Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-01-06 18:39:52 följande:
Hon fattade att du är intresserad och är förmodligen inte intresserad tillbaka. Att lämna var hennes sätt att markera det.
Hon kanske redan har kille, eller så är hon inte intresserad av andra skäl. Och ja, ni kanske hade blivit ett bra par, eller också inte. Det kan ingen veta.
Du vill för mycket för tidigt, samt verkar ha vissa svårigheter med socialt samspel, att läsa av rätt. Dina problem beror inte bara på att du är ung och oerfaren. Det blir mer och mer uppenbart när man läser dina inlägg. Men jag önskar dig lycka till i framtiden. Övning ger färdighet. Tror du behöver umgås med mer folk generellt, samt släppa dina tankar på hur DU tycker att det borde vara. Detta handlar inte om dig.
Du skriver att du inte gillar den moderna dejting-kulturen. Tror du att folk gifte sig på en gång förr? Eller lovade varandra evig trohet på en gång?
Många söker något seriöst idag, men eventuellt äktenskap kommer senare. Du är dessutom bara 18 år. Med din inställning kommer du att fortsätta skrämma bort tjejerna.
Inte ens 30-åringar vill dejta någon som vill prata på djupet direkt, eller prata äktenskap. Efter ett tag ja, om det känns rätt, men inte i början.
Slutligen verkar du orolig för att er organisation ska få veta att du har visat intresse för den här tjejen. Att det ska skvallras om er. Men varför skulle någon få veta?
Ja, är dock mer jobbigt för nu vet jag inte vad jag ska tänka, kommer inte skriva mer med henne iaf.
Jag tror vi hade blivit det iaf då vi är kompatibla och jag bryr mig om hennes intressen på riktigt.
Idag inom modern dejtning går dock en del personer och går över från förhållande till förhållande jättefort mellan personer dock. Jag dejtar helst någon som har liknande erfarenhet som mig t.ex och som också vill vara helt öppen och inte rädd för att prata i timmar om deras åsikter, känslor och saker som kan göras för att göra relationen ännu bättre i ett förhållande.
Om man söker ett seriöst förhållande bör man kunna tala om slutmål, äktenskap, barn ex efter ett tag iaf så man inte hamnar i konflikt rörande det senare.
Varför tror du det inte enbart är pga oerfarenhet?