• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Anonym (X) skrev 2024-11-27 12:53:04 följande:
    Är du så här astråkig i alla konversationer och upprepar 8 fraser om och om igen?
    Grattis, hon är snäll och skriver lite ytligt för hon tror du är bakom.
    Nej jag är inte tråkig med henne och upprepar inte med henne.
  • anonym05swe
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-11-27 13:44:27 följande:
    Det där var inte lite fräckt. I värsta fall försöka träffa någon annan SÅ LÄNGE.

Hur många tjejer tror du vill vara ditt tidsfördriv eller andrahandsval? Brukar tjejer ens bli intresserade av dig? Du verkar inte vara en brudmagnet direkt.

Det spelar ingen roll hur gärna du vill vara i en långsiktig relation. Inget kommer att hända om du inte anstränger dig mer samt hittar en tjej som vill samma sak. 

Du missuppfattade. 

Har ingen som "andrahandsval". Dock så är det ni som sagt att jag borde "ge upp" eller "söka andra" flera gånger. Har aldrig haft tjej tidigare nej. 

Jag vill som sagt göra det men inte med fel tjej.

• anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2024-11-27 19:29:19 följande:
    Om du inte är AI borde du kunna svara på det här utan att upprepa dina vanliga floskler. (Beror på helt beroende på väder ex och vad som passar logistiskt funkar alltså inte att skriva igen)
    Skulle nog föreslå att ta en enkel promenad och sedan grilla tillsammans som exempel. Men finns såklart mkt man kan gö.
  • anonym05swe
    Anonym (Varför ens försöka...) skrev 2024-11-28 15:49:59 följande:
    Men då så! Då drar du iväg ett meddelande där du föreslår skogspromenad och grillning. Du kan ta med vatten, kokekaffe och en kaffepanna, så kan ni dricka hett kaffe till grillmaten. Grilla korv, eller majskolvar, svamp eller grönsaker. Eller också preppar du färdigknådade frallor eller kanelbullar som ni kan baka på grillgallret, då blir hon imponerad av dina skills! Grilla hembakt och dricka kokekaffe till, det är next level för en grilldejt!

Kom igen nu!!!
    Hon är i militären fortsatt dock. Skulle dock gärna gjort det.
  • anonym05swe
    Anonym (Hur?) skrev 2024-11-27 19:23:55 följande:
    Det har gått ETT ÅR nu. Inte ett enda framsteg. i detta tempo kommer du fortfarande inte ha varit på en enda dejt eller vara i relation om ännu ett år. relation är inte något som bara kommer hokus pokus. om du inte insett det efter ett år
    Inte sagt att det sker "hokus pokus"...
  • anonym05swe
    felicityporter skrev 2024-11-28 23:05:47 följande:
    Men du har skrivit gång på gång att du vill att ett förhållande ska växa sig fram av sig självt, men det kommer ju aldrig någonsin hända om inte någon (du i detta fallet) kommer med någon slags initiativ. Det förstår du väl?

Du kan ju inte sitta och gömma dig bakom ditt tangentbord hela dagarna och bara hoppas att tjejen du gillar ska ta initiativ till en träff så att ni kan lära känna varandra bättre och får en chans till att se om det ens finns någon ömsesidig attraktion att tala om.

Du upprepar samma fraser hela tiden likt en AI-robot ?det är svårt?, ?jag har inte valt detta?, etc? Du måste väl ändå någonstans innerst inne förstå hur detta beteende ser ut för oss andra?

Nej inte att det ska växa fram av sig självt utan att det helst ska ska genom att bjuda in men utan att göra en massa uppstyrda saker som bara krånglar till det och liksom "växa ihop" naturligt om det känns bra för båda utan att fundera på att allt ska vara så otroligt krångligt och organiserat. 

Nej, exakt därför har jag skrivit med henne via direktmeddelanden exempelvis och pratat och umgåtts med henne aktivt på event. 

• anonym05swe
    Anonym (...) skrev 2024-11-29 13:14:58 följande:
    Det är ju DU som gör det otroligt krångligt och att det ska vara otroligt organiserat efter ett visst sätt eftersom inget av våra förslag på hur du ska gå vidare, passar in på dina idéer om hur det ska gå till.
    Nej jag vill helst träffa någon spontant, bli ihop utan att behöva fixa praktiska krångliga saker utan snarare enbart ses liksom naturligt. Men ska bjuda ut henne. Behöver göra det. 
  • anonym05swe
    Anonym (Varför ens försöka...) skrev 2024-12-01 18:19:00 följande:
    Du har i dagsläget två alternativ:
    1) Eftersom du vill träffa någon spontant, får du söka kontakt med tjejer där du rör dig i ditt vardagliga liv, så du slipper praktiska krångliga saker att fixa. Har du några intressanta kursare, t ex? Glöm den här lumpentjejen som bor flera timmars resa bort, du kommer inte kunna träffa henne spontant och liksom naturligt utan att sitta på tåget i fyra timmar!

2) Fråga lumpentjejen om en dejt!!!! (Säger hon nej, går du vidare till punkt 1.)
    1. Nej inte träffat någon i min kurs som är överhuvudtaget intressant skulle jag säga. 

