-
Nej men jag får ännu mer sällan känslor för folk. Är ännu viktigare då att inte bli feltolkad då.Anonym (Poppe) skrev 2024-12-18 18:19:02 följande:Blir du ofta feltolkad?
-
Hon är värd det men det är inte enkelt.Anonym (Hej) skrev 2024-12-18 18:11:10 följande:När man interagerar med andra människor så finns det inga facit, man måste vara beredd på allt möjligt. Du kan inte veta hur tjejen tänker (eller egentligen borde du känna henne väl vid det här laget!) och måste chansa. Hon måste vara värd att riskera din stolthet/rädsla men du verkar faktiskt inte tycka det.
Du är mer rädd för vad du kan förlora än vad du kan vinna, dvs du är inte kär nog. När man är kär är man beredd att offra nästa allt!
Läs ursprungsinlägget -
Nej jag ska inte slösa ytterligare ett år helst i denna situation. Om Juni kommer och jag inte har en flickvän har jag alltså gått 20 år utan att någonsin ha en flickvän (2 år i vuxen ålder och ytterligare 2-3 år då jag kunde varit i en seriös relation) uhhh så ja, tufft läge.Anonym (X) skrev 2024-12-18 22:15:36 följande:Igen!
Vad ska till? Inte vaga formuleringar nu utan exakt vad?
Du har slösat bort ett år, ska du slösa ett till?
Du är vuxen nu, börja lev!
Hur går det på utbildningen? Har du klarat tentorna?
Ska du hem på ledigheten?
På plats eller hemma, kommer du umgås irl med några människor? Jag tror du skulle behöva det.
Klarat vissa. Ja, ska hem idag. Så jag kommer träffa folk ja. -
Fast jag har inte ens fått känslor innan detta för ngn på flera år. Vill inte bli ihop med ngn som jag saknar känslor för.Anonym (Tiden går) skrev 2024-12-20 20:12:17 följande:Ja, men det är ju ditt eget fel. Man får ingen flickvän om man bara sitter hemma.
Ja men dejtingappar är inte bra överhuvudtaget direkt, jag tror inte heller direkt att den rätta (om detta inte går vägen) finns på ngn bar direkt ex osv. -
Jo har skrivit med henne men vill verkligen vara öppen med henne. Ja det är jobbigt att göra sig helt sårbar för henne (iom att vi inte är i en relation) men skulle kunna göra det för henne kosta vad det kosta vill. Det är hennes (och min) förlust om det inte går vägen.Anonym (Tiden går) skrev 2024-12-20 21:09:03 följande:
Bla bla, det är väl inget svar på det jag skrev.
Du har ju inte gjort något fast du har hittat hon du vill du vill vara i en relation med.
-
Det är som sagt en fråga om NÄR snarare än OM. Ska göra det när det passar men har ingen tid som är riktigt bra för det nu. Kanske ngn helg typ. Om detta inte går vägen har jag ingen aning heller vad som jag ska göra efteråt. Vill verkligen träffa henne och allra helst bli hennes.Anonym (Tiden går) skrev 2024-12-21 06:24:39 följande:
Fast du gör inte det. Du bara skriver att du ska hels tiden, men du gör det inte.
Varför ska någon tro på dig?
-
Du missförstår. Alltså är hennes förlust om hon tolkar det fel. Sluta misstolka hela tiden.Anonym (X) skrev 2024-12-22 09:33:28 följande:Varför är det hennes förlust om hon inte är intresserad av dig? Mycket konstig sak att säga.
-
Poängen är att det är dåligt att bli feltolkad.Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-12-22 10:06:22 följande:Vad skulle hon förlora om hon - mot förmodan - tolkar dig fel?
Det låter som du har betydligt mer att förlora än vad hon har.
Ärligt talat låter du inte som en kille man bör bli tillsammans med, i alla fall inte i dagsläget. Du verkar ha för stora problem. Det handlar inte bara om att du är osäker och oerfaren, det är många i din ålder.
