Anonym (Varför ens försöka...) skrev 2025-02-14 13:41:51 följande:
Jag är gift och har barn. För att bli gift och få barn krävs betydligt mer än att vilja. Vilja är en början, men sedan krävs det handling.
Och sen, sluta med halmdockan "modern dejting", det är en enda person i tråden som skrivit om modern dejting, och det är du själv. Jag personligen har aldrig dejtat, varken modernt eller omodernt, och jag har ändå lyckats skaffa både man (andra äktenskapet, till och med) och ett antal barn. (Jo, jag vet att det faktum att jag är skild förmodligen diskvalificerar mig helt i dina ögon, eftersom jag haft en "kortsiktig" relation. Usch!)
Vad är mitt knep (om du undrar, jag är ju faktisk en icke-dejtare, trots allt)? Jo, små steg framåt! Börja smått och försiktigt, lära känna personen bättre, flörta för att ta reda på om det finns intresse, sedan gå vidare till oskyldig kroppskontakt, sedan mindre oskyldig kroppskontakt...och så vidare.
Du ska inte börja med att ta reda på om hon har intresse för äktenskap och barn, utan börja med att ta reda på om hon är intresserad av att lära känna dig bättre till en början. Tycker du att hon har visat något sådant intresse, eller är det dags att släppa henne helt?
Jag agerar också.
Och nej att ens gifta sig visar att du inte sökte kortsiktigt. Tyvärr är normen att folk strular runt hela livet idag.
Jag vet inte ens hur jag kan flörta ordentligt.