• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Anonym (X) skrev 2025-02-17 22:38:50 följande:
    Du har ju skrivit 583 inlägg här om att du inte vill det?

Jag har ju träffat henne flera gånger redan och det har gått mer än ett år. 

Sade också att jag vill kunna göra det dvs inte faktiskt göra det men vara bra på att skaffa partner 

• anonym05swe
    Anonym (Varför ens försöka...) skrev 2025-02-18 11:07:57 följande:
    Det där är en av de felaktiga uppfattningar du utgår från i dina resonemang. Det behöver inte alls vara creepy om du stöter på någon respektfullt. 

Saker att undvika när du stöter på någon, och inte är säker på att personen är intresserad:
    Påflugenhet: "Ska vi gå hem och kn*lla?". 
    Neggningar: "Snygg klänning, har du köpt den på loppis?" (Diverse pick-up-tomtar brukar förespråka det, men det funkar inte. Jag upprepar, det funkar inte.)
    Aggressivitet/ inte kunna ta ett nej: "Men din lilla h*ra, som om jag skulle vilja ha dig ändå!?"

Respekt funkar däremot utmärkt, att vara social och trevlig. Det är inte creepy.
    Ja sade ju det. Jag skulle inte agerat creepy utan vettigt men att stöta på någon man inte känner överhuvudtaget gör att man riskerar ses som konstig osv. 

Självklart skulle jag vara respektfull.
  • anonym05swe
    anonym05swe skrev 2025-02-18 11:27:05 följande:
    Ja sade ju det. Jag skulle inte agerat creepy utan vettigt men att stöta på någon man inte känner överhuvudtaget gör att man riskerar ses som konstig osv. 

Självklart skulle jag vara respektfull.
    Skrev även i inlägget att jag skulle stöta respektfullt men att det ses som konstigt ändå
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2025-02-18 11:38:04 följande:
    Fast du känner ju henne, det skriver du själv. 

Men detta är ju bara ord, inget som kommer att hända. Men du kan testa och fråga hur ofta hon vill ligga nästa gång du tar kontakt med henne. 
    Nej det skulle jag inte göra för jag är respektfull och beter mig bra
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2025-02-18 13:36:07 följande:
    I din andra tråd är det ju så viktigt att du får sex ofta, du vill inte välja fel tjej pga detta. 

Klart du skriver det, du behöver ju aldrig bevisa det. Du kommer ju inte att träffa henne. 
    Andra tråd? 

Jag ska bjuda ut henne på dejt 
  • anonym05swe
    Anonym (Hej) skrev 2025-02-18 13:32:05 följande:
    Eftersom du inte verkar ha några människor att fråga i din omgivning så undrar jag hur du vet om det skulle uppfattas som konstigt?

Om du står i regnet vid busshållsplatsen och småpratar om vädret ses det inte som konstigt eller andra liknande situationer men självklart är det enklaste att du nätdejtar eller går ut på krogen som alla andra människor som letar efter en dejt.

Det är uppenbart 

Fast varje gång jag gått förbi en krog i min stad (finns det typ inga i min ålder (+5 år som max) för vill inte dejta ngn runt 30 direkt. Alla som jag sett genom fönstren in till krogar när jag gått förbi är betydligt äldre än jag och då är det ingen liten svensk stad jag bor i heller.

• anonym05swe
    Anonym (Hej) skrev 2025-02-18 21:10:39 följande:
    Vi tycker också att det är uppenbart men dina inlägg och åsikter är så märkliga att vi nu börjar skriva självklarheter. 

Om du pluggar borde det finnas studentpubar, kårer eller annat som är för studenter, har du ens kollat in dom eller är du för bestämd på att det inte passar dig? Har du redan en ursäkt till varför du inte kan gå dit trots att alla andra studenter roar sig där?
    Redan varit på studentevenemang tidigare och ingenting hände. Vill verkligen bara hitta den rätta (som förhoppningsvis är hon jag har känslor för) och vara i en trygg, kärleksfull och bra relation.
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2025-02-18 21:20:28 följande:
    Ditt sätt att skriva och resonera är lätt att upptäcka. Vi vet alla att du har en tråd om hur kåt du är. 
    Vet inte vad du pratar om
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2025-02-18 21:29:28 följande:

Nej, men vi andra vet och det räcker. 

Det stämmer inte ens
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2025-02-18 21:37:41 följande:

Jo, det stämmer. 

Det som också stämmer är att du aldrig kommer att våga bjuda ut henne. 

Nej 

Jag kommer dessutom bjuda ut henne för jag bryr mig om henne och har seriösa känslor för henne. Är inte en ytlig kille direkt

Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?