Men om lumpar-tjejen mot förmodan känner för dig som du känner för henne, och om du mot förmodan får ändan ur vagnen någon gång och får till en träff med henne, önskar jag er all lycka.
Kanske, kanske inte.
Nej, stämmer inte. Jag hade varit den bästa och mest ärliga och kärleksfulla partnern i en relation. Har inte "för stora problem" bara för jag inte likt ni förespråkar att man ska försöka bli ihop med folk bara för sakens skull snarare än att träffa rätt person.
Jag hoppas också det går vägen. -
Folk har antytt det joAnonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-12-22 10:31:06 följande:
Det var inte det jag menade heller. Dina svårigheter är av annat slag, b la bristande självinsikt. Därför lär vi inte komma längre med detta.
Och sluta påstå saker som inte stämmer. Ingen här har påstått att man ska bli tillsammans med någon bara för sakens skull.
Fortsätt drömma. Det verkar vara det enda du klarar av, förutom sporadisk online-kontakt med tjejen i lumpen. Och ingen har egentligen med ditt liv och dina val att göra. Du skadar ju ingen.
Men sluta fråga om råd om du ändå inte vill ha dem eller tar till dig dem.
Jag kommer som sagt bjuda ut henne.
Jo det gör jag ju. Skrivit med henne bland annat och pratat med henne på eventen. -
Wtf sluta hitta på saker. Jag varken stalkar eller skulle vara svartsjuk. Är inte heller "psyk sjuk" som du skrev.Tixer skrev 2024-12-23 06:34:49 följande:Vill hon psyk sjuk person som inte kan släppa henne så är du rätt, vi alla vet du skulle var svartsjuk person inte låta henne göra något utan dig om du blev ihop med henne och styra henne liv
Jag fördömer stalking å det grövsta och jag skulle inte vara svartsjuk överhuvudtaget eller kontrollerande snarare motsatsen. Jag vill att båda ska vara självständiga i en relation. -
Jo det har jag och jo jag har ex sagt att vill lägga min fritid ex med henne om det går.Anonym (X) skrev 2024-12-23 13:35:55 följande:
Nej. Du har från början skrivit hur du är villig att ge upp allt för henne och sen har det kommit på att du ändå inte gör nåt som är nåt att ge upp, varken umgås med vänner eller har hobbies.
Det är inte att vara självständig, och innan du är det kommr du inte få en fungerande relation.
Jo i en relation skulle jag vara det ja. -
Jo det passar in i det.Anonym (Hej) skrev 2024-12-23 17:54:27 följande:Problemet med dig TS är att du lever i en fantasi och i en gullig framtid, aldrig i nuet. Alla härliga saker ska hända längre fram, sen att det inte alls passar in med varken din personlighet eller ditt sätt att leva verkar inte spela någon roll.
Den du är idag ÄR den du är, du kommer inte förändra dig för att du träffar någon. Du kommer inte helt plötsligt börja prata djupa saker och göra allt för någon när du idag inte ens kan ge en komplimang för att det kan feltolkas. Du kan inte ens ge en vag inbjudan (ska vi ses någon gång är så vagt det kan bli) utan lägger allt på framtiden, då kommer du att våga. En annan gång kommer du att helt plötsligt våga säga och göra allt du inte på något sätt gör idag.
Ett helt år har du skrivit här och du har ännu inte hittat något mod att komma vidare på riktigt. Ni har fortfarande aldrig pratat själva utan bara i grupp, du har fortfarande inte lärt känna henne eller blottat dig själv minsta lilla. Kom igen!
Är skillnad på relation och vara singel.
Inte blottat mig? Varit öppen för henne och skulle svara på alla hennes frågor såklart. Har inte ljugit för henne ex.
Flera här skulle säkert vilja att jag skulle byta parter varje vecka snarare än att hitta den rätta för att vara i en relation för sakens skull.