Anonym (Inget på spel....) skrev 2024-12-10 03:12:51 följande:
Man kan inte hitta sitt livs kärlek innan man är fullvuxen och färdigutvecklad (det är iaf extremtsällsyntochde som gjort det har VÅGAT ta stegetoch VISA att de är intresseradeav den de är förälskad i).
Fram tills du är typ 25 så ändras du enormt mycket i princip varje år i mognad, förstånd etc. Många är inte färdigutvecklade förrän de närmar sig 30. Därav att det som regel är kortare relationer i ungdomen just för att man utvecklas olika, åt olika håll.
Det finns en anledning till varför statistiker har 18-29 åringar som kategori "unga vuxna". Man förändras otroligt mycket under de åren. Då kommer du och säger att du velat hitta ditt livs kärlek i flera år... du vet knappt vad kärlek mellan vuxna är och det märks så otroligt i dina ordval som "växa ihop", "inget krångel", "ska ske naturligt". Din version av kärlek består av rosa fluff och sockervadd. Du är mer kär i kärleken än i en verklig person.
Vag och tydlig är motsatser. Det går inte att vara vag och tydlig samtidigt.
antonym.se/vagJag skulle utan problem kunna hantera en relation idag och få den att hålla länge då jag är lojal.
Beror på vem man blir ihop med.
Jo, jag vet vad det är. Nej jag har inte en romantiserad bild av det vet även riskerna med det ex göra slut, hamna i småbråk, hamna med fel perosn.
Man kan vara vag i vissa delar och tydliga i andra.