Anonym (Jonna) skrev 2025-01-24 19:07:57 följande:
Jag gör ytterligare ett försök. Jag vill gärna ha dina tankar om både första och andra stycket i det jag skriver. Ts, du är förstås i full rätt att inte svara på mina frågor, men skriv gärna att du inte vill det i så fall, så att jag slipper skriva samma sak flera gånger.
Du skrev:
På det svarade jag: Nej, det tycker jag inte. Men det är inte stressande att få en fråga om man vill ses. Det kan förstås kännas lite obekvämt om det är någon man själv inte vill träffa, men vad menar du är så fruktansvärt stressande med det? Att du tror att det är stressande är ETT EXEMPEL på att du behöver hjälp - mer hjälp än du kan få här inne, och att du har större problem än du själv förstår med sådant som mänskligt samspel!
Förstår du att din förklaringsmodell inte hänger ihop? Du ska bjuda ut henne på ett vagt men tydligt sätt, men kan inte ge exempel på hur. Du kan inte bjuda ut henne innan hon vet om dina känslor för då är det stressande, men samtidigt vill du inte avslöja något innan ni är ett par. Du hade gärna bjudit ut henne tidigare men fortsätter att skjuta det på en obestämd framtid. I AUGUSTI skrev du att du skulle bjuda ut henne någon av de tre nästkommande helgerna, men skrev sen att du inte hade "hunnit".
Kan du förklara hur det här hänger ihop?
Ja, det är obekvämt men inte att det skulle vara stressande för mig utan snarare för henne att behöva svara på det helt oförberett.
Jo, ett ex kan vara att man bjuder ut henne men nämner ingenting om "dejt" osv utan bara visar när man ses att man bryr sig om henne osv. Ja, jag hade gärna bjudit ut henne tidigare men det är logistikens fel. Allt är logistikens fel först och främst.