• Anonym (...)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

anonym05swe skrev 2025-01-28 16:47:17 följande:
    Att det kan ske
    Du bidrar inte konstruktivt till diskussionen direkt. Varför följer du inte upp dina resonemang ordentligt?
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2025-01-28 21:49:33 följande:
    Ingen är perfekt och beror på avståndet. Är också svårare att veta exakt vad som är rimligast att skriva för att öka chansen att hamna i en relation med henne också efter ett tag. Skrivandet förändras med tiden iom att är enklare att skriva saker som hände när man sågs senast om man precis setts ex. 
    Man måste inte vara perfekt för att kunna skriva ett meddelande oftare än 4 veckor, så lägg bara ner den invändningen 
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2025-01-28 21:58:00 följande:

Ja, men är också svårt att veta vad man ska säga efter ett tag också om man inte setts heller. Jag vill lära känna henne mer men tyvärr är det med modern dejtning att småsaker som inte spelar roll ska tydligen vara viktigt och veta osv. 

Jo, vill prata med med henne och försöka umgås så mkt jag kan online med henne. 

Återigen du måste inte dejta modernt om du inte vill, så skit i att dra upp modern dejting, helt irrelevant för dig/er
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2025-01-29 10:02:28 följande:
    Jo jag kommer fråga henne om en träff. Att ge upp är inte något jag kommer göra. Gillar henne på riktigt, är snarare för att jag gillar henne att det blir svårare att välja exakt vad man ska skriva. 

Ja, jag vet hur det fungerar. 

Nej, jag mår bra överlag och har inte autistiska drag bara för att jag inte skrivit med henne osv. 

Okej, men att ge upp är inte vad jag kommer göra. Absolut inte. 
    Vadå bara för att du inte skrivit med henne? Det är ingen som påstått nåt om att inte skriva med henne tyder på autism, så varför svarar du såhär?
  • Anonym (...)
    Anonym (...) skrev 2025-01-29 11:01:30 följande:
    Vadå bara för att du inte skrivit med henne? Det är ingen som påstått nåt om att inte skriva med henne tyder på autism, så varför svarar du såhär?
    Hallå TS, kan du svara på det här?

Och kan du även svara på om du är utredd för autism? 
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2025-01-29 13:28:50 följande:
    Ingen som jag träffat säger att jag ens kan misstänkas för det irl. Ni bara överdriver saker. 

Nej det är jag inte för att det inte finns anledning till. 
    Va? Vad betyder det här? Du kan ju inte ens svara ordentligt. Vad tror du att jag frågade egentligen?
  • Anonym (...)
    Anonym (...) skrev 2025-01-29 11:01:30 följande:
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2025-01-29 13:31:02 följande:
    Nej det gör jag inte bara för att ni överdriver och hittar på det. Om det hade varit så hade åtminstone ngn som jag träffar regelbundet sagt det men ingen ens misstänker det. Så sluta hitta på saker. 

Nä, finns 0 anledningar till att prata med någon om det. 
    Hur vet du att ingen misstänker det? Är du tankeläsare så att du vet vad alla tänker om dig?
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2025-01-29 13:44:36 följande:
    Det var en konstigt formulerad fråga
    Varför svarar du såhär? Inget konstigt formulerat med den frågan, sluta hitta på saker för att slippa svara ordentligt 
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2025-01-29 13:49:21 följande:
    För folk i min familj tror en annan i min familj är det, inte mig. 
    Förstår du inte själv vad märkliga slutsatser du drar? Det är inte normalt att tänka och resonera som du gör.
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2025-01-29 13:49:21 följande:
    För folk i min familj tror en annan i min familj är det, inte mig. 
    Alltså det här är INTE svar på hur du kan veta att INGEN misstänker det.
  • Anonym (...)

Alla icke-svar i tråden, gör du det med flit för att komma undan jobbiga frågor eller tror du genuint att du svarar på de faktiska frågorna?

• Anonym (...)

Du kanske inte har just autism, eller då har du det, det vet inte jag, men läser man dina svar och hur du resonerar och drar slutsatser så står det ganska klart att det är något som inte står riktigt rätt till.

Du berättar att du mår väldigt dåligt.

Och du har inte klarat studierna.

Det är ganska mycket som tyder på att du inte fått rätt hjälp från samhället.

• Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2025-01-29 14:34:38 följande:

Jo, det står rätt till

Nej, är bara jobbigt med att hon inte vet om det och att jag inte träffat henne själv än. Mår bra överlag 

Det är inte ovanligt, var rätt många i min kurs som inte klarade spärren. 

Nej du resonerar och svarar väldigt konstigt och ovidkommande, bemöter inte faktiska poänger osv.

Fast du har beskrivit det som att ditt mående är väldigt dåligt pga den här situationen, men när någon påpekar att du säger du mår dåligt så är det plötsligt inte så farligt, förstår du inte vad genomskinlig du är?

Det handlar inte om hur många som inte klarade, utan om alla problemen sammanlagt. Du har problem och kommer inte dit du vill i livet.
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2025-01-29 15:05:32 följande:

Stämmer inte

Nej bara sagt att detta är jobbigt, mår bra överlag som sagt 

Jo det stämmer, och det är flera som påpekat det till dig att du inte svarar, och du pratar runt frågor som du får och svarar inte, missar självklara poänger osv. Frågan är om du medveten om det eller om du genuint tror att du har svarat. Du skyllde på att en fråga jag ställde var konstigt formulerad, vem håller med dig? Det var ingen svårförståelig fråga, för någon som inte har någon typ av diagnos.

Nej du mår knappast bra överlag, i vad du skrivit så framgår det tydligt att den här situationen får dig att må väldigt dåligt.
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2025-01-29 16:18:54 följande:
    Nej svarar så ofta jag kan. Ställ frågan igen då. Är rätt många frågor som ställs. 

Mår bra överlag
    Har inget med att göra hur ofta du svarar, jag pratar om när du väl gör en citering på olika inlägg. Är det nästa löjliga bortförklaring, hur ofta du kan svara? Du har inte haft tid att svara ordentligt när du citerar inlägg? 
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2025-01-28 21:16:12 följande:

Nej har pluggat också mellan den tiden. Ska skriva med henne imorgon. 

Har inte gått en månad heller och ska skriva med henne imorgon som sagt.

Hur gick det? Vad skrev du och vad svarade hon?
  • Anonym (...)
    Anonym (Inget på spel....) skrev 2025-02-02 00:09:53 följande:
    Och hon var fortsatt totalt ointresserad av dig och vad som händer i ditt liv?
    Ja det kan man ju verkligen undra
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?