Anonym (Tiden går) skrev 2025-01-17 13:55:22 följande:
Om hon inte har någon aning om dina känslor spelar det ju ingen roll när du frågar henne om en träff. Det blir ju lika överraskande när det än händer.
Ju längre du väntar ju mer konstigt ser det ut. Att du som skrivit ytligt med henne så länge, träffat henne flera gånger, väntar så länge innan du bestämmer dig för att du vill träffa henne. Som om hon är ett andrahandsval, att du försökt med andra innan men nu bara har henne kvar att fråga.
Sedan tror jag att hon redan vet hur du känner, hon svarar bara för att vara artig. Hade hon velat träffa dig hade hon redan kunnat fråga dig. Men hon är inte intresserad. Och svarar du henne på samma sätt som du svarar här, så förstår jag henne.
Att vara så passiv inför den man vill dela resten av livet med säger trots allt något. Hon är inte så intressant, hon är bara någon du fått på hjärnan för att du så gärna vill ha en relation. Med vem kvittar. Hon känner sig verkligen inte utvald, eftersom du inte bjuder ut henne.
Du låter henne träffa andra och kanske få en pojkvän. Inte ens det spelar någon roll för dig, att hon under tiden du sitter och funderar på om du ska våga eller inte våga, hinner träffa någon annan. Du är så villig att låta någon annan hinna före.
Hur skulle det kännas, om hon nästa vecka berättar att hon träffat en kille?
Ja, men vill inte att hon ska tolka en fråga om dejt/träff som "oj han är ytlig"
Hade inte varit konstigare om jag direkt efter fått känslor (typ veckan efter) bjudit ut henne?
Jag skriver till henne på ett seriöst sätt och ställer frågor osv för jag bryr mig om henne.
Nej, absolut inte. Har genuina känslor och bryr mig om henne. Jag kommer bjuda ut henne.
Jag ska som sagt bjuda ut henne.
Vore jobbigt så klart