• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Anonym (Nora) skrev 2025-02-07 14:48:35 följande:

Tackar hon nej så tackar hon nej. Då är det tack och hej och gå vidare.

Ja jag vet såklart. Inte sagt annat
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-02-07 16:04:21 följande:

Ja, har du tagit reda på om du får CSN i höst TS?
    Annars måste du ta tag i att fixa de poäng du saknar, samt se till att ha försörjning till höstterminen.
    Vad lever du av nu?

Söker jobb nu samt har en buffert.
  • anonym05swe
    Anonym (Varför ens försöka...) skrev 2025-02-07 16:02:25 följande:
    Ja, du har sagt att du ska det. Många gånger. Men eftersom du hittills inte bjudit ut henne, är du egentligen inte så värst kär i henne. Lite kär är du säkert, men eftersom du inte på allvar gjort något för att hamna i en relation med henne, så är inte de där känslorna särskilt starka. 

Hittills har du inte hamnat i en relation med henne. Du är inte tillräckligt intresserad, och inte hon heller. Då blir det ingen relation.
    Däremot finns annat att göra som 19/20-åring. Se till att lösa din studiesituation, eller skaffa ett jobb. Och fundera på om du ska söka hjälp för ditt mående.

Jo, det är ju för jag har känslor det blir svårare att bjuda ut henne. Det gör det svårare. 

Jag mår bra överlag som sagt. 

• anonym05swe
    Anonym (Nora) skrev 2025-02-07 16:46:41 följande:
    Men man brukar ha någon sorts känslor om man vill bjuda ut någon. Romantiska eller vänskapliga. Varför skulle du annars bjuda ut henne?
    Det var ju exakt det jag sade? Har känslor för henne vilket gör det svårare att bjuda ut
  • anonym05swe
    Anonym (Nora) skrev 2025-02-07 16:03:04 följande:
    Men bjud ut henne då för guds skull?? Eller tror du man kan hoppa över massa steg och bara hamna i ett förhållande med henne? Sluta nu, ta dig i kragen och bjud ut henne!
    Nej, tror inte man bara kan "hoppa över massa steg" och ska bjuda ut henne
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-02-07 20:36:49 följande:
    Så vad är ditt nästa steg?
    Beror helt på situationen 
  • anonym05swe
    Anonym (Varför ens försöka...) skrev 2025-02-08 11:59:13 följande:
    Anledningen till att du inte frågar om en dejt är att du inte har tillräckligt starka känslor, för då hade du frågat henne för länge sedan.
    Att du hänger upp dig så mycket på den här tjejen, fast du inte gör något med henne, tyder på att du inte mår så bra. Jag tror att du använder den här halv-förälskelsen som en slags flykt från andra saker i ditt liv.

Att du ens försöker, är pga mina starka känslor som gör det svårare. 

Jo, jag mår bra överlag och nej är inte en "flykt" från annat

• anonym05swe
    Anonym (...) skrev 2025-02-08 11:42:43 följande:
    Precis som den är nu, situationen kommer inte ändras. Så vad är ditt nästa steg med tanke på hur situationen är nu?
    Bjuda ut henne har jag tänkt
  • anonym05swe
    Anonym (Hej) skrev 2025-02-08 12:22:30 följande:
    Du har träffat tjejen vid tre tillfällen och då endast i några minuter och aldrig själv, du har inte en aning om vem hon egentligen är. Dina starka känslor är inte grundade på tjejen, de står för din längtan bort från dig själv och din ensamhet.

I ett förhållande tror du att du blir en annan. Någon har valt dig och då kan du äntligen visa vem du är och hur mycket du bryr dig, fram till dess är du en arbetslös tonåring som sitter bakom datorn.

Nä, har träffat henne mer än 3 gånger och pratat med enbart henne också. Jo, vet vem hon är. Känslorna är grundade för henne jo. 

• anonym05swe
    Anonym (Hej) skrev 2025-02-08 14:56:15 följande:
    Du har aldrig suttit ner med bara henne, det har alltid varit folk runt er. Du har aldrig haft ett helt samtal med henne eller öppnat upp dig, du vet inte vem hon är.

Anser du att hon vet vem du är? Skulle du säga att hon känner dig?
    Ja och ja
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?