• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Anonym (Hej) skrev 2025-01-04 10:52:16 följande:

Om jag får fråga några andra frågor:

-har du haft sommarjobb?
    - har du lärt känna någon alls denna termin?
    -tycker du det är kul på universitetet?
    -hur gammal var du när du mådde som bäst?
    -har du några andra intressen?

Ja
    Ja 
    Relativt 
    Vet ej 
    Ja 
  • anonym05swe

Skrev till henne idag dessutom till alla er som hävdar att jag inte "gillar henne" eller "bryr mig om henne" 

• anonym05swe
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2025-01-01 19:36:41 följande:
    Du vill ha ett seriöst förhållande med rätt tjej, men du vill inte behöva anstränga dig nämnvärt eller ta några risker för att det ska ske.

Det verkar som du hoppas att hon bara dyker upp en dag, ni lär känna varandra och blir ihop. Det är oftast inte så det går till.

Hur länge är du beredd att vänta och hoppas på detta scenario, innan du byter strategi? Ett år? 10 år?

Det spelar ingen roll hur bra pojkvän du skulle vara, om du inte lyckas få ett förhållande. I dagsläget är du inte ens i närheten av ett.
    Jo vill ju träffa tjejen ca 4-5 dejter innan jag kan tänka mig vara i förhållande med den tjejen. Vill inte stressa in i det. För vill inte ha intima relationer med någon jag en är i en relation med alls också. 

Nej vill träffa henne (eller ngn annan tjej om detta inte går) ett flertal gånger innan. Vill dock inte träffa fel person alls.

Så tycker du jag ska stressa in i ett för sakens skull?
  • anonym05swe
    anonym05swe skrev 2025-01-07 15:52:12 följande:
    Jo vill ju träffa tjejen ca 4-5 dejter innan jag kan tänka mig vara i förhållande med den tjejen. Vill inte stressa in i det. För vill inte ha intima relationer med någon jag en är i en relation med alls också. 

Nej vill träffa henne (eller ngn annan tjej om detta inte går) ett flertal gånger innan. Vill dock inte träffa fel person alls.

Så tycker du jag ska stressa in i ett för sakens skull?
    Alltså vill inte ha en intim relation med någon jag inte är i en relation med alls
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-01-07 15:58:17 följande:
    Eller menar du intim som i att prata djupare med nån?
    Om du inte vill göra det innan ni blir ihop, hur ska ni lära känna varandra?
    Man kan prata djupt utan att vara intim med varandra innan man är ett par. 
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2025-01-07 15:58:11 följande:
    Så du stressar inte. Hur länge till tänker du vänta, eftersom du tycker det är för tidigt nu att bjuda ut henne?

Är du rädd för att vänta för länge?

Är du rädd för att hon träffar någon annan?
    Jag vet inte, vill träffa henne själv liksom. Tyvärr så är en del av dessa faktorer bortom min kontroll som avståndet etc. 

Vet inte, om detta inte går vägen blir det väldigt jobbigt oavsett. Om det dock går vägen skulle det vara som att gå på moln. 

Vet inte
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2025-01-07 16:01:14 följande:
    Har du börjat göra det då?
    Skulle inte skriva djupt om man inte redan är ihop med hne (vilket vi inte är) då det kan läcka via hacking osv. 

Skulle dock vara 100% ärlig för henne alltid 
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-01-07 16:20:27 följande:
    anonym05swe skrev 2025-01-07 16:10:42 följande:
    Skulle inte skriva djupt om man inte redan är ihop med hne (vilket vi inte är) då det kan läcka via hacking osv. 
    Hur ska du ha det?
    De två går inte emot varandra. Skulle dock hellre prata djupt med henne irl.
  • anonym05swe
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2025-01-07 16:42:52 följande:
    VAR har jag eller någon annan skrivit att man ska stressa in i något för sakens skull???

Det har gått över ett år, hon kanske redan har kille, du sitter här och skriver och vågar inte ens fråga henne om ni ska ses.

Ärligt talat grabben. Du har problem. Du verkar inte klara av att närma dig en tjej tillräckligt mycket för att (eventuellt) bli ihop med henne, och du tolkar det andra skriver uppåt väggarna.

Jag tror att du till viss del lever i din egen värld, där saker och ting är som du tycker att det ska vara, men som stämmer dåligt överens med verkligheten.

Eftersom vissa är negativa konstant enbart för jag aldrig varit i en relation. Därav det sista svaret. 

Vågar? Handlar inte om det

Handlar snarare om att jag inte lyckats skaffa partner tidigare som sätter hinder nu speciellt iom att jag till skillnad från de flesta vill stadga mig långsiktigt. 

• anonym05swe
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2025-01-07 16:36:40 följande:
    Vad skrev du? Har du fått svar?

Har hon någonsin hört av sig till dig först, eller är det bara du som hör av dig till henne?

Jag tvivlar inte på att du gillar henne. Däremot tror jag inte att du vet hur du ska göra för att ta er bekantskap till nästa steg. Eller du vet, men du vågar inte. Du vågar inte föreslå en träff, för du är rädd att bli avvisad. Det är förståeligt, men resultatet blir att inget händer.

Frågade om en framtida aktivitet för alla i organisationen om hon skulle dit (för att visa att jag bryr mig om henne) då jag gör det 

Inte via skrift men via ord på plats 

Vissa tvivlar på det dock. Det är inte enkelt att hamna i en relation. Att bara "fråga om en träff" kan dessutom tolkas på en massa sätt av hon jag bjuder ut. 

• anonym05swe
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2025-01-07 16:58:08 följande:
    Jag hittar ingen som är negativ för att du aldrig har varit i en relation. Kan du länka till något sådant inlägg?

Och varför svarar du mig på det sättet, när jag aldrig har skrivit att det är fel att vara oerfaren? Alla har varit i din situation någon gång. Och i din ålder är det inte ovanligt.

Det är ditt sätt att resonera och tolka verkligheten som många reagerar på. Inte att du aldrig har haft en partner.

Många vill stadga sig långsiktigt. Återigen påstår du saker som inte stämmer. Men du kan inte stadga dig långsiktigt innan du vet om en tjej är den rätta för dig, och om hon vill samma. För att veta det måste man träffas och lära känna varandra. Samt VÅGA ta risken att det kanske inte blir något seriöst, eller tar slut efter ett tag, även om båda har de bästa intentioner från början och inte bara vill strula runt.

Finns genom hela tråden 

Sade inte att du tyckte det men många gör det. 

Några, inte många vill faktiskt stadga sig i en långsiktig relation. Ja, jag vill också träffa henne och hoppas givetvis att han också har känslor. Att bli avvisad ytterligare skulle vara jättejobbigt iom att inte snabbt brukar få känslor och inte har en aning om vem annars jag kan vara med om detta inte går vägen. 

Vill verkligen inte strula runt iaf

• anonym05swe
    Anonym (Hej) skrev 2025-01-07 18:40:44 följande:
    Här tappade du mig TS. Varför skulle du bli hackad? På vilket vis är ditt liv och dina konversationer så intressanta för någon utomstående att de skulle hacka dig? Tänker du så på riktigt?

Du är tillbaka från början igen i dina resonemang, du skriver samma meningar igen och har med andra ord inte kommit någonstans alls under året som gått. Och skriv inte att du har skrivit med henne för det har uppenbarligen inte hjälpt dig alls.
    Folk kan hacka sociala medier utan ett annat syfte än pengar ex. 
  • anonym05swe
    Anonym (Hej) skrev 2025-01-07 21:58:22 följande:
    Säg att du skulle ha rätt, vad menar du kan hända om någon skulle läsa er konversation och där det framgår att du vill ta ut henne på en dejt?

I den vanliga världen är det inte konstigheter alls att fråga om att ses, det händer till höger och vänster och är inget någon reflekterar över alls. Även om din intention är att det ska hålla resten av livet måste du också- precis som alla andra- först gå på några dejter innan du vet vad du vill.

Du blev retad när du var 13 år, om inte annat kan du ta upp den skadan med studenthälsan för det verkar som att det sitter djupt.

Är en privatsak 

Är en privatsak. Och jo jag vet redan att jag söker långsiktigt 

Det är inte konstigt att ogilla att bli avvisad.

• anonym05swe
    Anonym (Jonna) skrev 2025-01-08 13:50:06 följande:

Det är inte konstigt att ogilla att bli avvisad. Men det ÄR konstigt att vara så rädd att bli avvisad så att man på ett år inte vågar säga något.

Nu kommer du svara att det inte handlar om det utan om yttre faktorer. Och ja, låt säga att det är så. I så fall är det konstigt att lägga så mycket vikt vid dessa faktorer. Otroligt många par har blivit tillsammans under svårare logistiska förhållanden än ni har.

Nej, är inte så konstigt att jag inte bjudit ut henne än iom att vi inte känner varandra på djupet än. Hade älskat att ses på en dejt med henne. 

Ja, yttre faktorer är det som haft mest påverkan. Nja, de flesta par är ofta folk som bor i eller jobbar i samma region. 

Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?