Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
Jo, det gör vi
Om du skulle fråga henne skulle hon säga att vi känner varandra också speciellt iom att vi setts flera gånger
Jo, det gör vi
Om du skulle fråga henne skulle hon säga att vi känner varandra också speciellt iom att vi setts flera gånger
Nej, inte sagt att vi känner varandra på djupet eller något. Jag besvarade bara din fråga.
Det gör det inte till en crush, att ha en crush är en mindre känsla än att genuint gilla någon och bry sig om den på riktigt.
Jo men då har det varit för intensivt att hinna göra det.
Ja, möjligen men inte till 100% säkert direkt.
Och det likadant nästa träff. Och nästa.
Varför inte träffa henne nu, mellan era träffar? I lugn och ro, utan en massa andra människor omkring er.
Att vara kär i någon som man bara känner litegrann är ju precis definitionen av att ha en ?crush? väl? Nån man möter då och då och men inte har en djupare privat relation med. (Än) Man känner sig kär och fantiserar om att det ska bli nåt mer! det är inget skällsord.
Sen När man känner varandra djupare och det kanske visar sig vara ömsesidigt så kan det ju bli en kärlek på riktigt. Det vet man ju inte än.
Ja, men vet inte om crush är rätt ord för det dels iom de starka känslorna för just henne, dels att vi känner varandra på något plan iaf och dels att jag som person antingen inte faller för någon överhuvudtaget eller kraftigt i form av kärlek (kärlek behöver inte vara ömsesidig för att vara kärlek) men ja förstår din poäng. Ja, självklart vill jag att det ska bli något mer, det få kosta vad det kosta vill.
Kärlek behöver inte vara ömsesidig enligt de flesta definitionerna. Om vi inte blir ihop kommer jag alltid ha positiva tankar om henne dock (så länge inget oväntat kommer upp ex)
Jag är också kär i en 19 åring. Jag är dock lite äldre. Hur vill man att man som tjej ska bjuda ut killen och eventuellt berätta att man är kär
Jag har aldrig varit i en sådan situation men typ bjud in till något gemensamt och långsamt berätta när det känns rätt typ
Så hade jag som kille föredragit typ men det skiljer sig från person till person