• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Anonym (Hej) skrev 2024-11-17 11:33:58 följande:
    Som sagt, du kommer inte att berätta vad du skrev eftersom det troligtvis var ytligt och helt ofarligt. Det du gör är att du friendzonar dig själv, hon ser inte på dig som en potentiell partner efter den här tiden.
    Alltså inte helt ytligt, gav henne stöd och frågade vidare på det vi pratade om tidigare. Inte jätteytligt men inte jättedjupt heller. 

Nä är inte kört. 
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2024-11-17 14:00:55 följande:
    Har du väntat att skriva i flera veckor fast hon behövde stöd?!
    Tror du missuppfattade med vad jag menade med stöd. Peppade henne genom support till henne. Hon har fortfarande kvar en stor del av utbildningen. 
  • anonym05swe
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-11-17 10:33:52 följande:
    Om TS inte mår bra och inte vågar ta några avgörande steg med tjejen, borde han sluta skriva här. Jag tror inte att den här tråden är nyttig för honom eller kan hjälpa honom. 
    Mår bra trots att det jobbigt läge med detta och kärlekslivet överhuvudtaget. 

Ska ta avgörande steg dessutom MEN vill inte att hon ska känna sig osäker eller få dåligt samvete. Jag bryr mig om henne. 
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2024-11-17 17:47:20 följande:
    Hur peppade du henne? Vad har hon uttryck att hon behöver stöd med?
    Nej alltså gav support för resten av utbildningen som tyckte om i sitt svar. Alltså vanligt stöd inget märkvärdigt
  • anonym05swe
    felicityporter skrev 2024-11-17 21:52:15 följande:
    Jättebra, fortsätt nu att spinna vidare på detta. Fråga henne vad hon gillar att göra på fritiden för att koppla av, berätta också om vad du gör och vad du gillar. Försök sätta igång en dialog med henne med något ni har gemensamt, vad som helst. Sedan kan du säga till henne att du gillar hennes humor eller något liknande, för att sedan fråga henne om hon vill träffas på en fika. ☺️
    Har redan frågat det och annat till henne och pratat rörande det. Även pratat om vår gemensamma org med henne. 
  • anonym05swe
    felicityporter skrev 2024-11-18 01:03:21 följande:
    Superbra! Fortsätt hålla igång en konversation bara. Sedan ge henne någon komplimang, försök skämta med henne, säg att hon är rolig och fråga henne sedan om hon vill fika med dig t ex till helgen (det är viktigt att du nämner en konkret dag och inte bara säger ?någon gång?).
    Ja vill göra något liknande men är rädd att hon ska ta ex en komplimang fel osv. 
  • anonym05swe
    felicityporter skrev 2024-11-18 16:36:02 följande:
    Försök tänka lite rationellt nu. Vem i hela världen skulle tolka en komplimang ?fel?, särskilt om du ger henne en komplimang för hennes humor eller hur smart hon är. Alla blir glada av det, jag lovar!
    Ja, självklart kan hon tolka det på rätt sätt men hon kan också tolka mig som ytlig pga det. 
  • anonym05swe
    felicityporter skrev 2024-11-18 18:01:07 följande:
    Va?!?! HUR?!?! Jag kände medkänsla med dig innan, men nu börjar jag faktiskt tro att du driver med oss. Hur i helvete skulle någon tolka dig som ytlig om du ger denne en komplimang för deras humor eller intelligens? HUR FÅR DU IHOP DETTA I DITT HUVUD?! 

Snälla säg att du skämtar!

JAG sade INTE att det skulle ske utan att det KAN ske. Sade inte att det garanterat skulle ske.

• anonym05swe
    felicityporter skrev 2024-11-18 18:57:42 följande:
    Men snälla vännen, HUR skulle det kunna ske? Det är ju helt omöjligt att ta en komplimang för någons humor eller intelligens för att du är ytlig och bara gillar hennes utseende? Ser du inte själv när du läser det du skriver hur ORIMLIG denna rädslan är?
    Sade inte att det enbart kan vara ytligt pga att det kan riskeras tro att jag är intresserad pga utseende (som inte stämmer) men också att hon kan tro att jag gillar henne redan nu (ja, det gör jag) men vill skriva mer innan såklart.
  • anonym05swe
    Anonym (Jonna) skrev 2024-11-18 20:19:50 följande:
    Ts, du vägrar helt att svara på mina inlägg eller?
    Va? