• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Anonym (Varför ens försöka...) skrev 2025-02-14 10:49:59 följande:
    Det här är trådens inlägg #6221 (om ingen annan hinner posta före mig), och du har inte uttalat visat intresse för tjejen och inte frågat henne om en dejt, trots alla dessa inlägg som skrivits av dig och oss andra.
    Det är handling som räknas, och brist på handling visar brist på intresse i mina ögon.
    Nej, för har agerat genom att ens skriva med henne, är inte direkt enkelt heller att visa intresse bara sådär. 
  • anonym05swe
    Anonym (...) skrev 2025-02-14 10:59:25 följande:
    Är man tillräckligt intresserad så gör man det ändå.
    Det avgör inte om det är enkelt eller inte nej att göra det. Jag är djupt intresserad av henne och vill därav inte stresse henne
  • anonym05swe
    Anonym (...) skrev 2025-02-14 11:17:55 följande:

Jag skrev inte att det är enkelt, jag skrev att är man tillräckligt intresserad så gör man det ändå, som svar på ditt inlägg om att det inte är enkelt. Läsförståelse?

Jag kommer också göra det men vill inte stressa henne men kan tyvärr återigen också konstatera med ytterligare ett år utan flickvän på alla hjärtans dag tyvärr
  • anonym05swe
    fornminne skrev 2025-02-14 12:19:00 följande:
    Så är det. Tar man inga avgörande steg blir man utan flickvän. På alla hjärtans dag och alla andra dagar.

Att visa romantiskt intresse för någon är naturligtvis ingen garanti för att det är besvarat, men då har man åtminstone en chans.

Enda alternativet är om tjejen tar initiativ i stället. Tycker du att det verkar som hon gör det? 

Du inser att jag medvetet valt att inte ens ordentligt försöka med andra? Vill verkligen bli hennes. 

Ja eller så leder det till att det blir rykten osv eller att det inte är en privatsak. Vill inte att ngn annan än hon ska veta om det. 

Modern dejting är ett skämt

• anonym05swe
    Anonym (Varför ens försöka...) skrev 2025-02-14 12:19:39 följande:
    Om du verkligen vill göra något, är det en perfekt dag idag!

Annars kan du lägga krutet på något annat som du verkligen vill och verkligen är motiverad att göra.

Jag vill göra mkt 

(typ gifta mig inom 5 år, skaffa barn inom 8) ex 

• anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2025-02-14 13:02:15 följande:

Du har inte försökt ordentligt med någon, inte ens tjejen du är intresserad av. 

Men du har faktiskt bjudit ut en annan tjej, men inte hon du är intresserad av. 

Hur är det inte att försöka ordentligt genom att dm:a henne? Ska man behöva bjuda ut henne till Monte Carlo för att det ska vara gott nog? 
  • anonym05swe
    fornminne skrev 2025-02-14 13:16:55 följande:
    Lägg av. Nu larvar du dig bara. Ingen har skrivit att Monte Carlo eller något liknande behövs.

Du kanske tycker att det är tillräckligt att då och då höra av sig till henne. Visst.

Är ni ihop då, eller på väg att bli?

Nej just det. Du vet inte ens om hon är intresserad. 
    Poängen är att oavsett vad man gör med modern dejtning är det inte gott nog. Kraven är jätteorimliga idag liksom. Kolla bara på vad folk lägger upp som "icks" och där saker som "if he could he would" m.m där oavsett vad man gör och inte gör spelar det ingen roll. 

Nej vi är inte ihop 
  • anonym05swe
    Anonym (Inget på spel....) skrev 2025-02-14 13:40:12 följande:
    Vilka rykten är du rädd för? Vad är det som är så katastrofalt illa med att det skulle "spridas rykten"? 

Är det ett frikyrkligt samfund det handlar om där sex etc före äktenskap är förkastligt? Eller handlar det om "heder"? Att man ska vara "ren"? 

Det handlar fortfarande inte om det du kallar "modern dejting", som ingen fortfarande förstår vad du menar med. 
    Nej med rykten pratar jag om att jag vill att det ska vara en privatsak då ingen annan har med det att göra förutom henne. 
  • anonym05swe
    Anonym (Varför ens försöka...) skrev 2025-02-14 13:41:51 följande:
    Jag är gift och har barn. För att bli gift och få barn krävs betydligt mer än att vilja. Vilja är en början, men sedan krävs det handling.

Och sen, sluta med halmdockan "modern dejting", det är en enda person i tråden som skrivit om modern dejting, och det är du själv. Jag personligen har aldrig dejtat, varken modernt eller omodernt, och jag har ändå lyckats skaffa både man (andra äktenskapet, till och med) och ett antal barn. (Jo, jag vet att det faktum att jag är skild förmodligen diskvalificerar mig helt i dina ögon, eftersom jag haft en "kortsiktig" relation. Usch!)
    Vad är mitt knep (om du undrar, jag är ju faktisk en icke-dejtare, trots allt)? Jo, små steg framåt! Börja smått och försiktigt, lära känna personen bättre, flörta för att ta reda på om det finns intresse, sedan gå vidare till oskyldig kroppskontakt, sedan mindre oskyldig kroppskontakt...och så vidare.
    Du ska inte börja med att ta reda på om hon har intresse för äktenskap och barn, utan börja med att ta reda på om hon är intresserad av att lära känna dig bättre till en början. Tycker du att hon har visat något sådant intresse, eller är det dags att släppa henne helt? 
    Jag agerar också. 

Och nej att ens gifta sig visar att du inte sökte kortsiktigt. Tyvärr är normen att folk strular runt hela livet idag. 

Jag vet inte ens hur jag kan flörta ordentligt. 
  • anonym05swe
    Anonym (Inget på spel....) skrev 2025-02-14 15:44:27 följande:
    HUR agerar du? Och kom inte med att du skriver någon gång i månaden till henne på DM utan att berätta ett skvatt om ditt eget liv. HUR agerar du för att fråga henne på dejt? HUR agerar du för att komma närmare ditt mål om en dejt och ett förhållande?
    anonym05swe skrev 2025-02-14 13:53:40 följande:
    Nej med rykten pratar jag om att jag vill att det ska vara en privatsak då ingen annan har med det att göra förutom henne. 
    Förstår fortfarande inte vad det är du är så rädd för att andra ska misstänka. 
    Jag försöker så gott jag kan. Jag har alltid haft svårt att hamna i en relation. Hatar allt krångel, risker m.m vill bara att det ska lösa sig. Vill inte vara för "påträngande" heller eller att hon ska tolka det fel. 

För det är en privatsak. 
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?