• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2025-03-08 14:49:03 följande:
    Om tjejen i lumpen hörde av sig till dig och ville ses, skulle du tacka nej då? Med hänvisning till att det är för krångligt, ni bor för långt ifrån varandra?
    Nej utan däremot försöka fixa ngt som fungerar för båda. 
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-03-08 15:08:44 följande:
    Då har du erkänt att det inte är ett problem utan nåt som går att lösa. 
    Är fortsatt ett problem även om det ev går att hitta vägar runt det. Vill kunna ses ofta i en potentiell relation. Inte direkt bara 2-3ggr i veckan
  • anonym05swe
    Anonym (Varför ens försöka...) skrev 2025-03-08 15:18:25 följande:
    Och eftersom det inte är möjligt när hon bor 2 timmars enkelresa från dig, är det lika bra att du lägger ner alla tankar på den här tjejen. Börja leta på närmare håll!
    Nä inte lönt att ge upp för det. Knappast så jag bara "nu ska jag bli kär i hon istället"
  • anonym05swe
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2025-03-08 15:14:48 följande:

Alltså är det inte avståndet eller andra yttre hinder som håller dig tillbaka, utan rädslan att bli avvisad.

Om hon frågade skulle du säga ja och försöka hitta en lösning, men du vill inte fråga själv.

Det är helt ok, ditt val. Du behöver inte göra något alls. Men då kommer inget att hända heller. 

Stämmer inte. Är främst de yttre faktorerna (till ca 90%) faktiskt 

Är int så enkelt 
    Jag vill göra mer för henne 
  • anonym05swe
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2025-03-08 15:36:23 följande:
    Jo, det stämmer. Du skriver ju att du inte skulle tveka om HON frågade? Då skulle du försöka hitta en lösning.

Alltså är det inte yttre faktorer som gör att du inte vill fråga. Om hon frågar går det bra.

Du säger emot dig själv. 
    Du tror inte jag försöker hitta en lösning nu men att det är så många hinder (som ex avståndet) som finns? 
    Jo är främst det
    Nej
  • anonym05swe
    Anonym (Varför ens försöka...) skrev 2025-03-08 15:28:30 följande:
    Jo, det är lönt att ge upp när det inte hänt något alls mellan er sen november 2023.
    Du behöver inte ha en ny att bli kär i direkt nu, det kommer när det kommer.
    Nej
    Vill skaffa flickvän snarast möjligt (vill bli ihop med hon jag har känslor för) 
  • anonym05swe
    Anonym (Hej) skrev 2025-03-08 16:38:15 följande:
    Går det inte in eller väljer du att ignorera?

Du upprepar dig att du vill bli ihop med henne snarast, dina känslor är starka, du kommer göra allt när du blir hennes pojkvän MEN du är inte redo att fråga om en dejt nu pga två timmars avstånd eller att ni kanske inte hinner med en kort fika nästa helg?

I fantasin är du fantastisk och otroligt kär men i verkliga livet vågar du inte ens fråga om en fika?

Den som är kär struntar i vad som händer längre fram, den lever i nuet och gör allt för att träffas. Allt.

Handlar inte om att inte vara redo eller inte utan rent krasst att det är logistiskt jobbigt. Vill bara att det ska lösa sig smidigt och förhoppningsvis om allt går rätt bli hennes. Denna ständigt ovissa situation är inte rolig att vara i samtidigt som andra i min ålder redan är i relationer. 

Det är inte enkelt att göra allt man vill, jag vill bara bjuda ut henne och visa hur jag känner. 

Jag försöker

• anonym05swe
    anonym05swe skrev 2025-03-08 20:33:53 följande:

Handlar inte om att inte vara redo eller inte utan rent krasst att det är logistiskt jobbigt. Vill bara att det ska lösa sig smidigt och förhoppningsvis om allt går rätt bli hennes. Denna ständigt ovissa situation är inte rolig att vara i samtidigt som andra i min ålder redan är i relationer. 

Det är inte enkelt att göra allt man vill, jag vill bara bjuda ut henne och visa hur jag känner. 

Jag försöker

Alltså jag trivs inte med detta heller. Vill framför allt träffa den rätta och inte gå in i en relation för sakens skull och göra slut efter en vecka. 

Självklart är det enbart hon jag har känslor för nu och kan tänka mig med men drömmer verkligen om den där bra, trevliga relationen utan bråk eller krångel helst. Jag vet vad jag kan bidra med i en relation, söker inte direkt en bara för att få bekräftelse själv.

• anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-03-08 20:54:43 följande:

Så vad ska du göra? Konkret nu TS, vad är ditt bästa steg?

Vet inte genuint. Är bara en jobbig sits minst sagt 
  • anonym05swe
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2025-03-08 23:08:30 följande:
    Du har inte svarat på varför avstånd och andra hinder skulle lösa sig om hon frågar, men inte om du frågar.
    För tror hon är en person det går att hitta lösningar med baserat på mina träffar med henne, hon är smart och innovativ. 
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?