• Anonym (...)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Det är inte kört, brukar han ju skriva. Kanske därför han inte gör något? För att han vill kunna fortsätta konstatera att det inte är kört?

• Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2025-02-07 13:04:57 följande:
    Nej, det är inte slut eller över. Hon vet inte ens om att jag är intresserad
    Tro mig, hon förstår att du är intresserad.
  • Anonym (...)
    Anonym (Nora) skrev 2025-02-07 16:45:02 följande:
    A men nu får han sluta. 
    Han kommer inte sluta. Vad skulle hindra honom att fortsätta som han gör?
  • Anonym (...)
    Anonym (Nora) skrev 2025-02-07 16:47:13 följande:
    Vet inte inte. Denna tråd kanske..
    Kan inte ser något som tyder på det. Han fortsätter med sitt gamla vanliga.
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2025-02-08 11:39:11 följande:
    Beror helt på situationen 
    Precis som den är nu, situationen kommer inte ändras. Så vad är ditt nästa steg med tanke på hur situationen är nu?
  • Anonym (...)
    Anonym (...) skrev 2025-02-08 11:42:43 följande:
    Precis som den är nu, situationen kommer inte ändras. Så vad är ditt nästa steg med tanke på hur situationen är nu?
    Svara på det här nu TS
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2025-02-08 12:50:02 följande:
    Bjuda ut henne har jag tänkt
    Så gör det då, om du tycker det är ett bra steg i situationen som är nu
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2025-02-09 11:14:41 följande:
    Så man måste skriva om ALLTING? Nej, vissa saker kan man vänta med att avslöja. 

Inte mitt fel att LAS finns som är ett stort hinder mot unga som mig som drabbar oss. Har flera HP nu. Nej är inte "livrädd för att bli utsatt av skratt". 
    Nej ingenting som drabbar dig är ditt fel men ändå vill du inte söka den hjälp som behövs för att du ska komma någonstans i livet.
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2025-02-09 11:42:38 följande:
    Du vet inte vad LAS är? LAS är typ största hindret på arbetsmarknaden för oss unga. 
    Tack för du bevisar min poäng, det är precis det här jag menar, du tar inget ansvar för någonting, allt som drabbar dig beror på omständigheterna. Men med den inställningen kommer du heller inte komma någonstans i livet. Att du inte försöker vara självkritisk någonstans är ditt val, att du inte söker hjälp för det du inte klarar själv är också ditt val. Men då får du också stå och stampa på samma ställe och inte komma någonstans.
  • Anonym (...)
    Anonym (K) skrev 2025-02-09 19:54:58 följande:
    Varför väljer du att ljuga?
    Tja, TS har väl ljugit för sig själv tråden igenom, inget är hans fel, han behöver ingen hjälp, han mår bra, allt är bra, han har en chans hos tjejen, han ska bjuda ut henne osv. osv. Det är en avgörande del av hans problem, han vill inte se sanningen i vitögat.
  • Anonym (...)
    Anonym (Hej) skrev 2025-02-10 17:28:09 följande:

Det är verkligen ingen annan som har det så tufft som du, känns livet ofta orättvist?

Den här psykologen du vägrar träffa, hon hade kunnat hjälpa dig se lösningar på dina problem istället för hinder, hon hade kunnat få dig att se mönster i dina tankegångar och hjälpt dig bryta det negativa mm.

Han hade väl kört med samma invändningar till den personen
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2025-02-14 10:55:34 följande:
    Nej, för har agerat genom att ens skriva med henne, är inte direkt enkelt heller att visa intresse bara sådär. 
    Är man tillräckligt intresserad så gör man det ändå.
  • Anonym (...)

Jag skrev inte att det är enkelt, jag skrev att är man tillräckligt intresserad så gör man det ändå, som svar på ditt inlägg om att det inte är enkelt. Läsförståelse?

anonym05swe skrev 2025-02-14 11:05:56 följande:
    Det avgör inte om det är enkelt eller inte nej att göra det. Jag är djupt intresserad av henne och vill därav inte stresse henne 
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2025-02-14 13:53:40 följande:
    Nej med rykten pratar jag om att jag vill att det ska vara en privatsak då ingen annan har med det att göra förutom henne. 
    Du skriver ju bara till henne, så ingen annan kan få reda på det.
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2025-02-14 17:50:58 följande:
    Normen är inte att ha samma partner under en lång tid nej 

Beror på 

Så du försvarar dagens normer? Inte sagt att jag är perfekt heller 
    Hur är det du kallar för dagens normer, relevant för dig eller henne? Tror du att hon vill byta ut dig efter en vecka och det tycker du inte är ok?
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2025-02-14 17:57:26 följande:
    Min poäng är normerna som formar dagens relationer som har stora fel i sig. Pratar i breda drag och inte om henne. Tror inte hon skulle göra det nej. 
    Så kan du då svara på vad dessa normer har med dig och henne att göra? varför drar du upp vad andra än ni två gör?
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2025-02-15 02:17:18 följande:

Och läste Anonyms tidigare svar i tråden och jag vet att jag måste göra mer sedan tidigare. Jag tror en del har att göra med tidigare upplevelser. Aldrig upplevt riktig kärlek eller ens en kort romans överhuvudtaget. 

Alltid blivit avvisad. Hatar det. Vill verkligen göra allt för henne och är som sagt som i ursprungsinlägget redo att offra fritid m.m för att träffa henne. Vill att det ska gå vägen verkligen. 

Jag bör ha gjort mer tidigaret också men går inte att ändra dåtiden. Har varit jättenervöst varje gång vi setts. 

Samtidigt kvarstår de logistiska problemen för är inte direkt så man blir sambo direkt heller om man blir ihop. 

Oavsett om detta leder till relation eller inte vill jag verkligen träffa den rätta kvinnan som jag kan vara gift med inom 5 år och ha barn med inom ca 8 år 

Bullshit att du tycker du gjorde fel då eftersom du faktiskt kan ändra vad du gör nutid men det gör du inte, du bara fortsätter upprepa det inte är enkelt vilket du gjorde då också. Dina skäl till att inte göra något är desamma som de var då. Så uppenbarligen godtar du att du inte gör något. Du tycker inte alls att du borde ha gjort något för du har enligt dig själv tillräckliga skäl att låta bli.
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2025-02-15 12:22:19 följande:
    Har redan svarat tidigare
    Syftar du på nuläget där du skrev vet inte? Menar du på allvar om du inte vet om du har umgåtts med någon utanför skolans aktiviteter och hur mycket du i så fall har gjort det?
  • Anonym (...)
    Anonym (...) skrev 2025-02-15 13:29:55 följande:
    Syftar du på nuläget där du skrev vet inte? Menar du på allvar om du inte vet om du har umgåtts med någon utanför skolans aktiviteter och hur mycket du i så fall har gjort det?
    Inlägget! Inte nuläget
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2025-02-15 13:47:07 följande:
    Vet inte exakt tid nej
    Ingen har frågat efter tid, larvar du dig bara eller har du verkligen så här stora svårigheter med kommunikation?
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?