Anonym (Aktiviteter nara henne) skrev 2024-06-11 09:02:27 följande:
Traden ar for lang att lasa igenom, men som jag forstar det sa bor hon langt bort, sa vad ni gor nu ar pratar/chattar som kompisar pa distans? Har jag uppfattat det korrekt?
Finns det i sa fall inga aktiviteter i narheten av henne som du skulle kunna prova och samtidigt foresla att hon hanger med pa? Alltsa att du anda ar i krokarna pga hundutstallningen i hennes stad, och sa fragar du om hon vill hanga med? Da ar det ju latt for henne att haka pa eftersom det ar i hennes stad. Kolla efter event i narheten. Nagon midsommarmarknad, ny restaurang, sportevenemang, utstallning, paintball, festival eller om hon bor vid kusten kanske nagon båttur? Ar du pa stranden med dina kompisar sa kan du ju fraga om hon vill komma dit och chilla lite, nar du anda ar i hennes stad och ni har chans att traffas.
Nar ni sen traffats ett par ganger sa kan du pa ett naturligt satt saga att du tycker om att umgas med henne, att det ar sa roligt att prata med henne osv. Nasta gang foreslar du nagon aktivitet som kanske ligger narmare dig, eller mitt emellan er, och hoppas att hon fortfarande ar intresserad trots att hon nu maste anstranga sig mer for att traffa dig, da det inte ar i hennes stad.
Lång tråd, men tryck visa endast på TS, så kan du läsa lite hur han tänker och formulerar sig.
Då inser du att ditt inlägg, som är ett vettigt och bra inlägg, inte biter på honom. Han har fått liknande råd tidigare men har massor av ursäkter till varför det inte fungerar för honom.