• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Anonym (Hej) skrev 2024-12-30 15:38:10 följande:
    Tydligen inte, hon är inte ens värd att bli utbjuden på dejt. Hur tror du att hon tänker om dig? Du hör av dig lite random, frågar mest ytliga frågor men aldrig något på djupet och frågar aldrig om ni ska ses- jag hade dragit för länge sen.
    Jo det är hon absolut. Vet inte. Varför skulle du "dragit för länge sedan"? Jag har inte ljugit ex för henne och skulle säga mina känslor om hon frågade om det  
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-12-30 17:47:31 följande:
    Vem väntar i evigheter på en kille som bara tar ytlig kontakt med en? 

Självklart väntar hon inte på att du ska bjuda ut henne, hon trodde kanske någon gång i våras att du skulle göra det, men nu förstår hon att det aldrig kommer att hända. 
    Jag kommer ju bjuda ut henne, är bara en tidsfråga om när. Bör jag ha gjort det tidigare? Kanske ja
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2024-12-30 22:12:30 följande:

Hur många gånger har ni träffats på riktigt? 5?

5 gånger på över ett år som du längtat.

När sågs ni senast? I juli? Det är snart ett halvår sen.

Ungefär det tror jag. Har inte haft känslor varje gång jag träffat henne dock iom att jag fick de efter andra gången jag träffade henne och insåg att jag har känslor för henne. 

Ja men vill träffa henne igen
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-01-01 16:59:22 följande:
    Kommer du träffa henne utan att du tar initiativ?
    Nej tror inte det. Hatar det. Vill bara bli ihop med henne liksom om det går eller i värsta fall med någon annan bra tjej om detta inte går vägen. 
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-12-30 22:09:36 följande:
    Hade det bara varit en tidsfråga hade du frågat för länge sen. Ju längre du väntar desto mindre chans har du. 
    Förstår att det blir svårare ja men samtidigt är jag också rädd för om jag skulle gått för fort fram tidigare. Jag bryr mig om henne på riktigt.
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2025-01-01 18:32:31 följande:
    Trist då att du slarvar bort dina chanser. 

Är inte helt kört. Ska bjuda ut henne. I värsta fall får jag (alltså om hon avvisar mig) på något sätt försöka träffa ngn annan tjej som jag kan bli ihop med för en långsiktig relation. 

Jag hatar detta läge enormt.

• anonym05swe
    Anonym (Lugn) skrev 2025-01-01 18:54:09 följande:
    TS, du slösar tyvärr bort dina viktiga ungdomsår. Jag skrev till dig innan du började på uni om att ta chansen att lära känna kompisar på uni. Att delta i saker och umgås. Det verkar du inte ha gjort. Alls. Jag fattar att det kan vara svårt, men du försätter dig i en riktigt dålig situation. Du vill inte bli en av dessa bittra 40-åriga oskulder som finns här.

Ja, det gjorde jag också i början med kåren men finns ingen av intresse för mig där direkt. Inte alls. Jag blir inte kär i personer enkelt heller och inte heller så jag bara söker en relation för jag är k-t direkt heller utan för jag vet vad jag kan bidra med i en långsiktig relation. Söker enbart en långsiktig och seriös relation. Skulle vara en bra pojkvän i en relation.

Vill bara spontant träffa den rätta utan att behöva tänka och krångla med det. 

• anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2025-01-01 19:00:15 följande:

Och du har träffat henne 5 gånger. Men du gjorde inget. Nu har du facit. 

Har ju skrivit med henne en del och ska bjuda ut henne som sagt när det passar.
  • anonym05swe
    Anonym (Lugn) skrev 2025-01-01 19:06:30 följande:
    Jag pratar INTE om att du ska hitta en relation. Jag pratar om att du ska lära känna människor. Du kan inte enbart fokusera på ett förhållande. Du MÅSTE öva på det sociala och skapa nätverk. Viktigast, för att det är viktigt för ditt liv och din hälsa, men även för att män utan kompisar även brukar bli utan flickvänner.
    Jo, jag känner ju folk så det är inget problem direkt. Är dessutom en relation jag söker med den rätta (ja, ingen är perfekt men du fattar grejen)
  • anonym05swe
    Anonym (Lugn) skrev 2025-01-01 19:14:38 följande:
    Känner, visst. Men du har ju inga kompisar. Killar utan kompisar brukar inte vara populära hos tjejer. Varenda oskuld här på FL saknar kompisar. Kan vara något att tänka på.

Tror det har mer och göra med att jag faktiskt är lojal och seriös och inte direkt beter mig konstigt som vissa killar gör enbart för att få en relation. 

• anonym05swe
    Anonym (ebe3be) skrev 2025-01-01 21:07:38 följande:

Har läst en del av tråden. Kan inte låta bli att undra om frågan någonsin har kommit upp om du kanske är på nära autism-spektrat? Har två barn på spektrat och de har liknande svart?vitt tänkande och svårigheter att tolka och förstå socialt samspel liksom som en ryggradsreflex.

Det vanliga är att man bara följer en känsla. Alla stjärnor behöver inte stå rätt, alla scenarier behöver inte vara analyserade och tankar och hjärta kan vara lite huller om buller. Man gör något ändå och sen går man vidare till nästa dag.

Du kommer inte att kunna tänka dig ur den här situationen. Ju mer du tänker, ju mer problem kommer du att behöva tycka dig behöva lösa innan du tror dig vara säker på att stjärnorna står rätt. Du skulle behöva en vän som är mer som en bundsförvant och som kan avdramatisera det hela. Har du bå sån vän som du skulle kunna ta mer stöd av?

Nej det har jag inte. Handlar snarare att senaste gången jag frågade ut fort blev jag avvisad. Har inte autism nej. 
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2025-01-01 19:38:03 följande:
    Men det passar ju aldrig. Inte ens när du är ledig tar du dig tid att träffa henne. 
    Jag har behövt göra saker med familjen nu under julledigheten. Vill som sagt träffa henne. 
  • anonym05swe
    Anonym (Jonna) skrev 2025-01-01 22:09:58 följande:
    Hallå? Kan du inte svara på min fråga som du gav det svaret på? Den var: Men du, varför skriver du här överhuvudtaget då, om andra människors input inte kan hjälpa dig alls?
    Sade redan att det kan hjälpa ex rådet att skriva med henne
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2025-01-01 22:01:27 följande:

Fast det har gått mer än ett år. 

Ja? Vill fortsatt träffa henne liksom.
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?