• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Anonym skrev 2025-03-08 23:49:10 följande:
    Du TS, om du nu inte är en kaxig liten hopplös brat som inte svarar (vilket du ju envisas med), kan du inte förklara hur det är att svara när du ignorerar det ovan citerade?

Du är fortsatt otrevlig och nosig.
    Bara det att du skriver "nej" när någon påpekar att du säger emot dig själv, vilket du gjort precis hela tråden igen.

Konstaterar också att på 675 sidor har det inte presterats ett enda svar som talar om hur avstånd försvårar ställandet av en fråga.

Du har inga svar. Du är bara allmänt feg. Det paradoxala med det är att du tror att du inte har gett upp bara för att du kan pojkrumsfantisera lite. Vafan hjälper det i den verkligen världen och hur är det att inte ge upp?
    Det kommer att bli så galet pinsamt om du någonsin hade fått ur dig något till henne, så det är ju tur att det aldrig kommer att hända.

Jag svarade det redan men har agerat genom att skriva med henne för är mitt ansvar att visa att jag bryr mig om henne (vilket jag gör) så det åtminstone någorlunda kan tolkas rätt. 

Citat eller belägg? 

För med avståndet gör det svårare att tolka exakt hur det som skrivs tolkas, vissa personer tolkar saker olika (även om det är exakt samma text) 

Feg? Du attackerar mig för jag har känslor och försöker mitt bästa för henne inte för mig själv för bryr mig om henne enormt, söker inte en relation för MIN BEKRÄFTELSE utan för jag vill ge all min kärlek, stöd och uppbacking för henne. Du tycker det är bättre med folk som strular runt varje helg eller folk som är otrogna? Inte konstigt att normal moral i Sverige är som bortblåst (där ex personer som varit otrogna eller personer involverad i dåliga saker (som brott) hyllas. Personer som t.om erkänt i medier som varit otrogna skrivs i positiva ordalag. 

Jo, jag kommer träffa henne nästa vecka antagligen så måste prata med henne där och själv om det går. 

• anonym05swe
    Anonym (...) skrev 2025-03-09 00:04:39 följande:
    Så då kan du ju fråga henne då, säger hon ja så kan ni hitta lösningar för hon är en sån person?

Läs ursprungsinlägget 

Jag delar fortfarande alla de intentionerna och vill bjuda ut henne

• anonym05swe
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2025-03-09 00:06:36 följande:
    Det besvarar inte frågan.

Om hon är så smart och innovativ, kan ni väl hitta lösningar tillsammans, oavsett vem som frågar först? 

Säger hon ja om du frågar om en träff, kommer ni att lösa det. Större är inte avståndet eller andra hinder.

Säger hon nej så är hon inte intresserad, och då spelar det ingen roll om ni bor 50 meter eller 50 mil från varandra.
    Ja men vill inte att en fråga ska tolkas fel heller. Finns tyvärr sätt för det att tolkas fel 
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-03-09 00:09:40 följande:

Det låter som du känner dig tvingad, du måste väl, inte hurra, nu kan jag?

Nej, är inte tvingad. Är av fri vilja jag vill vara med henne och ses
  • anonym05swe
    Anonym skrev 2025-03-09 00:08:07 följande:
    Nej. Du har inte svarat på det som jag citerade. Saknas svar efter fråga, kolla själv. Du har fortfarande inte svarat eftersom frågan syftade på vilket ansvar du har tagit för att det har skitit sig och vad du gör åt den saken.
    anonym05swe skrev 2025-03-08 23:57:35 följande:

Citat eller belägg?

Det finns en 675-sidig tråd någonstans. Tyvärr handlar den mkt om att du inte kan se hur otrevlig du är, så det hjälper ju inte mot en redan felaktig programmering.Ja, feg.
    Och här visar vi för hundrade gången att du inte klarar av att läsa och ta in vad folk syftar på. Istället börjar du yra och projicera en massa åsikter som jag skulle ha, som är helt åt helvete. Riktigt yxskaft-stycke. Någon borde hjälpa dig lite med förståelse av vad folk säger till dig.
    anonym05swe skrev 2025-03-08 23:57:35 följande:

Jo, jag kommer träffa henne nästa vecka antagligen så måste prata med henne där och själv om det går. 

