• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

En annan sak dålig med modern dejtning är på hur allting klassas som "red flag". 

Sett ganska många videos men även en video där en person har en lista på saker som kallas för "red flags" och då är det helt absurda saker som kallas för red flags. 

• anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-02-22 23:07:47 följande:
     Varför skulle det ens komma på tal om du inte har problem med att hon pratar om att du bjudit ut henne?

Varför vore det dåligt om alla i föreningen visste vad du kände?
    Är det så konstigt att vilja ha integritet någon gång? Vad för syfte skulle andra ha av informationen? Är det så fel att någon gång kunna ha någon integritet? 

Inte sagt det
  • anonym05swe
    Anonym (Hej) skrev 2025-02-23 07:11:58 följande:
    DU har ganska  många röda flaggor om jag ska vara ärlig, framför allt att du tror att andra har så mycket fokus på vad du gör och känner. Känner du dig hotad av din omvärld?

Är det anledningen till att du är så paralyserad att du inte vågar chansa det minsta för att någon kan upptäcka att du har känslor för någon? Du återkommer ofta till vad andra ska säga om dig och hur andra kan reagera på ditt agerande (t ex om du skulle bjuda ut henne), är det många som har fokus på dig trots att du har flyttat?

Nej, jag känner mig inte hotad av min omvärld. 

Är stor skillnad mellan djupt privata saker och saker som inte är djupt privata.

• anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2025-02-23 10:35:40 följande:

Det enda hotet mot dig är dina egna regler och din rädsla. 

Varför svarar du inte på frågan om hur du ska komma över dina hinder, dels att du inte vill stressa henne, dels att det inte ska bli känt vad du känner för henne när ni väl träffas?

Hur ska du lösa detta?

Nej, är inte "regler" och är inte rädsla som påverkar mig utan för det mesta hinder bortom min kontroll. 

Jag vet ej exakt man borde finnas ngt sätt att lösa. 

• anonym05swe
    Anonym (Hej) skrev 2025-02-23 10:41:24 följande:
    Precis, stor skillnad på djupt privata saker vilket ingen skulle ifrågasätta eftersom det är helt normalt (t ex skilsmässa, cancer, uppsagd från jobbet).

Att man frågar någon om en dejt är i andra ändan av djupt privata saker, det är ytligt och ointressant för omvärlden och därför frågar jag dig varför du tror att någon bryr sig. Varför är du så paranoid att du tror att någon skulle ha åsikter om vad du gör?

Ja, det du nämner är också privata saker. 

Fast folk har visst frågat mig på gymnasiet om henne när jag gick där så uppenbarligen bryr sig folk. 

• anonym05swe
    Anonym (Hej) skrev 2025-02-23 10:52:41 följande:
    Man kan bry sig på olika sätt, att någon ställer en fråga betyder inte att man lägger någon energi på frågan utan bara kollar läget.

Du är verkligen paranoid, ser du dig så viktig i andras ögon? Eller har du varit mobbad tidigare och därför är så rädd för att andra ska upptäcka dig?

Jo, fast den och ca 3 personer till brydde sig faktiskt aktivt om det och ville veta mer. (Jag sade inte mer än hennes förnamn) 

Nej, jag ser mig inte som jätteviktig i andras ögon direkt och nej, inte varit mobbad tidigare men inte heller haft relation tidigare som gör det svårare iom att det är MKT svårare att bli ihop än att bibehålla och stärka en relation som redan finns.

• anonym05swe
    Anonym (Hej) skrev 2025-02-23 11:05:01 följande:
    Vadå, att ni satt vid ett bord och några frågade dig om tjejen? Det är inte direkt att bry sig, det är att vara lite retfull och ställa en fråga.

Din sista mening är helt ovidkommande för min fråga, varför ser du hinder där ingen annan ser hinder? Alla vi andra som svarar dig har gjort det du inte klarar av att göra men istället för att svara ärligt så hittar du på massa nonsens (typ modern dejting, privat, stress mm).

Gäller dessa hinder bara dig? Alla andra i världen klarar av att hoppa över hindren eftersom målet är viktigare än vägen dit men inte du. Varför?

Nej, en person specifikt i den gruppen visade aktivt intresse för det flera gånger. 

Nej, det är riktiga hinder. Avståndet som sådant är ett stort hinder då man inte kan träffas lika ofta ex på avstånd och ja, ursprungsinlägget stämmer fortfarande.

Inte sagt att de enbart gäller mig och finns garanterat flera i samma situation med mig som inte nått målet än. Jag vill också komma över alla hinder men det är inte enkelt. Speciellt iom att jag faktiskt har en vision för att dejtas och vara tillsammans och inte är en ytlig och tråkig person direkt. 

• anonym05swe

Blir också svårare att veta vad jag ska skriva efter ett tag. Inte skrivit på nästan en månad med henne ni men måste skriva imorgon med henne. 

Vill bara vara hennes 

• anonym05swe
    Anonym (Hej) skrev 2025-02-23 12:09:53 följande:
    Du känns inte sprudlande i den här tråden iaf, snarare fyrkantig och principfast. Tror du att alla dina "fakta" runt hur livet ska levas kommer försvinna för att du får en flickvän? Vilka superkrafter t

Tror du hon har?

Och nej, avstånd på två timmar är inget hinder. Dessutom är ditt första steg att bara få till en dejt, tackar hon ja kan ni mötas på mitten och bara offra en timmes resväg. Inga problem för den som är kär!

Andra singlar som känner sig osäkra är ärliga med det, de hittar inte på massa ursäkter och slår sig fri från sitt egna ansvar som du gör.
    Vad menar du exakt med "fakta runt livet ska levas"? 

