Anonym skrev 2025-02-15 00:59:40 följande:
Nej, det har inte gått framåt.
Jo, det är något av det.
Vidare har du under trådens gång aldrig egentligen bemött något som någon skriver till dig, med undantag för vissa inlägg i början där du direkt hånade och körde otrevlig och nosig besserwisser-stil. Förringade andras tips och inte minst deras (betydligt svårare) situationer. Det faktum att du gjort just detta har du heller aldrig bemött. Det är hela tiden bara "har inte sagt att", "jo jag svarar" samt "är inte otrevlig", fast att du varit och upplevts av andra som just det. Du klarar bara inte av att kommentera när någon påtalar det.
Som nu, t ex. Nu kommer du att tänka "inte sagt" och "jag är inte otrevlig" och tro att du har svarat. Skriva det kan du ju inte göra, för det blir ju dumt nu.
Ge mitt inlägg en tumme istället.
Alltså är du antingen socialt fel på det eller ett troll.
Du har också verkligen otur med hur världen ser ut, om du nu ändå skulle vara på riktigt.
Du kommer att bli gammal ensam på pojkrummet för att du inte kan ta körkort, tentorna är utformade på ett visst sätt och för att tjejen inte blir ihop med dig trots dina små meddelanden. Allt enbart yttre omständigheter.
Att andra, oavsett grad av problematisk tillvaro (det skulle faktiskt kunna finnas folk som har det ännu värre, teoretiskt) kan lösa sådant beror säkerligen på att deras omgivning slumpar sig annorlunda.
I ditt fall får vi nog bara leva med att en fin själ förgås pga nämnda tentor och tjejen, då ödet inte ville anpassa sig. Förändra något ska man ju inte behöva göra.
Ge exempel på det du tyckt varit drygt eller "besserwisser-stil" enligt dig isf. Aldrig varit någon avsikt att vara dryg eller ens uppfattas som det.
Nej och nej
Är det mitt fel att jag har en sjukdom gör att jag måste vänta ett år för att ens behöva övningsköra (dvs i sommar)? Nej
Har jag sagt att jag är felfri? Nej
Hade jag kunnat göra annorlunda och saker gått värre eller bättre? Ja
Är det över? Nej
Hade jag kunnat göra mer redan? Ja men det är inte enkelt.
Allt är inte alltid mitt fel, externa faktorer finns faktiskt