Nejdå, var lugn. Du kommer inte att säga något. Självklart för att det visar sig just att det inte "går".

Och kom nu ihåg - Att fantisera och att skriva att man "vill" och "ska" är att göra MYCKET! Det kommer att hjälpa!

Jag har ansvar iom att jag inte bjudit ut henne än och försöker åtgärda det genom att bjuda ut henne efter eventet om det går. 

Otrevlig? För jag svarar på frågor? 

Du kallade mig feg och så ställde jag motfrågor för du attackerar enbart mig men inte nämnt ett ord om faktiskt dåligt beteende (som folk som är otrogna ex) 

Jo, jag kommer prata med henne definitivt. Hoppas det går vägen. 

Så du attackerar mig för det? Du tror jag kan göra allt från distans? Speciellt med dagens dejtingnormer där det är typ minimikrav på att en kille ska bjuda ut på exklusiva Michelinrestauranger och vara 198cm lång ex

• anonym05swe
    Anonym skrev 2025-03-09 00:29:24 följande:
    Du fattar inte frågan.
    anonym05swe skrev 2025-03-09 00:18:59 följande:

Otrevlig? För jag svarar på frågor?

Nej. För att du är otrevlig kombinerat med att du inte svarar på frågor.Ja, feg. Nej, du började projicera en massa konstiga åsikter på mig och just det: Jag har inte med ett ord nämnt otrohet eller något annat. Stämmer. Det var du som ansåg att du ville framställa dig som pårökt och drog igång nån jävla ovidkommande rant. Total yrsel.
    anonym05swe skrev 2025-03-09 00:18:59 följande:

Jo, jag kommer prata med henne definitivt. Hoppas det går vägen.

Prata i betydelsen nämna något allmänt kort, säkert. Det tror nog de flesta av oss. Sedan kommer ju inte mer att "gå".Yrsel-rant igen. Vad sysslar du med?

Angående dina upprepade hänvisningar till "läs ursprungsinlägget" etc:
    Tråden heter "... Vad bör jag göra nu?"
    "Nu" var alltså 2023. Du sket i det och det blev aldrig något. Förutsättningarna gäller inte riktigt längre och trådens ämne är inte längre "nu".
    Det som du bör göra i detta "nu" är att sluta fantisera efter "vill" och "ska" som sagt inte har hjälpt, eller hur?
    Lägg nu ner innan du gör bort dig.

Nej, jag är inte otrevlig samt svarar på frågor. Nej, jag är inte feg. Nej, det var en fråga. Tycker du jag är bättre eller sämre än andra män/kvinnor i min ålder som går runt och är otrogna eller som rent av ljuger för att få en relation (ex döljer information från sin partner)? Nej, jag ställde bara frågor om vad du tyckte mtp att du enbart attackerar mig. 

Är delvis samma läge som då iom att jag fortsatt inte är i en relation med henne och hon inte vet om mina känslor heller. Nej, jag kan inte lägga ned innan jag gjort ytterligare för henne. Är fel att ge upp.

• anonym05swe
    Anonym (...) skrev 2024-01-12 15:55:30 följande:
    Ditt resonemang om hur det måste vara och ska gå till, är helt obegripligt och meningslöst i mina ögon.
    Plus att dina ideer skapar hinder för dig.
    Helt till ingen nytta alls
    Du tyckte också detta? Du tycker man alltså ska vara helt spontan och inte planera saker? Har det någonsin hänt något bra genom att bara agera helt spontant helt utan förväntningar eller visioner?
  • anonym05swe
    Anonym skrev 2025-03-09 00:49:41 följande:
    Det roliga är att en person som blir upplyst om att han uppfattas på detta vis bara svarar "nej" på det. Helt sjukt.
    Alltså jag håller inte med. Jag skriver respektfullt och respekterar folks olika åsikter. 
  • anonym05swe
    Anonym skrev 2025-03-09 00:48:41 följande:
    Jag hatar otrohet och anser att det är ett jävla svineri. Huruvida någon är bättre eller sämre än andra har jag ingen åsikt om och placerar inte folk i nivåer på det sättet så länge de inte är krylliga, poliser, fransmän eller menlösa och obildade kärringar.

