• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Anonym (Tiden går) skrev 2024-12-12 07:32:38 följande:

För varje dag som går utan att du gör något för att träffa henne väljer du bort henne. 

Hon är inte tillräckligt viktig för dig om du inte idag skriver och frågar om en träff. För varje dag du väljer bort att fråga henne så kommer du längre ifrån en relation med henne. 

Du bestämmer själv, och du väljer att inte göra mer än vad du gör nu. Då blir resultatet därefter. 

Du väljer att vara passiv och då får du acceptera konsekvenserna. Att du hoppas det ska lösa sig ändå utan att du gör något är önsketänkande. Dröm gärna, men var medveten om att det bara är en dröm. 

Du vet vad du ska göra, men du väljer att inte göra det, dag efter dag. 

Nej, det gör jag inte. Skulle aldrig välja bort henne, inte ens försökt dejta ngn annan pga att jag gillar henne. 

Jo, det är hon. Är närmare relation nu dock än om jag inte skrivit alls. 

Passiv? Skrivit med henne mycket (dock inte ngt under senaste månaden men ska skriva med henne). Jag skulle göra mkt för att hamna i en relation (med rätt person)

Så enkelt är det inte

• anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-12-12 08:44:55 följande:

Du gör inte mkt, du behandlar henne som vilken bekant som helst. 

Men det spelar ingen roll, du får gärna tycka att du gör jättemycket. 

Sanningen är ändå att du är där du är pga ditt agerande. Det bara du som kan ändra på detta. 

Och din passivitet detta året visar ju att det du skriver inte stämmer. Du har skrivit flera gånger att du ska bjuda ut henne, att du ska prata med henne när ni träffas osv. Men inget händer. 

Men det är ok, du gör som du själv vill. Men det är du som mår dåligt när du inser att det är för sent. 

Nä, dmar inte direkt andra kvinnor jag inte är intresserad av. Har inte heller ens försökt träffa ngn annan. 

Jag valde som sagt inte att falla för henne. 

Jag kommer bjuda ut henne och har pratat med henne på event osv.

Alltså, det är inte trevligt nu heller med detta läge.

• anonym05swe
    Anonym (Jonna) skrev 2024-12-12 14:00:24 följande:
    Eftersom du har svårt att förstå sociala koder får du lita på oss när vi säger att det du gjort är något som många människor skulle kunna göra med en extremt ytlig bekant och inget som gör att du på något sätt är närmare en relation.

Att du ständigt skriver att du inte valde att falla för henne är YTTERLIGARE något som visar hur oerhört svårt du uppenbarligen har med det sociala. Ingen tror att du gjorde ett medvetet val. Allt du har låtit bli att göra efter det är dock medvetna val.

Jag skrev tidigare en fråga som jag gärna vill ha svar på, omformulerar den lite: du har antagligen skrivit hundratals gånger i tråden att du kommer att bjuda ut henne. Tror DU att någon tror på dig när du skriver det om och om igen utan att göra det?
    Nej är inte direkt så att man bara dmar folk man inte är intresserad av direkt i min ålder.  Klart jag är närmare nu än om jag inte skrivit alls. 

Kolla vad jag gjort ist.
    Ja för det är en fråga om när snarare än om. 
  • anonym05swe
    Anonym (K) skrev 2024-12-12 18:25:43 följande:
    Tror du att du är den enda person hon dmar med?
    Jag tror tvärtom att det är vanligt att ha lite olika vänner man håller kontakt med. Särskilt efter studenten nät man ofta splittras åt olika håll.

Du är inte närmare nu än du var i januari. Du befinner dig i totalt stillestånd och ändrar du inget så händer inget nytt.

Det vet jag inte men vi har totalt sett dmat även innan studenten. 

Jo men vi har dmat mycket totalt. 

Jag ska försöka bjuda ut henne som sagt.

• anonym05swe
    Anonym (Jonna) skrev 2024-12-13 13:51:45 följande:
    Då kan jag säga att det faktum att du har skrivit att du ska bjuda ut henne ett otal gånger utan att ha gjort det för de flesta människor är ett tecken på att du inte kommer att göra det. Du har ju till och med gjort konkreta planer (i augusti, när du skrev att du skulle göra det någon av de tre kommande helgerna) utan att genomföra dem. Du byter också svar på varför du inte har gjort det, någon gång skrev du att du "inte hade hunnit". Du förstår väl att det inte är en anledning som vi andra tror på?

