Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
Det är handling som räknas, och brist på handling visar brist på intresse i mina ögon.
Jag skrev inte att det är enkelt, jag skrev att är man tillräckligt intresserad så gör man det ändå, som svar på ditt inlägg om att det inte är enkelt. Läsförståelse?
Du inser att jag medvetet valt att inte ens ordentligt försöka med andra? Vill verkligen bli hennes.
Ja eller så leder det till att det blir rykten osv eller att det inte är en privatsak. Vill inte att ngn annan än hon ska veta om det.
Modern dejting är ett skämt
Jag vill göra mkt
(typ gifta mig inom 5 år, skaffa barn inom 8) ex
Du har inte försökt ordentligt med någon, inte ens tjejen du är intresserad av.
Men du har faktiskt bjudit ut en annan tjej, men inte hon du är intresserad av.
Vad har detta med dig och tjejen du gillar att göra? Tror du att vad du än gör så skulle det inte vara gott nog för henne?
Hur tror du egentligen att andra killar och tjejer blir tillsammans? De håller inte på och krånglar som du gör.
Antingen är tjejen intresserad tillbaka, eller så är hon inte det. Det har inget med ?modern dejting? att göra.
Sluta läsa så mycket på olika nätsidor. Kom ut i verkligheten! Lär känna människor IRL, så du lär dig hur andra människor fungerar på riktigt.
Den risken finns även fast jag inte vet om hur hon ser på det.
Nä, du tycker det är bättre att folk byter partner varannan vecka eller som är normen idag eller?
Jo, för det är idag så folk typ enbart träffar varandra.
Jag gör det mkt i min organisation (det var där jag träffade hon jag har känslor för som kom helt oväntat för mig)
Du som påstår att du kan svara, gör det då:
Well, jag är 19 och inte 43 och vill inte dejta någon som är mer än /2+7 år äldre än mig. Många inom det spannet söker inte ens långsiktigt och har bara känslor för en tjej.
Jag har hört från andra tjejer som jag gick på samma gymnasium som att man ska flörta innan och ge komplimanger innan det?
Ja, hon ställer frågor m.m
Kan du svara: Sen du flyttade till dIn nya stad, hur många gånger har du hängt med folk på fritiden? (Som inte varit ordnat av skolan utan att ni bestämt det själva)
Vet inte hur mycket
Men allt detta är så jobbigt, hade ingen aning att jag skulle helt plötsligt falla för henne och få alla dessa känslor och inte kunna träffa henne enkelt. Vill bara släppa mig fri och vara med henne om det går liksom men nu är det jobbigt. Vill bara träffa henne.
Om detta inte går vägen är jag inte tillbaka på ruta ett utan på ruta -200 snarare.
Du är ju på ruta -200 just i detta nu, eftersom det är ditt val?
Jag sällar mig härmed till skaran som delar övertygelsen att TS är antingen ett troll eller har någon form av diagnos som påverkar hans sociala liv å det grövsta. Det är helt enkelt bara för bra nu.
Nej, har gått framåt iom att jag skrivit med henne en del och träffat henne på eventen mkt.
Nej, har varken en diagnos eller trollar. Mitt sociala liv överlag fungerar, är bara problem med att skaffa en kärleksrelation.
Om vi tänker på allt som du hävdar att du genomfört - Tycker du att hon borde ha varit din flickvän nu på Alla hjärtans dag?
Är det vad ditt messande borde ha lett fram till eller KAN det finnas mer som du borde göra?
Tycker du? Det är ett eget val
Jag har redan sagt att jag inte är felfri
Ge exempel på det du tyckt varit drygt eller "besserwisser-stil" enligt dig isf. Aldrig varit någon avsikt att vara dryg eller ens uppfattas som det.
Nej och nej
Är det mitt fel att jag har en sjukdom gör att jag måste vänta ett år för att ens behöva övningsköra (dvs i sommar)? Nej
Har jag sagt att jag är felfri? Nej
Hade jag kunnat göra annorlunda och saker gått värre eller bättre? Ja
Är det över? Nej
Hade jag kunnat göra mer redan? Ja men det är inte enkelt.
Allt är inte alltid mitt fel, externa faktorer finns faktiskt