Du har ju mer eller mindre indignerat argumenterat för att du hade gjort mycket för att komma framåt innan, har du vänt i den frågan? Folk fick ju inte säga att du inte hade gjort tillräckligt för då blev det ett jävla hojtande om att det hade du visst.

Vilka råd ur tråden har du tagit till dig och faktiskt följt, i betydelsen "utfört" i den här historien?
    Det är väl inte så att snart 700 sidor mest har handlat om att alla andra som skriver här har fel (märkligt statistiskt förhållande va?) och att du har bättre koll på dejtande och "normer"?
    Det var ju ändå en tråd om rådfrågning - Hur har dessa använts? Vad har du sagt eller gjort med henne som har föreslagits? Om under hälften av råden inte har följts så är det ju mest ett tecken på ett jävla slöseri och att du bara ska debattera emot och veta bättre.

Bra sagt, instämmer. 

Flera gånger har jag sagt att jag kunde gjort mer samtidigt som jag också gjort vissa saker för henne. 

Jag har skrivit med henne, pratat med henne på event exempelvis som 2 av en mängd saker jag gjort som jag fått som råd. Nej, jag är inte här för att debattera utan enbart för råd som gör det enklare att potentiellt bli hennes. Vill bara få bra, enkla och smidiga råd som gör det enklare att hamna i en relation (helst med henne såklart då jag enbart har riktiga kärlekskänslor för henne)

• anonym05swe
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2025-03-09 08:40:33 följande:

Jag tror inte att TS är avsiktligt arrogant. Snarare att han har svårt att förstå hur andra människor fungerar, hur relationer fungerar osv. 

Det mesta han vet om världen har han läst sig till, inte upplevt i verkligheten. Personer med hans svårigheter kan också bli ?fixerade? och ?fastna? i saker. Därav hans svartvita tänkande och oförmåga att ta till sig vad andra skriver, samt att han fortsätter att skriva i denna tråd, trots att han bara upprepar samma saker om och om igen. Han verkar inte tröttna, men får antagligen någon slags bekräftelse av att hålla tråden vid liv.

På ett ytligt plan är det mycket möjligt att TS fungerar hyggligt socialt, men han verkar inte veta hur han ska göra för att utveckla närmare eller djupare relationer. Han vill interagera med andra, han vill ha en flickvän osv, men har bara en teoretisk föreställning om vad det innebär. 

Han mår dåligt för att han inte lyckas med det många andra lyckas med, med det han vill lyckas med. Men han förstår inte själv vad som blir fel, utan skyller gärna på yttre omständigheter, oavsett om det gäller skoluppgifter (dåliga lärare) eller relationer (för stort avstånd, hon kan tolka det fel, sk modern dejting förstör för honom osv).

Allt detta ger intrycket av att han inte vill ta ansvar för något, men är snarare en slags försvarsmekanism och coping strategy från hans sida.

Det är inte ovanligt att personer med hans svårigheter, söker hjälp för ångest och / eller depression, när (om) de väl söker hjälp. De är ofta välfungerande eller hyfsat fungerande på ytan och har därför gått under radarn. Men världen är obegriplig för dem, de känner sig ofta missförstådda, hamnar i konflikter eller ofrivillig ensamhet, vilket får dem att må dåligt.

Nä är bara detta som är jobbigt med att hamna i en relation med henne. Har som sagt medvetet valt att inte ens försöka dejta med andra. Och inte bara jag som tycker modern dejting inte är så bra (antal användare på dejtingappar går ex ner snarare än upp) 

Nej självklart har jag ett ansvar också men du kan inte dementera att yttre omständigheter påverkar. 
    Nej, jag tar ansvar. 
    Nej jag tycker inte "världen är obegriplig" och hamnar inte ofta i konflikter utan snarare sällan. Ja, jag har ingen tjej nu men enbart för jag inte ens försöker träffa andra pga mina känslor för henne (lojalitet vilket faktiskt är bra) 
  • anonym05swe
    Anonym (Hej) skrev 2025-03-09 09:35:28 följande:
    Tvillingmorsan har helt rätt, du försöker hitta ett sätt att leva utan att på riktigt förstå hur man gör det. Du förstår inte ens att du resonerar väldigt udda, däremot har du konstaterat att andra får det att se lätt ut (men skyller då på att de är ytliga).

