• Anonym (...)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Ja det kan nog vara så att han behöver det. Och då är det kanske bäst att han inte riskerar nåt.

Anonym (Tiden går) skrev 2025-01-21 10:52:09 följande:
    Visst är det så. Så länge han inte frågar kan han fortsätta drömma om henne. Den drömmen är som en snuttefilt, han har sina ursäkter som gör att han inte kan/behöver göra något nu, därför är det enligt honom helt rätt att vänta. Och då kan han inbilla sig att det blir de två, och det känns säkert jätteskönt för honom.
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2025-01-21 11:04:24 följande:
    Nej, jag trivs inte alls i detta. Är bara jobbigt att behöva gå runt och ha känslor för ngn som bor timmar bort och som jag inte träffat irl på väldigt länge. Är en helt annan känsla att skriva eller prata irl med någon liksom.
    Men du lever på det och du vill inte vara utan det. Därför riskerar du det inte.
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2025-01-23 00:56:43 följande:
    Det är inte enkelt. Jag hade gärna redan gjort det
    Om du inte tänker göra något om det inte är enkelt så kan du lägga ner detta nu.
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2025-01-23 01:10:10 följande:
    Nej, jag vill inte och kommer inte ge upp

Ne ok, det kanske blir enkelt någon gång framöver.

• Anonym (...)
    Anonym (Tiden går) skrev 2025-01-24 09:56:20 följande:
    Den risken finns alltid. Så hur länge ska du vänta? När vet du hur hon kommer att tolka det? 
    Och att det kommer vara enkelt. När kommer det hända? När hon är gift med tre barn?
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2025-01-27 12:35:20 följande:

Nej, om man redan är i en relation är det betydligt enklare att bibehålla än att gå från ingen relation> relation. 

Så du tycker ALLT är mitt fel? 

Fast folk lägger upp allt på sociala medier om dejter. Jag vill inte bara vara "en kille" i ngns liv. Nu så lägger folk upp typ allt från dejter eller prat om tidigare dejter på sociala medier för att få content, speciellt i min ålder. Vill inte dejta ngn som är fel för mig heller. Jag har agerat som sagt genom att dm:a henne och ska agera mer. 

Vad menar du med det här? Tror du att tjejen kommer lägga upp dig på sociala medier om ni börjar dejta? Är det därför du inte bjuder ut henne?
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2025-01-27 18:34:36 följande:

Nej, har inte med det att göra utan det andra jag tagit upp att det ex kan tolkas ytligt m.m som jag nämnt. 

Min poäng är att jag inte vill att en dejt ska vara en sak på sociala medier utan privat 

Va? Att lägga upp på sociala medier kan tolkas ytligt? Men det är väl ingen som råder dig att lägga upp på sociala medier? Varför börjar du argumentera emot att lägga upp på sociala medier utan att någon ens nämnt det?
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2025-01-28 14:48:42 följande:
    Nej, jag skulle inte lägga upp men andra personer kan skriva om mig in det ex.
    Så då kan du alltså inte bjuda ut henne?
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2025-01-28 15:04:35 följande:
    Jag sade "kan" bara
    Hur kan de det om de inget vet?
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2025-01-28 15:50:40 följande:
    Jo ska försöka bjuda ut henne ändå pga att jag bryr mig om henne och har riktiga känslor för henne. 
    Så folk kan lägga upp på sociala medier men du kommer bjuda ut henne ändå för du bryr dig om henne. Alltså helt ovidkommande att du drog upp det med sociala medier, du pratar ju bara en massa onödigt tjafs som inte betyder nåt alls.
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?