när han är uttråkad. Kanske behöver han lite bekräftelse bara vem vet.
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2025-03-03 13:30:31 följande:

Det går inte att veta än. Jag är fortsatt intresserad av henne även om känslorna förändrats med tiden. (inte avtagit). Det är inte enkelt, är intresserad fortsatt trots att avståndet gör det svårare. 

Söker väldigt mkt iaf. Planerar studera nu under sommaren och hösten samt stanna i Sthlm.

Om hon var intresserad så hade hon nog gett någon mer respons än hon har gjort. När jag är intresserad och vill att killen ska känna att hans kontaktförsök blir bekräftade och uppmuntrade, jag vill att han ska utöka, då svarar jag lite mer utvecklat, ställer motfrågor, visar värme. Man inbjuder killen på det sättet, man vill att han ska känna sig välkommen med sina mess så att han ser att det är läge att fortsätta
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2025-03-03 14:13:30 följande:
    Hon har ställt motfrågor tidigare
    Ja, det är svårt för mig att få en uppfattning om hennes intresse då jag inte sett helheten. Enbart sakliga motfrågor utan värme runtikring eller annat inbjudande beteende kan vara enbart artighet, speciellt om de nu har upphört sen länge.
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2025-03-03 22:19:59 följande:
    Jag försöker 

Är en så tuff situation dock. Gillar henne rejält (skulle göra mkt för henne) vilket gör det svårare att agera. 

Det svåra är att skaffa flickvän, hade hanterat en relation väldigt bra
    Tyvärr så hade du nog inte det, du verkar faktiskt väldigt svår att ha att göra med.
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2025-03-03 23:11:22 följande:
    Jag är en fungerande och social person, bara för jag inte går på 47 dejter varenda månad och byter partner varje halvår gör mig inte till en icke-social person. 

Bara det här svaret till det du svarade på, visar att det inte stämmer, det här är allt annat än socialt fungerande. Som de flesta andra av svaren.

Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?