Du tar inte ansvar. Om du tog ansvar skulle du 1. sluta skylla på omständigheter 2. agera mot det som är jobbigt, t ex initiera en dejt även om du är osäker på vilket svar du får

Jag tror inte heller att du hamnar i konflikt eftersom du inte lever i världen. Du ser på avstånd och fördömer och isolerar dig mot det som ser konstigt ut för dig istället för att ta reda på hur det egentligen är. 

Din tråd om katolicismen kändes klockren, jag kan förstå att du dras till en religion där alla regler är utskrivna och allt är svart och vitt. Passar någon med autistiska drag precis.
    Nä jag är inte dragen till katolicismen??? 
    Nej det stämmer inte heller "hitta ett sätt att leva utan att veta hur" heller 

Jag ska agera mer som sagt och agerar redan 
    Jo det gör jag. Jag lever inte isolerad. 
  • anonym05swe
    Anonym (Hej) skrev 2025-03-09 09:47:52 följande:
    Åh, tänker du neka till att det är din tråd precis som du brukar göra med dina andra trådar? 

Du vet ju inte hur du ska leva ditt liv? Du vill massa saker men allt blir fel och du vet inte hur du ska lösa det. Bekymmer höger och vänster: relationer, skolan, boendet, avståndet mm och mitt i allt detta har du din världsbild som krockar med verkligheten.

Du agerar inte. Om du hade agerat hade du frågat om en träff, du hade skrivit mycket mer personligt, du hade lärt känna nya människor i Stockholm, du hade klarat skolan/hittat ett jobb. Varför tror du att alla andra människor klarar det du inte klarar? För att de vågar chansa eller riskera något, de vågar förlora.

Umgås du med några vänner utanför din organisation?
    Har ingen tråd om katolicismen eller ens kristendomen? 

Jo, jag vet hur men allt är inte alltid jättenkelt om du tror det. 
    Jag försöker 
  • anonym05swe
    Anonym (Varför ens försöka...) skrev 2025-03-09 13:38:29 följande:
    Du är så klok, Tvillingmorsan! TS, ta till dig av det hon skriver!

Anledningen till att du tycker att det här med tjejen (och livet i övrigt) är komplext och besvärligt, är för att du har svårigheter. Det är som ett brädspel, där de andra spelarna har tillgång till reglerna, men inte du, vilket är ett stort hinder för dig. Därför upplever du alltihopa som komplext, för att det är det för dig. För dig är det sant att det är komplext. För dem som har tillgång till reglerna är det superlätt. 

Jag tycker du ska ta kontakt med Studenthälsan! Det är kanske ett för stort steg att vända dig till psykiatrin direkt och be om en NPF-utredning. Studenthälsan kan vara ett första steg på vägen.
    Nej har varken NPF eller liknande. 
  • anonym05swe
    Anonym (Varför ens försöka...) skrev 2025-03-09 15:11:42 följande:
    Det betyder inte att du inte har NPF, det betyder att du inte är utredd för NPF. Det har du skrivit tidigare att du inte är.
    Ja, för finns ingen anledning att göra en heller
  • anonym05swe
    Anonym (Varför ens försöka...) skrev 2025-03-09 16:19:04 följande:
    När du har svårigheter är det klokt att ta reda på vad svårigheterna består i.

Du har svårt att få till en kärleksrelation.
    Du har haft det svårt på universitetet.
    Du har svårt att få ett jobb.

En NPF-utredning kan ge svar. Och ge verktyg för hur du kan börja övervinna dina svårigheter.
    Inget har med att göra så är helt irrelevant. Orsakerna är av helt andra anledningar. 
  • anonym05swe
    Anonym (...) skrev 2025-03-09 16:34:37 följande:
    Fast andra som utsätts för samma anledningar lyckas. Men inte du.
    Många misslyckas också 
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-03-09 16:33:29 följande:
    Inget beror på dig?
    Jag har ansvar ja men allting har inte jag valt och externa faktorer finns också
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?