• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Anonym (X) skrev 2025-02-27 20:05:16 följande:

Har hon frågat dig hur det går i skolan i år?
    Om nej så är hon inte ens intresserad av att vara din vän.
    Om ja, ljög du för att undvika berätta om misslyckandet?

Nej men vi har inte pratat om det i konversationen heller. Hon kanske inte heller är den rätta. Vad vet jag? Vi är inte ens ihop och gått över 1 år liksom. 

Hatar detta läge rejält 
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-02-27 20:18:17 följande:
    Om hon inte har frågat en enda gång hur det går för dig i ditt liv är hon inte ens en vän och absolut inte intresserad av mer. Det förstår du väl?
    Jo hon har frågat saker i DM tidigare 
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-02-27 20:28:10 följande:
    Inte om ditt liv och vad du gör om dagrna tydligen.
    Vet du, det finns bättre tjejer.
    Jo tidigare jo
    Som vem? Inte fått intresse för någon annan
  • anonym05swe
    Anonym (Hej) skrev 2025-02-27 20:48:52 följande:
    Du har ju heller inte rört dig bland andra tjejer så det är ju inte jättekonstigt.

Som vanligt i trådarna med ungkarlar som har märklig syn på relationer och tjejer så är rådet: skaffa först ett socialt liv med vänner och fokusera på kärleksrelationen sen. Lär känna människor i allmänhet och ha roligt så kommer resten komma!
    Jo på universitet gjorde jag det ex i kåren men fanns inget av intresse där. Inte varit ute på barer dock osv. 

Nej jag har en bra syn på relationer och tjejer. Skulle dessutom vara en bra pojkvän. 

Fast det leder ingen vart, redan testat det men inte lett någonstans. Söker dessutom bara den rätta. 
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-02-27 21:00:22 följande:
    anonym05swe skrev 2025-02-27 20:55:46 följande:

Fast det leder ingen vart, redan testat det men inte lett någonstans. Söker dessutom bara den rätta. 
    Har du redan testat att vara social och ha vänner, lärt känna folk?
    Vad umgås du med för folk nu?
    Varit med folk när jag studera ex men inte skaffat nya vänner direkt. 
    Mest personer i organisationen. 

Vill helst av allt skaffa flickvän snart 
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-02-27 21:25:07 följande:
    Då har du inte testat att vara öppen och social utan bara trillat in i gamla hjulspår med gamla bekanta.

Vad säger de i organisationen om att du inte klarade skolan? För du har väl berättat för dom?

Fast vad ska jag göra? Prata med främlingar på barer för att hitta potentiella dejter/flickvänner? 

Ja, en del vet om det 

• anonym05swe
    Anonym (Lugn) skrev 2025-02-27 21:24:46 följande:
    Killar utan kompisar brukar väldigt sällan ha en flickvän heller.
    Alltså jag får ju matchningar på appar så uppenbarligen tycker vissa att jag är intressant nog iaf. 

Vad ska jag göra då? Gå ut på barer osv eller för chansen att träffa den rätta?
  • anonym05swe
    Anonym (Lugn) skrev 2025-02-27 21:54:38 följande:
    Att få matcher är dock inte samma sak som att ha en flickvän. De vet ju inte att du inte har några kompisar.

Du ska skaffa kompisar. Nej, du kommer inte att hitta någon genom att vara ensam på barer.

Nej men att få matchningar visar ändå att en del tycker jag uppenbarligen har något av intresse. 

Är det inte bättre att direkt försöka skaffa dejter på barer osv för erfarenhetens skull?

• anonym05swe
    Anonym (Varför ens försöka...) skrev 2025-02-27 21:59:09 följande:
    Helt korrekt analys, hon är inte den rätta.
    Sade kanske. Hoppas hon är den rätta och att vi till slut blir ett par. Tror inte mina känslor avtagit men snarare att de blivit förändrade iom tiden som gått.
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?