• Anonym (Hej)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

anonym05swe skrev 2024-12-30 16:13:15 följande:
    Jo det är hon absolut. Vet inte. Varför skulle du "dragit för länge sedan"? Jag har inte ljugit ex för henne och skulle säga mina känslor om hon frågade om det  
    Jag har skrivit förut att jag är säker på att hon har förstått att du gillar henne mer än en vän och att hon troligtvis inte är intresserad, just för att hon inte tar fler steg framåt heller. Hon svarar artigt på dina frågor men inte mer och hon VET att du vill mer, det finns absolut ingen annan anledning för någon att skriva i över ett år med någon man knappt pratat med.

Varför lägger du allt i hennes knä? Är du van vid att andra ordnar ditt liv för dig? Om du vill något får du agera och eftersom du inte agerar anser jag att det egentligen inte är särskilt viktigt, du är nöjd med drömmen och dina känslor runt ditt framtida jag.
  • Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2025-01-01 21:14:51 följande:
    Nej det har jag inte. Handlar snarare att senaste gången jag frågade ut fort blev jag avvisad. Har inte autism nej. 
    Vi är flera som har frågat honom samma sak, han tycker att allt är bra i hans liv och han har inga andra svårigheter. Förutom att han inte har något socialt liv, är väldigt fyrkantig i sina tankar och har svårt att hitta nya tankesätt.

Han var för övrigt 13 år när han senast blev avvisad...
  • Anonym (Hej)

Om jag får fråga några andra frågor:

-har du haft sommarjobb?
    - har du lärt känna någon alls denna termin?
    -tycker du det är kul på universitetet?
    -hur gammal var du när du mådde som bäst?
    -har du några andra intressen?

• Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2025-01-07 16:10:42 följande:
    Skulle inte skriva djupt om man inte redan är ihop med hne (vilket vi inte är) då det kan läcka via hacking osv. 

Skulle dock vara 100% ärlig för henne alltid 
    Här tappade du mig TS. Varför skulle du bli hackad? På vilket vis är ditt liv och dina konversationer så intressanta för någon utomstående att de skulle hacka dig? Tänker du så på riktigt?

Du är tillbaka från början igen i dina resonemang, du skriver samma meningar igen och har med andra ord inte kommit någonstans alls under året som gått. Och skriv inte att du har skrivit med henne för det har uppenbarligen inte hjälpt dig alls.
  • Anonym (Hej)
    gawagawa1988 skrev 2025-01-07 18:52:48 följande:
    Du har spenderat ett helt jävla år i den här tråden och så påstår du att hans liv inte skulle vara intressanta för utomstående.

Kasta sten i glashus för er sektmedlemmar... Hohojaja
    Är du fortfarande arg? Jag lovar att skriva med dig om du startar en egen tråd, den kanske också kan hålla på i ett helt år om du har tur!
  • Anonym (Hej)
    gawagawa1988 skrev 2025-01-07 20:14:04 följande:
    Jag njuter av att få sätta såna som er på plats. Jag har två vänner som tagit livet av sig pga av psykisk ohälsa och ena av dessa hade blivit trakasserad på internet av dömande narcissister som er. Överlag tycker jag att såna som er tillhör bottenskrapet av samhället och mänskligheten eftersom ni inte är ute efter att hjälpa någon utan ni vill hoppa på människor som redan ligger, i det här fallet TS, och som de fega kräk ni är gör ni det i grupp för ni vågar inte gå utanför ramarna. Och det mest ynkliga av allt är att ni är anonyma. Jag är inte anonym utan jag står för exakt allt jag skriver på internet (skriv i PM om ni vill se hur jag ser ut och vart jag bor).

Det är det jag får ut av detta: att sätta dit er som tillhör FL-Sekten. Jag själv har ett liv utanför FL så jag skiter fullständigt i om jag blir bannad eller ej, medan något sådant säkerligen skulle vara en tragedi för er då ni saknar ett liv.
    Det är väl skillnaden mellan dig och oss, vi njuter inte av att sätta någon på plats utan svarar och ger tips från någon som bett om råd. Vi är inte ute efter att straffa, håna eller trycka ner men däremot smeker vi inte bara medhårs, är det vad du är upprörd över?
  • Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2025-01-07 21:53:27 följande:
    Folk kan hacka sociala medier utan ett annat syfte än pengar ex. 
    Säg att du skulle ha rätt, vad menar du kan hända om någon skulle läsa er konversation och där det framgår att du vill ta ut henne på en dejt?

I den vanliga världen är det inte konstigheter alls att fråga om att ses, det händer till höger och vänster och är inget någon reflekterar över alls. Även om din intention är att det ska hålla resten av livet måste du också- precis som alla andra- först gå på några dejter innan du vet vad du vill.

Du blev retad när du var 13 år, om inte annat kan du ta upp den skadan med studenthälsan för det verkar som att det sitter djupt.
  • Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2025-01-09 17:53:19 följande:

Handlar inte om det framförallt men klart det inte vore roligt att bli avvisad. 

Om detta inte går vägen skulle det inte vara trevligt. 

Tror du att det är jobbigare för dig att bli avvisad än för någon annan? Alla som frågar ut någon på en dejt (och som är seriös i sin fråga) riskerar att bli avvisade, ändå så gör människor det. De funderar inte i ett år och hittar ursäkt efter ursäkt och hoppas att allt ska lösa sig på något magiskt sätt.

Tjejen kommer inte att fråga dig om en träff, om du vill ha det måste DU agera. Det verkar vara viktigare för dig än för henne och därför hamnar det i ditt knä och jag kan garantera att du inte kommer vara mer modig om ett halvår. Den rädsla du har nu kommer du ha framåt också så sluta med alla ursäkter och ställ frågan!
  • Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2025-01-12 12:03:18 följande:

Nej det gör jag inte med "beror på henne" är vad som känns bra för henne. Vill inte stressa henne då stress är farligt. 

