• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Anonym (Tiden går) skrev 2025-01-27 11:54:36 följande:
    Konstigt, du tror ju det är så enkelt att ha ett förhållande, att du kommer att klarar det bra. Varför har du inte samma självförtroende när det gäller att dejta?

Men, men, det är ditt liv, din tid du slösar bort. Hon går vidare, du sitter kvar och längtar utan att agera. Du bara konstaterar att det är svårt och sedan nöjer du dig. 

Är objektivt svårare att hamna i en relation än att bibehålla och förbättra en relation man redan har. 

Du behöver inte påminna mig, det är redan jobbigt som det är och nej jag är inte nöjd. Jag vill agera mkt mer och bara visa att jag bryr mig om henne mer. Modern dejtning är ett skämt tyvärr där det är emot normen att ens söka långsiktigt eller få känslor för ngn och inte omedelbart lägga upp det på SoMe som folk gör idag. 

• anonym05swe
    anonym05swe skrev 2025-01-27 11:58:20 följande:

Är objektivt svårare att hamna i en relation än att bibehålla och förbättra en relation man redan har. 

Du behöver inte påminna mig, det är redan jobbigt som det är och nej jag är inte nöjd. Jag vill agera mkt mer och bara visa att jag bryr mig om henne mer. Modern dejtning är ett skämt tyvärr där det är emot normen att ens söka långsiktigt eller få känslor för ngn och inte omedelbart lägga upp det på SoMe som folk gör idag. 

Du skrev också "Du är rädd, oerfaren, omogen och har dåligt självförtroende.

Jag tycker du ska glömma henne och tanken på ett livslångt förhållande några år, och satsa på att skaffa dig erfarenhet. Dejta, inled några mindre seriösa förhållande, skaffa dig erfarenhet av att umgås på tu man hand med tjejer, ha sex osv. "

Du skrev det bara för jag söker långsiktigt, och nej jag vill inte ligga/strula runt med folk bara för att eller vara i kortsiktiga relationer med folk bara för att heller. Vill enbart göra romantiska saker med personer jag kan tänka mig vara ihop långsiktigt med, INTE kortsiktigt. Tyvärr är normen idag kortsiktiga relationer och så finns personer som enbart söker kortsiktig bekräftelse. 

• anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2025-01-27 12:21:55 följande:
    Hur tänker du nu? Självklart är det lättare att få till en relation än att att behålla den? 

Du gör det jobbigt, så det är ju ditt val att känna så här. Så länge du skyller på allt annat än dig själv så kommer inget att hända.

Vi vet att du inte gillar det du kallar modern dejting. Men ingen tvingar dig att göra som andra. Du gör som du själv vill. Men ditt problem är att du inte vågar göra något, därför skyller du på allt du inte kan kontrollera, inklusive snackar skit om hur andra gör, fast de lyckas med det du försökt våga göra i mer än ett år, men misslyckats med. 

Nej, om man redan är i en relation är det betydligt enklare att bibehålla än att gå från ingen relation> relation. 

Så du tycker ALLT är mitt fel? 

Fast folk lägger upp allt på sociala medier om dejter. Jag vill inte bara vara "en kille" i ngns liv. Nu så lägger folk upp typ allt från dejter eller prat om tidigare dejter på sociala medier för att få content, speciellt i min ålder. Vill inte dejta ngn som är fel för mig heller. Jag har agerat som sagt genom att dm:a henne och ska agera mer. 

• anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2025-01-27 12:25:53 följande:
    Nej, jag skrev det för att du ska förstå varför du inte klarar av att bjuda ut henne, eller ens bara träffa henne ensam. 

Om man inte klarar av en sak är det bra att öva, skaffa sig erfarenhet. Du har ju redan gjort det en gång, dvs bjudit ut en tjej. Du behöver inte ligga runt, men du måste öva på att umgås med folk, även tjejer. 

Men naturligtvis gör du som du vill. Om du tror att din strategi är den rätta, så fortsätt med den. 

Jag klarar av det bara att det inte är enkelt. 

Ja, jag bjöd en tjej men det gick inte bra alls. Ja, jag vill såklart umgås med tjejer men vill framförallt bli ihop med hon jag gillar. Tänk om jag blir ihop med någon annan som jag inser är helt fel typ dagen efter ex? Vill inte gå från relation till relation heller

Inte sagt att min strategi är perfekt. 

• anonym05swe
    Anonym (Inget på spel....) skrev 2025-01-27 12:53:38 följande:
    Nej, det är betydligt jobbigare att vårda en relation så båda växer i den och trivs än att få en relation från början. 
    Absolut inte, är mkt svårare att skaffa partner överhuvudtaget
  • anonym05swe
    Anonym (...) skrev 2025-01-27 18:02:16 följande:
    Vad menar du med det här? Tror du att tjejen kommer lägga upp dig på sociala medier om ni börjar dejta? Är det därför du inte bjuder ut henne?

Nej, har inte med det att göra utan det andra jag tagit upp att det ex kan tolkas ytligt m.m som jag nämnt. 

Min poäng är att jag inte vill att en dejt ska vara en sak på sociala medier utan privat 

• anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-01-28 13:03:58 följande:

Vad skriver du egentligen till henne om dig själv? Är allt bara frågor till henne?

Är blandat över vad vi skriver om, jag försöker visa att jag bryr mig om henne iaf
  • anonym05swe
    Anonym (...) skrev 2025-01-27 18:40:35 följande:
    Va? Att lägga upp på sociala medier kan tolkas ytligt? Men det är väl ingen som råder dig att lägga upp på sociala medier? Varför börjar du argumentera emot att lägga upp på sociala medier utan att någon ens nämnt det?
    Nej, jag skulle inte lägga upp men andra personer kan skriva om mig in det ex.
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2025-01-28 14:54:21 följande:
    Varför då? Hur vet andra att du träffar henne? 
    Jag sade "kan" bara
  • anonym05swe
    Anonym (...) skrev 2025-01-28 15:34:28 följande:
    Så då kan du alltså inte bjuda ut henne?
    Jo ska försöka bjuda ut henne ändå pga att jag bryr mig om henne och har riktiga känslor för henne. 
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?