• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Anonym (Inget på spel....) skrev 2025-01-24 15:12:12 följande:
    Tror du Armand Duplantis chattade med sin fästmö i ett år innan han frågade henne på dejt? Jag menar, de började också med att han skickade henne ett DM på Instagram. 

Du måste våga för att vinna. Punkt. Slut. 

Du kommer aldrig att våga eftersom du är så rädd för att misslyckas, att misstolkas, att bli skrattad åt för att du trodde du hade en chans. Du är för rädd och så länge du är det kommer du att fortsätta komma på dåliga förklaringar till varför du inte frågat henne än.

Är också bra mycket enklare att hamna i en relation om man är världsklass på något. 

Handlar inte om att våga eller inte. Handlar snarare om att jag bryr mig om henne och inte vill framstå som något som jag inte är (ex ytlig) 

Handlar inte om det

• anonym05swe
    Anonym (Jonna) skrev 2025-01-24 19:07:57 följande:

Jag gör ytterligare ett försök. Jag vill gärna ha dina tankar om både första och andra stycket i det jag skriver. Ts, du är förstås i full rätt att inte svara på mina frågor, men skriv gärna att du inte vill det i så fall, så att jag slipper skriva samma sak flera gånger. 

Du skrev: 

På det svarade jag: Nej, det tycker jag inte. Men det är inte stressande att få en fråga om man vill ses. Det kan förstås kännas lite obekvämt om det är någon man själv inte vill träffa, men vad menar du är så fruktansvärt stressande med det? Att du tror att det är stressande är ETT EXEMPEL på att du behöver hjälp - mer hjälp än du kan få här inne, och att du har större problem än du själv förstår med sådant som mänskligt samspel!

Förstår du att din förklaringsmodell inte hänger ihop? Du ska bjuda ut henne på ett vagt men tydligt sätt, men kan inte ge exempel på hur. Du kan inte bjuda ut henne innan hon vet om dina känslor för då är det stressande, men samtidigt vill du inte avslöja något innan ni är ett par. Du hade gärna bjudit ut henne tidigare men fortsätter att skjuta det på en obestämd framtid. I AUGUSTI skrev du att du skulle bjuda ut henne någon av de tre nästkommande helgerna, men skrev sen att du inte hade "hunnit".

Kan du förklara hur det här hänger ihop?
    Jag har redan svarat tidigare?
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-01-24 22:15:13 följande:
    Nej.
    Tror du på allvar att du svarat är du sämre på att uttrycka dig i skrift än jag trodde.
    Får väl snarare igen då..
  • anonym05swe
    anonym05swe skrev 2025-01-24 22:25:47 följande:
    Får väl snarare igen då..
    Menade får väl svara igen då
  • anonym05swe
    Anonym (Jonna) skrev 2025-01-24 19:07:57 följande:

Jag gör ytterligare ett försök. Jag vill gärna ha dina tankar om både första och andra stycket i det jag skriver. Ts, du är förstås i full rätt att inte svara på mina frågor, men skriv gärna att du inte vill det i så fall, så att jag slipper skriva samma sak flera gånger. 

Du skrev: 

På det svarade jag: Nej, det tycker jag inte. Men det är inte stressande att få en fråga om man vill ses. Det kan förstås kännas lite obekvämt om det är någon man själv inte vill träffa, men vad menar du är så fruktansvärt stressande med det? Att du tror att det är stressande är ETT EXEMPEL på att du behöver hjälp - mer hjälp än du kan få här inne, och att du har större problem än du själv förstår med sådant som mänskligt samspel!

Förstår du att din förklaringsmodell inte hänger ihop? Du ska bjuda ut henne på ett vagt men tydligt sätt, men kan inte ge exempel på hur. Du kan inte bjuda ut henne innan hon vet om dina känslor för då är det stressande, men samtidigt vill du inte avslöja något innan ni är ett par. Du hade gärna bjudit ut henne tidigare men fortsätter att skjuta det på en obestämd framtid. I AUGUSTI skrev du att du skulle bjuda ut henne någon av de tre nästkommande helgerna, men skrev sen att du inte hade "hunnit".

Kan du förklara hur det här hänger ihop?