Vill visa något men först efter att ha setts kanske 5-7 ggr inte direkt avslöja direkt sina känslor för hne. Är också en privatsak så vill inte att mer än henne ska känna till det helst. 

Vi vet att du vill lägga över allt agerande på henne så att du inte kan bli retad efteråt om inget blir av, det är därför jag inte tror att det är så viktigt för dig egentligen eftersom du är så passiv. Någon som varit kär på riktigt hade agerat.
  • Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2025-01-13 19:51:31 följande:

Så skriva m.m ex är inte att vara agerande? 

Varför skulle jag vilja att privatsaker inte ska vara privatsaker? 

Nej, det du har hållt på med över ett år är faktiskt inte särskilt mycket agerande även om det är stort för dig. Du låter allt överskugga det faktum att du kan bli påkommen med att gilla någon, inget väger tyngre än att skydda dig från att det skulle kunna hända.

Om du inte hade brytt dig så mycket om vad andra tänker så hade du kanske vågat vara mer öppen de få gånger ni har träffats, du hade kanske vågat be om en dejt i dm mm. Allt du gör ligger under den blöta filten av rädsla att bli påkommen.
  • Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2025-01-17 14:27:05 följande:

Ja, men vill inte att hon ska tolka en fråga om dejt/träff som "oj han är ytlig" 

Hade inte varit konstigare om jag direkt efter fått känslor (typ veckan efter) bjudit ut henne? 

Jag skriver till henne på ett seriöst sätt och ställer frågor osv för jag bryr mig om henne. 

Nej, absolut inte. Har genuina känslor och bryr mig om henne. Jag kommer bjuda ut henne. 

Jag ska som sagt bjuda ut henne.

Vore jobbigt så klart 

Jesus, blir du inte trött på dig själv? Du skriver samma fraser igen och igen, det är rundgång och du har inte utvecklats något alls sen ett år tillbaka. Du har tagit studenten, flyttat, testat högskolan (studerar du fortfarande?) men känslomässigt har du inte tagit några steg alls.

Du har inte genuina känslor, du känner henne inte alls. Du har pratat ytligt med henne på plats och via dm, inget djupare har blivit sagt eller skrivet och du har inte en aning egentligen vem hon är. På samma sätt som att hon inte vet vem du är, hur din ångest ligger och ruvar över att blir retad eller hur du bara drömmer om ett förhållande.

Vet hon om att du inte trivs på universitetet eller att det inte går så bra? Vet hon om att du tycker folk är ytliga och dejtar modernt? Att folk stressar in i saker och att du är ute efter en enda stor kärlek?
  • Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2025-01-26 15:43:11 följande:

Hur ska jag göra då? Vill inte att hon ska veta direkt att jag gillar henne utan att det ska växa fram att hon inser det. 

Vill att mer ska hända och vill bjuda ut henne men allra helst bli ihop med henne liksom. Att bli ihop med henne vore som att gå på moln

Jo, vi vet att du vill träffa henne utan att hon ska förstå att det är en dejt. Hon ska träffa dig själv men bara tro att ni hänger utan någon baktanke från dig och sen ska det komma ett initiativ från henne om att dejta. Allt så att du slipper utsätta dig för någon risk.

Allt ovan gör att vi skriver att du är egentligen inte särskilt intresserad. Läs vilken tråd som helst här om någon som är kär, den gör allt i sin makt för att få träffa den andre medans du skriver ett par gånger i månaden om ingenting och bidar din tid och är inte särskilt orolig för om hon träffar andra.
  • Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2025-01-26 16:41:32 följande:

Nej, jag är jätteintresserad. Läs ursprungsinlägget. Självklart är jag är orolig för det också samtidigt som det skulle kännas hopplöst helt om jag blir avvisad och behöva starta från ruta 1 igen. 

Jag hatar detta läge jag är i och ja, jag borde gjort mer tidigare men ja, det är också ett tufft läge från början iom att jag föll för henne så fort redan andra gången vi sågs och inte haft känslor för någon sedan högstadiet innan dess.

Vad du skriver är ointressant, det är bara handling som talar sanning. Du skriver samma fraser om och om igen men agerar ingenting och där har du sanningen: du är nöjd som det är. Någon som är kär på riktigt gör något åt det, den tycker att det är värt allt om man kanske kan få sin kvinna/man.

Du hatar det inte tillräckligt för att göra något åt det. Jämför med någon som drunknar, den börjar simma eller någon som ramlat i ett dike- den kravlar sig upp. Agera eller släpp din dröm, det du håller på med nu är helt lönlöst.
  • Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2025-01-26 16:55:09 följande:
    Va? Jättekonstigt? Jag svarar ju på ungefär likadana frågor i många fall. Jättekonstig anklagelse....
    Det är jättekonstigt att läsa din svar också, jag vet ingen annan som upprepar sina svar på det sättet som du gör (och då hänger jag här på Fl en del).

Det känns som att du inte har kommit iväg till universitetet denna termin, har du hoppat av?
  • Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2025-01-26 17:20:36 följande:

Nej, jag upprepar inte mina svar men jag behöver däremot förtydliga eftersom jag får likadana frågor flera gånger. 

Jag söker jobb nu.

Du upprepar verkligen dina svar:
    -avståndet
    -komplicerat
    -tolka fel
    -stressa
    -modern dejting

När vi ber dig skriva om dina tankar på ett annat sätt är det ändå varianter på fraserna ovan och eftersom ingenting har förändrats så måste ditt tankesätt och agerande förändras om du vill att något ska hända.
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?