Är stor skillnad att ha flickvän eller vara singel 
    Fast andra har sagt att det är dåligt att mötas på mitten tidigare när jag tog upp det i början av tråden? Ja jag är kär 

Osäker? Inget eget ansvar? Inte sagt något av det samtidigt som jag inte har ansvar för allt ex ansvaret eller att jag föll för henne ex
  • anonym05swe
    Anonym (Hej) skrev 2025-02-23 16:14:55 följande:
    Du har så många åsikter om människor, hur de är oseriösa och dejtar modernt eller dricker alkohol eller skvallrar om andra mm. Vad ska du göra när du sitter med en tjejs vänner och de agerar precis som det du ser ner på här? Sitta tyst eller säga dina åsikter? Eller har du bara åsikterna tills du är tillfreds med ditt liv?

Du är inte kär. Om du inte har skrivit något till henne på en hel månad är du inte kär någonstans, hon har bara blivit en hang-up eftersom hon är den första på länge som du blev attraherad av. Hon är någon du kan drömma om, en omöjlig dröm vad det verkar.

Du tar absolut inte ansvar, du skyller allt på omständigheter som är helt absurda. Varför ser inte andra människor så stora hinder? Varför klarar alla andra av att åka två timmar till en första dejt men inte du? 

Är inte sådana typer av personer jag umgås med, jag träffar bra folk. Vadå "har du bara åsikterna tills du är tillfreds"? Antar att du skämtar 

Jo, det är för jag är kär det är svårt att komma på vad jag ska skriva. Har varit attraherad av andra men inte fått känslor som nu. 

Nej

• anonym05swe
    Anonym skrev 2025-02-23 22:11:16 följande:

Det är tamefan HELT omöjligt att TS tror på det här själv.
    Det har gått snart 1,5 år och ingenting alls har hänt. Precis allting låter exakt som det gjort hela tiden.

Du "ska"? Vilken jävla bullshit. Du har sagt så tråden igenom. Du vet själv att det aldrig blir någonting och tur är väl det eftersom du är i det närmaste helt bortglömd i hennes ögon. Bara släpp det, innan du gör bort dig. Säg inte att du "ska" fler gånger.

Hon verkar för övrigt jätteintresserad ju, nu när ni inte har skrivit på en månad ...

Fast vi har skrivit en del totalt så stämmer inte 
    Jag ska som sagt. Du vet att avståndet gör det svårare? Nej är inte kört 

Hon gillade mitt DM på Instagram...
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-02-23 22:29:11 följande:

Hallå Ts?
    Ska jag tolka din ovilja att svara som att jag har rätt?

Jag har kollat
  • anonym05swe
    Anonym (Lugn) skrev 2025-02-23 22:58:40 följande:
    Du skrev ett DM och allt du fick vara en like?
    Du måste inse att vi inte är ett par
  • anonym05swe
    Anonym (Varför ens försöka...) skrev 2025-02-23 22:58:22 följande:
    Det betyder att hon är vanligt social, trevlig och väluppfostrad, inte att hon är intresserad. Hade någon av er varit riktigt kär hade det inte tagit en hel månad av total tystnad innan du till sist drar iväg ett meddelande. Du är inte tillräckligt intresserad, och inte hon heller.

Jag får på riktigt fysiskt ont i hjärtat av tanken på att inte ha någon kontakt alls med min man på en hel månad, det skulle vara totalt hemskt! Jag vill träffa honom, prata med honom, röra vid honom och om vi inte är på samma ställe vill jag åtminstone ringa och säga godnatt eller ha någon slags kontakt. Jag tror inte att du känner så för den här tjejen, det har åtminstone inte framkommit i tråden.

Det är dags att du släpper det här nu.
    Hon pratar även först på event där vi varit med varandra och hon bjöd ut mig en gång men då krockade det för oss båda. Är inte kört. 

Vi är inte i en relation och har aldrig varit tillsammans med varandra tidigare heller så går inte att jämföra. Jag har känslor och vill vara lojal för henne. Tycker redan det är jobbigt att inte kunna träffa henne ofta. 

Att ge upp gör man inte i första taget...
  • anonym05swe
    Anonym (Inget på spel....) skrev 2025-02-23 23:34:59 följande:
    Jag har ont i kroppen redan nu över att jag ska vara på andra sidan norra halvklotet i tre veckor och inte kunna ha "direktchatt" med min älskling, som bor 1,5 timme ifrån mig, inte sommar. Det kommer att vara 9 timmars tidsskillnad.... 
    Ja, jag skulle nog känna samma sak i den situationen. För mig är det jobbigt redan nu och vi är inte ens ett par i min situation. 

Vill bara öppna upp mig för henne helt. 
  • anonym05swe
    Anonym (Inget på spel....) skrev 2025-02-23 23:42:06 följande:
    Vi är inte heller ett officiellt par. Vi definierar oss inte som ett par. 

Det handlar om känslorna man har för den andre, oavsett om man är ett par eller inte. 

Om du verkligen vill öppna upp dig för henne så GÖR DET! Sluta skylla på att ni inte är ett par för att slippa faktiskt göra det. För att verkligen kunna fungera som ett par behöver man även vara vänner och för att bli vänner behöver man öppna sig även innan man är ett par!
    Du kallade personen "älskling" så då antydde det att var en relation i någon form 

Ja? Säger inte emot det

Ja, är det jag vill samtidigt som avståndet sätter stopp för vissa saker tyvärr. Avståndet använder jag inte som andra sagt för att slippa ta ansvar. 
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?