Ja, det är obekvämt men inte att det skulle vara stressande för mig utan snarare för henne att behöva svara på det helt oförberett. 

Jo, ett ex kan vara att man bjuder ut henne men nämner ingenting om "dejt" osv utan bara visar när man ses att man bryr sig om henne osv. Ja, jag hade gärna bjudit ut henne tidigare men det är logistikens fel. Allt är logistikens fel först och främst. 

• anonym05swe
    Anonym (Varför ens försöka...) skrev 2025-01-24 23:04:52 följande:
    Om du skriver till henne och frågar om hon vill följa med dig på något, så kan hon i lugn och ro fundera över om hon ska svara ja eller nej. Sedan skickar hon svaret till dig. Inte stressande alls. 
    Du behöver inte nämna ordet dejt alls, hon kommer fatta vad det är frågan om. Hon vet redan att du är intresserad av henne, det är jag tämligen säker på.

Och logistiken, ja, den har varit samma sedan inlägg nummer 1, och du har precis postat inlägg 5818. Det har inte förändrats. Så då kanske det är dags att ge upp hela grejen med den här tjejen?

Hur skulle hon redan veta det? 

Nej, jag vill inte ge upp

• anonym05swe
    Anonym (Smol) skrev 2025-01-25 10:53:02 följande:
    Det kan vem som helst räkna ut. Singelkille bjuder ut tjej, undrar varför? Den absolut vanligaste anledningen i din ålder är "Han är intresserad av henne".

Du har redan gett upp, tiden har tagit beslutet åt dig. 
    Och att hon inte tar kontakt med dig är ett tydligt tecken på att hon är ointresserad av dig 
    Nej, det är inte kört och hon vet inte att jag gillar henne heller nu.
  • anonym05swe
    Anonym (Smol) skrev 2025-01-25 13:11:13 följande:
    Men så fort du bjuder ut henne så kommer hon att förstå att du gillar henne. Det kan du inte komma undan.

Och därför för du inget för att komma ur nuläget. Du DM:ar lite då och då och inget mera händer. Om du inte är mera aktiv, så kommer inget mera att hända.

Hur ska jag göra då? Vill inte att hon ska veta direkt att jag gillar henne utan att det ska växa fram att hon inser det. 

Vill att mer ska hända och vill bjuda ut henne men allra helst bli ihop med henne liksom. Att bli ihop med henne vore som att gå på moln

• anonym05swe
    Anonym (Hej) skrev 2025-01-26 16:06:37 följande:
    Jo, vi vet att du vill träffa henne utan att hon ska förstå att det är en dejt. Hon ska träffa dig själv men bara tro att ni hänger utan någon baktanke från dig och sen ska det komma ett initiativ från henne om att dejta. Allt så att du slipper utsätta dig för någon risk.

Allt ovan gör att vi skriver att du är egentligen inte särskilt intresserad. Läs vilken tråd som helst här om någon som är kär, den gör allt i sin makt för att få träffa den andre medans du skriver ett par gånger i månaden om ingenting och bidar din tid och är inte särskilt orolig för om hon träffar andra.

Nej, jag är jätteintresserad. Läs ursprungsinlägget. Självklart är jag är orolig för det också samtidigt som det skulle kännas hopplöst helt om jag blir avvisad och behöva starta från ruta 1 igen. 

Jag hatar detta läge jag är i och ja, jag borde gjort mer tidigare men ja, det är också ett tufft läge från början iom att jag föll för henne så fort redan andra gången vi sågs och inte haft känslor för någon sedan högstadiet innan dess.

• anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-01-26 16:51:05 följande:
    Du skriver varianter på samma typ 30 meningar hela tiden.
    Kan du komma med nåt nytt eller är du en bot?
    Va? Jättekonstigt? Jag svarar ju på ungefär likadana frågor i många fall. Jättekonstig anklagelse....
  • anonym05swe
    Anonym (Hej) skrev 2025-01-26 16:48:43 följande:
    Vad du skriver är ointressant, det är bara handling som talar sanning. Du skriver samma fraser om och om igen men agerar ingenting och där har du sanningen: du är nöjd som det är. Någon som är kär på riktigt gör något åt det, den tycker att det är värt allt om man kanske kan få sin kvinna/man.

Du hatar det inte tillräckligt för att göra något åt det. Jämför med någon som drunknar, den börjar simma eller någon som ramlat i ett dike- den kravlar sig upp. Agera eller släpp din dröm, det du håller på med nu är helt lönlöst.

Du kan läsa mitt första inlägg då som startade tråden. Där står det klart och tydligt om just det. 

Nej, jag kommer inte släppa utan ska agera mer

• anonym05swe
    Anonym (Hej) skrev 2025-01-26 17:16:50 följande:
    Det är jättekonstigt att läsa din svar också, jag vet ingen annan som upprepar sina svar på det sättet som du gör (och då hänger jag här på Fl en del).

Det känns som att du inte har kommit iväg till universitetet denna termin, har du hoppat av?

Nej, jag upprepar inte mina svar men jag behöver däremot förtydliga eftersom jag får likadana frågor flera gånger. 

Jag söker jobb nu.

• anonym05swe
    Anonym (K) skrev 2025-01-26 17:29:09 följande:
    Söker du jobb där hon bor, så att du kan flytta dit?
    Om studierna inte funkade är du ju fri att flytta närmare henne.
    Hon har sagt till mig att hon ska plugga när hon är klar ändå och så finns det inget universitet där+ så är det konstigt att göra det speciellt om man inte är ett par.
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-01-26 17:37:47 följande:
    Klarade du inte universitetet och bor hemma igen?
    Jag har klarat flera delkurser men inte alla så söker jobb nu under tiden. Bor fortfarande kvar och planerar att bo kvar
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-01-26 18:16:35 följande:
    Bor du i vanlig lägenhet och inte studentrum? Varifrån får du pengar?
    Bor i rum, har haft buffert sedan tidigare och inte spenderat allt csn heller. Ska försöka hitta jobb innan jag söker bidrag. 
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-01-26 18:53:46 följande:
    Rum i vanlig lägenhet/hus, ej studentrum? Tänk på att lägga pengar till hyra och räkningar först!
    Ja, det gör jag redan. Ska fortsätta söka jobb också under tiden. 
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-01-26 21:53:20 följande:

1. Så du bor inte i studentboende?

2. Vad söker du för jobb?

3. Har du berättat för tjejen om ditt misslyckande med studierna?

Ser fram mot hur du kommer ignorera att svara/svara med samma fraser som inte säger nåt.

1. Nej 
    2. Allt möjligt 
    3. Nej för vi är inte ett par så påverkar inte henne 
  • anonym05swe
    Anonym (Inget på spel....) skrev 2025-01-26 23:29:11 följande:
    Som sagt, du skriver endast ytligt med henne och ger absolut ingenting av dig själv. På ett års brevskrivande med varandra borde man ha en dådan vänskap att man kan berätta om misslyckade studier. Ni är ytligt bekanta, inget mer än så. Märkligt när du säger att du vill ha en bra, nära relation med henne men inte kan ge henne mer än en ytlig bekantskap på ett helt år.

Åter igen visar du på att du är mer förälskad i drömmen om en relation än du är i henne.

Är snarare mer lämpligt att ta upp sådant om det naturligt kommer upp i en konversation, inte ge henne den infon helt utan anledning. 

Ja, jag vill öppna mig upp för henne för en bra och nära relation med henne. Grejen är att det inte är enkelt. 

Nej, absolut inte. Om det varit så hade jag faktiskt försökt med andra tjejer (som jag inte gjort)

• anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2025-01-27 08:29:11 följande:
    Varför svarar du inte på min fråga?

När ska du börja agera mer!
    Jag försöker men det är inte enkelt, vill bara öppna upp mig för henne helt
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2025-01-27 11:28:54 följande:
    Men när du skriver att du ska agera mer, måste du ju ha en tanke om vad du ska göra och när, eller hur?

Annars är det bara tomma ord. Du skriver det för det låter bra, men du funderar inte på det. Antagligen för att du vet att du inte kommer att göra mer än du gör idag. 

Jag vet ungefär vad jag vill göra. 

Du tror det är så enkelt när det inte är det. Aldrig haft en flickvän överhuvudtaget ens liksom tidigare. Jag kommer försöka göra mer för det är henne jag bryr mig om på riktigt.

Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?