• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Anonym (Varför ens försöka...) skrev 2025-02-14 10:49:59 följande:
    Det här är trådens inlägg #6221 (om ingen annan hinner posta före mig), och du har inte uttalat visat intresse för tjejen och inte frågat henne om en dejt, trots alla dessa inlägg som skrivits av dig och oss andra.
    Det är handling som räknas, och brist på handling visar brist på intresse i mina ögon.
    Nej, för har agerat genom att ens skriva med henne, är inte direkt enkelt heller att visa intresse bara sådär. 
  • anonym05swe
    Anonym (...) skrev 2025-02-14 10:59:25 följande:
    Är man tillräckligt intresserad så gör man det ändå.
    Det avgör inte om det är enkelt eller inte nej att göra det. Jag är djupt intresserad av henne och vill därav inte stresse henne
  • anonym05swe
    Anonym (...) skrev 2025-02-14 11:17:55 följande:

Jag skrev inte att det är enkelt, jag skrev att är man tillräckligt intresserad så gör man det ändå, som svar på ditt inlägg om att det inte är enkelt. Läsförståelse?

Jag kommer också göra det men vill inte stressa henne men kan tyvärr återigen också konstatera med ytterligare ett år utan flickvän på alla hjärtans dag tyvärr
  • anonym05swe
    fornminne skrev 2025-02-14 12:19:00 följande:
    Så är det. Tar man inga avgörande steg blir man utan flickvän. På alla hjärtans dag och alla andra dagar.

Att visa romantiskt intresse för någon är naturligtvis ingen garanti för att det är besvarat, men då har man åtminstone en chans.

Enda alternativet är om tjejen tar initiativ i stället. Tycker du att det verkar som hon gör det? 

Du inser att jag medvetet valt att inte ens ordentligt försöka med andra? Vill verkligen bli hennes. 

Ja eller så leder det till att det blir rykten osv eller att det inte är en privatsak. Vill inte att ngn annan än hon ska veta om det. 

Modern dejting är ett skämt

• anonym05swe
    Anonym (Varför ens försöka...) skrev 2025-02-14 12:19:39 följande:
    Om du verkligen vill göra något, är det en perfekt dag idag!

Annars kan du lägga krutet på något annat som du verkligen vill och verkligen är motiverad att göra.

Jag vill göra mkt 

(typ gifta mig inom 5 år, skaffa barn inom 8) ex 

• anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2025-02-14 13:02:15 följande:

Du har inte försökt ordentligt med någon, inte ens tjejen du är intresserad av. 

Men du har faktiskt bjudit ut en annan tjej, men inte hon du är intresserad av. 

Hur är det inte att försöka ordentligt genom att dm:a henne? Ska man behöva bjuda ut henne till Monte Carlo för att det ska vara gott nog? 
  • anonym05swe
    fornminne skrev 2025-02-14 13:16:55 följande:
    Lägg av. Nu larvar du dig bara. Ingen har skrivit att Monte Carlo eller något liknande behövs.

Du kanske tycker att det är tillräckligt att då och då höra av sig till henne. Visst.

Är ni ihop då, eller på väg att bli?

Nej just det. Du vet inte ens om hon är intresserad. 
    Poängen är att oavsett vad man gör med modern dejtning är det inte gott nog. Kraven är jätteorimliga idag liksom. Kolla bara på vad folk lägger upp som "icks" och där saker som "if he could he would" m.m där oavsett vad man gör och inte gör spelar det ingen roll. 

Nej vi är inte ihop 
  • anonym05swe
    Anonym (Inget på spel....) skrev 2025-02-14 13:40:12 följande:
    Vilka rykten är du rädd för? Vad är det som är så katastrofalt illa med att det skulle "spridas rykten"? 

Är det ett frikyrkligt samfund det handlar om där sex etc före äktenskap är förkastligt? Eller handlar det om "heder"? Att man ska vara "ren"? 

Det handlar fortfarande inte om det du kallar "modern dejting", som ingen fortfarande förstår vad du menar med. 
    Nej med rykten pratar jag om att jag vill att det ska vara en privatsak då ingen annan har med det att göra förutom henne. 
  • anonym05swe
    Anonym (Varför ens försöka...) skrev 2025-02-14 13:41:51 följande:
    Jag är gift och har barn. För att bli gift och få barn krävs betydligt mer än att vilja. Vilja är en början, men sedan krävs det handling.

Och sen, sluta med halmdockan "modern dejting", det är en enda person i tråden som skrivit om modern dejting, och det är du själv. Jag personligen har aldrig dejtat, varken modernt eller omodernt, och jag har ändå lyckats skaffa både man (andra äktenskapet, till och med) och ett antal barn. (Jo, jag vet att det faktum att jag är skild förmodligen diskvalificerar mig helt i dina ögon, eftersom jag haft en "kortsiktig" relation. Usch!)
    Vad är mitt knep (om du undrar, jag är ju faktisk en icke-dejtare, trots allt)? Jo, små steg framåt! Börja smått och försiktigt, lära känna personen bättre, flörta för att ta reda på om det finns intresse, sedan gå vidare till oskyldig kroppskontakt, sedan mindre oskyldig kroppskontakt...och så vidare.
    Du ska inte börja med att ta reda på om hon har intresse för äktenskap och barn, utan börja med att ta reda på om hon är intresserad av att lära känna dig bättre till en början. Tycker du att hon har visat något sådant intresse, eller är det dags att släppa henne helt? 
    Jag agerar också. 

Och nej att ens gifta sig visar att du inte sökte kortsiktigt. Tyvärr är normen att folk strular runt hela livet idag. 

Jag vet inte ens hur jag kan flörta ordentligt. 
  • anonym05swe
    Anonym (Inget på spel....) skrev 2025-02-14 15:44:27 följande:
    HUR agerar du? Och kom inte med att du skriver någon gång i månaden till henne på DM utan att berätta ett skvatt om ditt eget liv. HUR agerar du för att fråga henne på dejt? HUR agerar du för att komma närmare ditt mål om en dejt och ett förhållande?
    anonym05swe skrev 2025-02-14 13:53:40 följande:
    Nej med rykten pratar jag om att jag vill att det ska vara en privatsak då ingen annan har med det att göra förutom henne. 
    Förstår fortfarande inte vad det är du är så rädd för att andra ska misstänka. 
    Jag försöker så gott jag kan. Jag har alltid haft svårt att hamna i en relation. Hatar allt krångel, risker m.m vill bara att det ska lösa sig. Vill inte vara för "påträngande" heller eller att hon ska tolka det fel. 

För det är en privatsak. 
  • anonym05swe
    fornminne skrev 2025-02-14 16:47:04 följande:

Vad har detta med dig och tjejen du gillar att göra? Tror du att vad du än gör så skulle det inte vara gott nog för henne?

Hur tror du egentligen att andra killar och tjejer blir tillsammans? De håller inte på och krånglar som du gör.

Antingen är tjejen intresserad tillbaka, eller så är hon inte det. Det har inget med ?modern dejting? att göra.

Sluta läsa så mycket på olika nätsidor. Kom ut i verkligheten! Lär känna människor IRL, så du lär dig hur andra människor fungerar på riktigt. 

Den risken finns även fast jag inte vet om hur hon ser på det. 

Nä, du tycker det är bättre att folk byter partner varannan vecka eller som är normen idag eller? 

Jo, för det är idag så folk typ enbart träffar varandra. 

Jag gör det mkt i min organisation (det var där jag träffade hon jag har känslor för som kom helt oväntat för mig)

• anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-02-14 17:00:37 följande:

Du som påstår att du kan svara, gör det då: 

1. Vem har sagt det, någonsin?

2. Hur träffas folk genom modern dejting? Berätta.

3. Är du aktiv i föreningen idag? Är hon? Har du gjort nåt i den sen i somras?
    Konstaterade bara hur normerna är idag 

Mer genom dejtingappar där folk är ytliga och personer som enbart söker bekräftelse ex
    Ja och ja, ja har varit på event men enbart lokala event och vi bor som sagt på avstånd så vi är inte i samma distrikt
  • anonym05swe
    fornminne skrev 2025-02-14 17:42:34 följande:
    Nu larvar du dig igen. Normen idag är inte alls att byta partner ofta. För vissa ja, men inte för de flesta. Alltså inte norm.

Att förhållanden inte alltid håller har andra orsaker. 

Du vet detta. Du skriver bara så för att slippa känna dig misslyckad för att du inte klarar det många andra klarar. Då försöker du få det till att det är alla andra det är fel på. 
    Normen är inte att ha samma partner under en lång tid nej 

Beror på 

Så du försvarar dagens normer? Inte sagt att jag är perfekt heller 
  • anonym05swe
    Anonym (...) skrev 2025-02-14 17:55:54 följande:
    Hur är det du kallar för dagens normer, relevant för dig eller henne? Tror du att hon vill byta ut dig efter en vecka och det tycker du inte är ok?
    Min poäng är normerna som formar dagens relationer som har stora fel i sig. Pratar i breda drag och inte om henne. Tror inte hon skulle göra det nej. 
  • anonym05swe
    Anonym (Varför ens försöka...) skrev 2025-02-14 18:56:39 följande:
    Du behöver inte fundera på om andra strular runt. Min erfarenhet är att det är en ytterst liten minoritet som strular runt hela livet.

Du vet inte hur du ska flörta, OK. Men det är inte där du börjar. Innan du kan flörta med någon måste du ta reda på om det finns något intresse från hennes sida att lära känna dig bättre. Många människor känner andras intresse intuitivt, men jag tror inte att du fungerar så. Du behöver ha konkreta punkter att gå efter, konkreta frågor att ställa. Exempel på frågor för att veta om någon vill lära känna dig bättre:

Ställer hon frågor och följdfrågor till dig?
    Dröjer hon sig kvar där du är, fast hon egentligen är på väg någon annanstans?
    Dyker hon oväntat upp där du är?
    Hör hon av sig till dig så ofta hon kan, även om hon inte verkar ha något egentligt ärende?

Är svaret "ja" på minst två frågor har du något på gång, annars inte.

Well, jag är 19 och inte 43 och vill inte dejta någon som är mer än /2+7 år äldre än mig. Många inom det spannet söker inte ens långsiktigt och har bara känslor för en tjej.

Jag har hört från andra tjejer som jag gick på samma gymnasium som att man ska flörta innan och ge komplimanger innan det?

Ja, hon ställer frågor m.m

• anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-02-14 22:50:20 följande:

Kan du svara: Sen du flyttade till dIn nya stad, hur många gånger har du hängt med folk på fritiden? (Som inte varit ordnat av skolan utan att ni bestämt det själva)

Vet inte hur mycket 

Men allt detta är så jobbigt, hade ingen aning att jag skulle helt plötsligt falla för henne och få alla dessa känslor och inte kunna träffa henne enkelt. Vill bara släppa mig fri och vara med henne om det går liksom men nu är det jobbigt. Vill bara träffa henne. 

Om detta inte går vägen är jag inte tillbaka på ruta ett utan på ruta -200 snarare.

• anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-02-14 21:01:49 följande:
    Vad spelar normerna för roll om varken du eller hon är såna?
    För vi alla påverkas av normerna
  • anonym05swe
    Anonym skrev 2025-02-15 00:40:40 följande:

Du är ju på ruta -200 just i detta nu, eftersom det är ditt val?

Jag sällar mig härmed till skaran som delar övertygelsen att TS är antingen ett troll eller har någon form av diagnos som påverkar hans sociala liv å det grövsta. Det är helt enkelt bara för bra nu.

Nej, har gått framåt iom att jag skrivit med henne en del och träffat henne på eventen mkt. 

Nej, har varken en diagnos eller trollar. Mitt sociala liv överlag fungerar, är bara problem med att skaffa en kärleksrelation. 

• anonym05swe
    Anonym skrev 2025-02-15 01:03:55 följande:

Om vi tänker på allt som du hävdar att du genomfört - Tycker du att hon borde ha varit din flickvän nu på Alla hjärtans dag?
    Är det vad ditt messande borde ha lett fram till eller KAN det finnas mer som du borde göra?

Tycker du? Det är ett eget val 

Jag har redan sagt att jag inte är felfri

• anonym05swe
    Anonym skrev 2025-02-15 00:59:40 följande:
    Nej, det har inte gått framåt.
    Jo, det är något av det.

Vidare har du under trådens gång aldrig egentligen bemött något som någon skriver till dig, med undantag för vissa inlägg i början där du direkt hånade och körde otrevlig och nosig besserwisser-stil. Förringade andras tips och inte minst deras (betydligt svårare) situationer. Det faktum att du gjort just detta har du heller aldrig bemött. Det är hela tiden bara "har inte sagt att", "jo jag svarar" samt "är inte otrevlig", fast att du varit och upplevts av andra som just det. Du klarar bara inte av att kommentera när någon påtalar det.

Som nu, t ex. Nu kommer du att tänka "inte sagt" och "jag är inte otrevlig" och tro att du har svarat. Skriva det kan du ju inte göra, för det blir ju dumt nu.
    Ge mitt inlägg en tumme istället.

Alltså är du antingen socialt fel på det eller ett troll.

Du har också verkligen otur med hur världen ser ut, om du nu ändå skulle vara på riktigt.
    Du kommer att bli gammal ensam på pojkrummet för att du inte kan ta körkort, tentorna är utformade på ett visst sätt och för att tjejen inte blir ihop med dig trots dina små meddelanden. Allt enbart yttre omständigheter.
    Att andra, oavsett grad av problematisk tillvaro (det skulle faktiskt kunna finnas folk som har det ännu värre, teoretiskt) kan lösa sådant beror säkerligen på att deras omgivning slumpar sig annorlunda.

I ditt fall får vi nog bara leva med att en fin själ förgås pga nämnda tentor och tjejen, då ödet inte ville anpassa sig. Förändra något ska man ju inte behöva göra.

Ge exempel på det du tyckt varit drygt eller "besserwisser-stil" enligt dig isf. Aldrig varit någon avsikt att vara dryg eller ens uppfattas som det. 

Nej och nej 

Är det mitt fel att jag har en sjukdom gör att jag måste vänta ett år för att ens behöva övningsköra (dvs i sommar)? Nej

Har jag sagt att jag är felfri? Nej 

Hade jag kunnat göra annorlunda och saker gått värre eller bättre? Ja 

Är det över? Nej

Hade jag kunnat göra mer redan? Ja men det är inte enkelt.

Allt är inte alltid mitt fel, externa faktorer finns faktiskt

Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?