-
Det var ju du som tror detAnonym (Lugn) skrev 2024-11-10 21:14:35 följande:Va? Tror du? Tror att han kommer att ha noll. Inget socialt liv, inga social skills. Hur skulle han få en flickvän?
-
Tror du det här kommer vara gången då TS vill plötsligt svara på den frågan?Anonym (X) skrev 2024-11-10 21:33:06 följande:Har du sociala förmågor? Har du folk du träffat utanför studierna?
-
Varför skrev du det då?Anonym (Lugn) skrev 2024-11-10 22:30:54 följande:Exakt, du kommer inte att ha flera. Du kommer inte att ha en enda. Om du inte ändrar dig förstås.
-
Skrivit att han kommer ha massor av flickvänner igenom livetAnonym (Lugn) skrev 2024-11-11 20:38:44 följande:Skrivit vadå?
Jag skrev: "Tror att han kommer att ha noll." -
Inlägg 68Anonym (Lugn) skrev 2024-11-12 13:57:42 följande:Det måste ha varit väldigt länge sedan i så fall. Innan jag förstod hur han var.
vadå hur har var? -
Du svarade inte på det jag frågade, du skrev hur han var. (5072) Vad menar du med det? Hur var han?Anonym (Lugn) skrev 2024-11-12 17:22:44 följande:Det inlägget är skrivet för ETT ÅR sedan. Jag kunde väl omöjligt veta att TS skulle vara i precis samma båt ett fucking år senare. Det hör inte till vanligheterna direkt.
-
(Lugn) skrev om många flickvännerAnonym (K) skrev 2024-11-12 17:49:33 följande:Har du inte noterat hur ts är? Att han är helt oförmögen att ta till sig något i en diskussion, han klarar inte att se sin del i detta, han skyller ifrån sig på diverse omständigheter och tar sig inte en millimeter framåt. Helt orealistiska tankar kring relationer och dejting...
-
men det där om långsiktig relation står ju redan i trådstartenAnonym (K) skrev 2024-11-12 19:46:46 följande:Ja? Innan (Lugn) förstått hur TS är.
-
Så vad trodde du att han menade med långsiktig relation? Att han vill ha en kvinna för seriöst förhållande och sen massa vänsterprassel genom livet?Anonym (Lugn) skrev 2024-11-12 20:15:22 följande:Jag skrev det innan jag fattade att han inte får tummen ur och är helt initiativlös. Jag trodde inte då att han skulle sitta ett år senare utan att ha kommit någonstans.
Vi släpper det här nu. Det är inte relevant för tråden. Andra fattar vad jag menar. Det räcker så. -
Han tror väl att eftersom han inte känner henne så djupt ännu och så mycket om hennes personlighet så kan hon tro att det är utseendet det hänger på.Anonym (Hur?) skrev 2024-11-12 20:19:24 följande:
är planen första dejten 2026? du gör det alldeles för komplicerat. hur svårt är det att skriva typ exakt såhär?
*har du någon fri helg framöver där du kommer att åka från xx? hade varit kul att ses på en fika*
antingen får du tillbaka:
- ja vad kul! jag är i staden xx mellan ååmmdd-ååmmdd om det skulle gå att ses då?
- nej tyvärr jag har inga inplanerade resor från yy just nu.
eller
- tack för frågan men jag är inte intresserad.
förstår inte hur det kan vara så otroligt svårt? En fika behöver inte betyda något; så det är inte något som på något sätt kommer kunna misskreditera dig som du verkar livrädd för, eller som kommer få henne att tro att du bara är utseendefixerad.. vad är det värsta som
kan hända med att ställa frågan ovan? och vad är det bästa?
-
Jag är helt med dig på det men TS är nog inte lika lätt att övertygaAnonym (Hur?) skrev 2024-11-12 20:33:13 följande:Moment 22. hur ska man lära känna någon på djupet utan att bjuda ut?
finns ett bra ordspråk: utsidan ger insidan en chans, men insidan ger utsidan sin glans. tänkvärt. -
Fast det är ju relevant för tråden hur vi som svarar tolkar TS önskemål om långsiktig relation. Blir svårt att ha en diskussion om man inte är överens om begreppens innebördAnonym (Lugn) skrev 2024-11-12 20:26:11 följande:Som jag skrev: Vi släpper detta nu.
-
Det här är inte svar på vad jag skrev. Mitt inlägg handlade om vad man anser att en långsiktig relation innebärAnonym (Inget på spel....) skrev 2024-11-12 20:54:35 följande:TS kommer aldrig att få något långsiktigt eftersom han i te vågar ge sig in "relationslotteriet". För att få det långsiktiga måste man våga chansa, ibland har man tur och får högsta vinsten direkt, ibland måste man köpa fler lotter. Problemet är att TS anser att om man lägger ner relationen efter en kort tid så var man inte ute efter något långsiktigt utan det är "modern dejtning där man hoppar från relation till relation". TS har hittat problem med alla lösningar som presenterats för honom och tycker att han "visat respekt" för henne genom att inte på något vis visa eller säga att han är intresserad av henne som mer än en vän. Allt är "komplicerat" och "det är inte då enkelt".
Men, om TS inte tar något initiativ så kommer han aldrig att ens ha chansen på den långsiktiga relation han önskar.
I början hade alla en förhoppning om att TS skulle våga ta kontakt med henne, eller vilken annan tjej som helst... det var fel.... -
Man får se till individen i tråden och TS har väl varit ganska tydlig från börjanAnonym (Poppe) skrev 2024-11-13 11:29:01 följande:Det är långsiktigt om man tänker på personen som någon man ska dela resten av livet med. Men i realiteten är det långtifrån alltid som det blir så.
Vi äldre vet att en artonåring sannolikt har flera olika kärleksrelationer framför sig. -
Ja precis, vad han önskar. Ha många flickvänner är inte det.Anonym (Tiden går) skrev 2024-11-13 12:46:10 följande:Tydlig med vad? Vad han önskar ja. Vad han ska göra nej.
-
Så vad betyder det, att TS är intresserad pga utseendet i det här läget?Anonym (Hur?) skrev 2024-11-12 20:33:13 följande:Moment 22. hur ska man lära känna någon på djupet utan att bjuda ut?
finns ett bra ordspråk: utsidan ger insidan en chans, men insidan ger utsidan sin glans. tänkvärt.