Nej ska bjuda ut henne ändå men om detta inte går bra ska jag försöka träffa någon spontant som förhoppningsvis leder långt. 

2. Ja, såklart.
  • anonym05swe
    Anonym (Inget på spel....) skrev 2024-12-01 19:33:51 följande:
    Ingen relation någonsin har uppstått utan "praktiska krångliga saker". Aldrig, aldrig någonsin utan att det är en atrangerad relation. Men inte ens då eftersom då är det föräldrarna som hanterat de "praktiska krångliga sakerna"
    Redan sagt att jag såklart är kraftigt emot arrangerade relationer. Pratar enbart om att växa ihop 
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2024-12-01 21:17:03 följande:
    Hur tänker du dig att det går till, att växa ihop?
    Beskriv ett tänkt scenario.
    Typ man råkar träffa ngn och så bestämmer man där och då för att ses en gång till och då blir man ihop typ.
  • anonym05swe
    felicityporter skrev 2024-12-03 17:45:31 följande:
    Men då måste ju trots allt en av personerna faktiskt FRÅGA den andra om han eller hon vill träffas igen på en fika (som exempel) och dessutom tror jag inte att de flesta vuxna bestämmer sig för att bli tillsammans på första dejten. Åtminstone inte uttalat.
    Ja men finns också folk som blivit ihop utan att ens haft det i tanken från början. 

Sade inte heller första dejten utan efter snarare att man träffats innan en gång då som exempel. Jag personligen hade nog velat träffa personen minst 2-3 månader innan ett förhållande men finns säkert personer som jag skulle kunna undanta från det. 
  • anonym05swe
    Anonym (Lillan) skrev 2024-12-04 11:11:24 följande:
    Detta fungerar ju bara om man bor på samma plats och ungås som vänner. Ni har avstånd och du är intresserad, då måste du ta initiativ till att ses För att ni ska kunna utveckla er relation, ses som vänner eller dejt.

hur är du med vänner, tar du inga initiativ där heller till att ses? Det är sällan saker bara landar i ens knä, ibland måste man ta initiativ för saker ska kunna hända.
    Ja och jag vill också bjuda ut henne. Är inte heller en sådan kille som inte bryr mig om henne på riktigt för jag bryr mig om henne på riktigt. 
  • anonym05swe
    Anonym (Varför ens försöka...) skrev 2024-12-04 14:40:24 följande:
    Du bryr dig inte om henne på riktigt, du bryr dig om henne i teorin. Känslan att du bryr dig om henne sitter instängd i ditt huvud, och du har inte släppt ut den därifrån. Så länge du inte med ord eller handling visar att du bryr dig om henne på riktigt, så är det bara en teori som saknar betydelse för andra än dig själv.

Av det du har berättat i tråden är jag 99% säker på att hon inte är intresserad av dig, men du lyssnar inte på vad vi i tråden tror och säger, trots att vi har erfarenhet och flera av oss är kvinnor själva. Därför tror jag att du bör fråga henne om en dejt, så att du kan släppa henne och gå vidare. Innan du har fått ett klart verbalt besked "ja" eller "nej" kommer du fortsätta posta inlägg i den här tråden, men inte göra något i verkligheten.

Om jag inte hade brytt mig hade jag inte varit i hennes DM. Om jag inte hade brytt mig om henne hade jag inte pratat med henne på eventen. Om jag inte hade brytt mig hade det inte känts väldigt jobbigt angående detta som det gör nu. Är knappast en teori. 

Går inte att veta än men ska bjuda ut henne ja. Du tror jag själv är glad med detta läge?

• anonym05swe
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-12-04 16:47:15 följande:
    Jag tror att du mår dåligt för att du innerst inne vet att du förmodligen inte har en chans på den här tjejen, oavsett om ni bor 500 meter eller 500 mil från varandra. Därför tar du inga avgörande steg så att du kan fortsätta drömma om henne.

Det handlar inte om avstånd, många har distansförhållanden. Men du vill inte få dina drömmar krossade genom att bli avvisad.

Jag tror också att du har svårt att förstå dina egna och andras känslor, hur andra människor fungerar, samt hur relationer fungerar och blir till. Du har en slags föreställning om hur det ska vara, som stämmer dåligt överens med verkligheten.

Därför har du också svårt att förstå att du I LÄNGDEN skulle må bättre om du antingen gör slag i saken eller släpper den här tjejen. I stället för att dra ut på det.

Du mår dåligt för att du har fastnat i detta. Du behöver komma vidare, fokusera på annat, umgås med människor IRL osv.

Jag tycker såklart det är tufft men tror inte som du tror att jag "inte har en chans". Jag vill ta avgörande steg såklart. 

Handlar i mångt och mycket om avstånd jo. Självklart vore det jobbigt att bli avvisad men handlar inte om det. 

Håller inte med. Bara för man har en annan syn på hur man föredrar en relation betyder det inte att det är fel. 

Jag ska bjuda ut henne. 

Nja, har inte haft flickvän tidigare heller så är tyvärr van med detta läget. 

Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?