• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Anonym (Anonym man) skrev 2025-02-04 11:37:28 följande:
    Det är jag helt övertygad om att det är. Däremot är frågan inte bara hur den här tråden hjälper dig. Vilket den faktiskt inte verkar ha gjort. Utan hur detta ältande har påverkat dina känslor. Risken med ältande är att man bygger upp känslor som i proportion med verkligheten blir starkare än vad de hade varit om du antingen tagit steget och gjort något åt det, eller acceptera att du inte gör något åt situationen och börjar träffa andra. Jag har själv varit där i andra sammanhang. Det är tidskrävande för dig och din omgivning om du fortsätter och bara låter ditt ältande fortgå. Det skadar inte att lära sig vara mer pragmatisk 
    Mina känslor har inte förändrats nämnvärt skulle jag säga. Fick känslor för henne helt oberoende av tråden och har bibehållit känslorna oberoende av tråden. 

Jag ska ta ytterligare ett steg, vill ej ge upp iaf
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2025-02-04 11:36:02 följande:
    Så det räcker menar du?

Om du inte tycker det räcker, vad mer ska du göra då?
    Uppenbarligen inte eftersom hon inte ens med 100% säkerhet vet att jag vill bjuda ut henne än mindre har känslor för henne 

Vet ej vill bjuda ut henne
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2025-02-05 17:33:23 följande:
    Så under detta år som gått så har du inte funderat på hur du ska komma över de hinder du ser för att kunna bjuda ut henne? 

Det verkar ju inte så lovande, det ger ju intrycket att det inte är viktigt.
    Jo jag har funderat på men vet inte exakt vad som är rätt att göra. 
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2025-02-05 17:44:06 följande:
    Trots att du fått flera förslag och råd i tråden?
    Jo jag vet men allt beror ju på vad hon tycker.
  • anonym05swe
    Anonym (Inget på spel....) skrev 2025-02-05 19:37:10 följande:
    Och det kommer du ju aldrig att få veta eftersom du vägrar att öppna upp dig för henne och säga att du gillar henne. 
    Så man ska bara direkt erkänna helt utan förvarning? Vill bjuda ut henne liksom och öppna upp mig men inte om informationen inte är privat
  • anonym05swe
    Anonym (Hej) skrev 2025-02-05 21:15:46 följande:
    Exakt den här frågan har du fått svar på flera gånger, kommer du ihåg vad vi svarade?
    Jo men alla har inte sagt samma sak. Vissa vill att jag ska göra X och vissa att jag ska göra Y
  • anonym05swe
    Anonym (Hej) skrev 2025-02-06 16:56:41 följande:
    Tänker du ignorera frågan? Betyder det att du inte har en aning om vad vi svarat dig sista året? Eller att denna tråd aldrig gått ut på att få råd utan att bara övertyga dig själv om att "det inte är kört" (en av dina favoritfraser)?
    Folk har skrivit att jag ska dm:a henne ex som ett av många exempel som råd. Jo, jag vill ha råd 
  • anonym05swe
    Anonym (Hej) skrev 2025-02-06 20:46:55 följande:
    Jag förstår faktiskt inte vad du vill att vi ska skriva mer. Du har fått alla råd som går att få i din situation, det finns inget mer vi kan skriva om du inte förändrar statusen och gör något aktivt.

De hinder du tycker att du har kommer inte att förändras så antingen måste du hitta ett annat tankesätt eller gå ur din bekvämlighetszon och chansa. Jag tycker fortfarande att du ska börja prata med en psykolog för att vara så handlingsförlamad och begränsad i sitt psyke verkar inte särskilt lyckat om livet ska bli bra.

Rätt många har klagat enbart oavsett vad jag gjort i princip eller inte gjort. Jag kan göra mer och ska göra mer men det måste ske på rätt sätt. Vill inte göra fel saker utan rätt saker. 

Jag kommer försöka chansa, vid denna tidpunkt känns det typ menlöst oavsett vad jag gör. Finns risker oavsett även om jag blir ihop också. Så ska försöka chansa. Mår bra överlag så har inget behov av psykolog bara för jag inte lyckats skaffa partner.

• anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2025-02-07 11:20:35 följande:
    Exakt, det tog slut innan det ens började. Hade hon varit ens lite intresserad av TS så hade hon ju gjort något, skrivit först t ex. Om man gillar en kille på det sättet blir man ju glad att han hör av sig. 
    Nej, det är inte slut eller över. Hon vet inte ens om att jag är intresserad
  • anonym05swe
    Anonym (Varför ens försöka...) skrev 2025-02-07 10:49:56 följande:
    Det är redan ett avslutat kapitel. Eller aldrig ens påbörjat. Den här tråden är på drygt 600 sidor nu, och hade TS verkligen varit så kär i den här tjejen, hade han inte kunnat låta bli att ragga på henne för länge sedan.

Jag tror att TS skulle må bäst av att släppa tankarna på tjejen och fokusera på det liv han har här och nu. Återuppta sina studier eller byta inriktning, kanske lägga ner studierna och jobba istället. 

Jag ska bjuda ut henne som sagt 

Nä, skulle må bäst av att hamna i en relation (allra helst med henne såklart eftersom jag gillar henne)

• anonym05swe
    Anonym (Nora) skrev 2025-02-07 14:48:35 följande:

Tackar hon nej så tackar hon nej. Då är det tack och hej och gå vidare.

Ja jag vet såklart. Inte sagt annat
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-02-07 16:04:21 följande:

Ja, har du tagit reda på om du får CSN i höst TS?
    Annars måste du ta tag i att fixa de poäng du saknar, samt se till att ha försörjning till höstterminen.
    Vad lever du av nu?

Söker jobb nu samt har en buffert.
  • anonym05swe
    Anonym (Varför ens försöka...) skrev 2025-02-07 16:02:25 följande:
    Ja, du har sagt att du ska det. Många gånger. Men eftersom du hittills inte bjudit ut henne, är du egentligen inte så värst kär i henne. Lite kär är du säkert, men eftersom du inte på allvar gjort något för att hamna i en relation med henne, så är inte de där känslorna särskilt starka. 

Hittills har du inte hamnat i en relation med henne. Du är inte tillräckligt intresserad, och inte hon heller. Då blir det ingen relation.
    Däremot finns annat att göra som 19/20-åring. Se till att lösa din studiesituation, eller skaffa ett jobb. Och fundera på om du ska söka hjälp för ditt mående.

Jo, det är ju för jag har känslor det blir svårare att bjuda ut henne. Det gör det svårare. 

Jag mår bra överlag som sagt. 

• anonym05swe
    Anonym (Nora) skrev 2025-02-07 16:46:41 följande:
    Men man brukar ha någon sorts känslor om man vill bjuda ut någon. Romantiska eller vänskapliga. Varför skulle du annars bjuda ut henne?
    Det var ju exakt det jag sade? Har känslor för henne vilket gör det svårare att bjuda ut
  • anonym05swe
    Anonym (Nora) skrev 2025-02-07 16:03:04 följande:
    Men bjud ut henne då för guds skull?? Eller tror du man kan hoppa över massa steg och bara hamna i ett förhållande med henne? Sluta nu, ta dig i kragen och bjud ut henne!
    Nej, tror inte man bara kan "hoppa över massa steg" och ska bjuda ut henne
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?