• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Anonym (...) skrev 2025-03-10 10:08:32 följande:

Anonym (...) skrev 2025-03-10 10:04:35 följande:

Är hon intresserad av dig så kommer hon tacka ja oavsett hur hon tolkar det.

Tycker hon att du inte är tillräckligt lång så kommer hon tacka nej.

Och tycker hon att du inte bjuder på en tillräckligt fin restaurang så kommer hon också tacka nej. Det är inte svårare än så.

Du kan spekulera hur mycket du vill, men det är meningslöst för du kommer inte få några svar om du inte frågar. Ingen i tråden kan veta vad hon har för krav om restaurang, längd osv.

Poängen att man ens behöver tänka på detta visar som sagt att modern dejting är jättedålig. Att bara träffa någon spontant och bli ihop efter att ha träffats typ 5-6 ggr går typ inte längre pga modern dejtning
  • anonym05swe
    Anonym (...) skrev 2025-03-10 10:14:21 följande:
    Det spelar ingen roll vad jag anser om kraven, det är inte mig du vill ha med på dejt. Det är lumpentjejens krav som räknas.
    Jag vet 
  • anonym05swe
    Anonym (Varför ens försöka...) skrev 2025-03-10 10:32:00 följande:
    Precis! Det finns två aspekter av den mänskliga identiteten. Den ena är hur vi uppfattar oss själva, den andra är hur vi uppfattas av andra människor. Båda två är lika verkliga.
    TS uppfattar sig själv som neurotypisk, vilket är sant, för det gör han.
    Många av oss i tråden uppfatta TS som autistisk, vilket är sant, för det gör vi.

Det är inte på något vis obligatoriskt att se sig själv på samma sätt som andra ser än, men det underlättar en hel del om de båda identiteterna stämmer någorlunda överens.
    Ingen i hela mitt liv har någonsin sagt jag är det för det stämmer inte. Att sen säga det bakom en skärm helt utan evidens eller ens belägg gör era anklagelser ännu konstigare. 
  • anonym05swe

Att jag snart gått igenom hela tonåren utan att ha upplevt tonårskärlek är inte roligt. Vill bara vara i en bra kärleksrelation 

• anonym05swe
    Anonym (Varför ens försöka...) skrev 2025-03-10 10:59:27 följande:
    En tråd som börjar närma sig 700 sidor säger en hel del. Du har skrivit många inlägg som visar på hur du resonerar, vilka slutsatser du drar och hur du förklarar dina slutsatser. Sammantaget ger detta en bild av att du har någon slags svårigheter inom det neuropsykiatriska fältet, mest troligt autism. 
    Det är inte en anklagelse, det är den bild jag har fått genom att läsa det du skriver i tråden.
    Nej det har jag inte på något sätt överhuvudtaget. Helt sjuka anklagelser utan grund 
  • anonym05swe
    Anonym (Inget på spel....) skrev 2025-03-10 14:32:19 följande:
    Vill du ha någon som bara är ute efter en "sugar daddy"?

Det finns INGEN som tror att en arbetslös/studerande 20-åring har råd men lyxrestauranger etc. Förstår inte varifrån du får att det skulle vara ett dejtingkrav.

Nej, det är det jag säger att jag är EMOT så...

Modern dejting är det stora problemet med orealistiska krav på folk, alla förväntas vara perfekta osv

• anonym05swe
    Anonym (Inget på spel....) skrev 2025-03-10 14:32:19 följande:
    Vill du ha någon som bara är ute efter en "sugar daddy"?

Det finns INGEN som tror att en arbetslös/studerande 20-åring har råd men lyxrestauranger etc. Förstår inte varifrån du får att det skulle vara ett dejtingkrav.
    Nej, jag har bra och rimliga krav samtidigt som jag enbart söker långsiktigt
  • anonym05swe
    Anonym (Varför ens försöka...) skrev 2025-03-10 15:41:02 följande:
    Du håller inte på med "modern dejting". Du håller på med "ingen dejting". Detta är en halmdocka från din sida.
    Ja men vill inte dejta runt utan enbart träffa den rätta. 
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-03-10 21:21:07 följande:
    Hur ska du lyckas med det när du inte umgås med nån alls utanför gruppaktiviteter i föreningen?
    Vart ska jag träffa den rätta då? På barer ser jag bara äldre osv 
  • anonym05swe
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2025-03-11 02:54:22 följande:

Här är ännu ett exempel på din typ av svårigheter. Att du tolkar saker bokstavligt. Att du inte riktigt förstår vad andra skriver eller menar.

Att ?sälja in sig? betyder inte att du måste vara perfekt eller någon slags supermänniska. Det betyder att få tjejen intresserad. Hur får du någon intresserad? Genom att vara trevlig, charmig samt rikta in dig på rätt tjej.

Är lumpartjejen värd att satsa på, förväntar hon sig inte en supersnygg eller jättelång kille med mycket pengar. Utan någon hon passar ihop med och har roligt tillsammans med. 

Om hon inte är intresserad av dig, är ni helt enkelt inte rätt för varandra. Det betyder inte att hon är ytlig eller har orimliga krav. 

Jo, jag förstår 

Ja, jag vet att det betyder det och att jag behöver kunna flörta (går inte direkt att få andra intresserade utan att göra det) vilket jag saknar erfarenhet av tyvärr som gör det svårare. 

Ja, jag hoppas också hon har bra förväntningar. Jag tycker som sagt att hon är den som jag vill satsa min energi på. 

Ja, vet. Gör det dock inte mindre jobbigt att bli avvisad eventuellt. Vill bara träffa den rätta 

Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?