Du skriver att det inte är trevligt med detta läge, men det är ju DU som har försatt dig i det läget. Förstår du det? Och det är du och bara du som kan ta dig ur läget? Det handlar inte om externa faktorer. De externa faktorerna med avstånd och lumpen (och "modern dejting") är inte sådant som hade hindrat en vanlig människa från att bjuda ut någon. Det handlar om dig.

Är en fråga om NÄR inte OM jag kommer göra det. Ja, men det har varit flera olika anledningar till att inte varit möjligt än. 

Jag valde inte att falla för henne, nej. Jag ska dessutom ta mig ur detta och i värsta fall försöka hitta ngn annan flickvän om det inte går med henne. Handlar i stora drag om externa faktorer ja som gjort det mindre enkelt.

• anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2024-12-13 16:53:19 följande:
    Vad skulle göra det möjligt för dig att faktiskt fråga henne?
    Svårt att säga exakt vad men vill bjuda ut irl inte genom text. Det känns fel att göra så. 
  • anonym05swe
    Anonym (Jonna) skrev 2024-12-14 11:45:20 följande:
    Återigen beter du dig som en hal ål. Du har dina saker som du upprepar in absurdum, men byter lite vilken sak som är viktigast allteftersom tiden går. För några sidor sedan skrev du: 

"(...) om det inte går vägen spela ner det. Skriva vagt nog så jag kan spela ner det men tydligt nog så hon förstår. Bättre och säkrare att göra så än att det ska bli ett ståhej över det." Så då verkade då tänka att det ändå skulle ske genom text, men försöker nu förhala det till igen, att det måste ske irl. Varför skrev du så för några sidor sen om ett av kraven för att du ska bjuda ut henne är att det är irl? 
    Du missförstår. Föredrar att bjuda ut henne irl men kan acceptera att göra det digitalt. 
  • anonym05swe
    Anonym (Hej) skrev 2024-12-14 13:42:24 följande:
    Vad du vill spelar- med all tydlighet- ingen roll eftersom du inte har förmågan att agera. Förra gången du skulle bjuda ut henne irl vågade du inte, det finns större chans för dig att våga när du kan slipa på orden och sen trycka skicka.

Sluta med dina ursäkter nu, idag passar lika bra som imorgon eller nästa vecka. Gör det bara!
    Det är inte så enkelt. Du måste inse att jag inte direkt är som andra kan vara och gilla någon ytligt. Jag gillar henne för den hon är och inte för jag själv vill få bekräftelse av en relation med henne. Jag bryr mig om henne på riktigt. 
  • anonym05swe
    Anonym (Inget på spel....) skrev 2024-12-14 17:23:45 följande:
    Vad du lägger fördomsfulla värderingar i hur andra gör. 

"De gillar någon ytligt"
    "Alla andra är bara ute efter kortsiktiga relationer"
    "De vill dejta flera"
    "Modern dejtning"

Men till skillnad från dig så lär de sig om relationer, för de vågar ta initiativ till relationer! Du sitter ett helt år senare på samma plats som när du startade tråden. 
    Nej det gör jag inte. Sade ej heller att alla sökte ytligt eller kortsiktigt. 

Är hellre i denna situation än att vara i relation med fel person. För liksom tänk om jag blir ihop med fel person ex?
  • anonym05swe
    Anonym (Inget på spel....) skrev 2024-12-14 17:40:43 följande:
    Vet du vad man gör om man blir ihop med fel person? Då gör man slut och lämnar relationen. Det är liksom så det fungerar. 

Jo, du har flertalet gånger sagt att alla andra söker kortsiktigt. Att du har det såååå svårt eftersom du söker långsiktigt. Du har även varit inne flertalet gånger på att andra är ytliga i sina relationer, att de är med någon bara av ytliga skäl. Det är ju därför du är så rädd att hon ska tro att du bara vill vara med henne för att hon är snygg. 

Ja såklart, blir dock helst ihop med rätt person från början. 

Ja, samtidigt har jag sagt att det fortfarande vissa personer som söker långsiktigt osv.

Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?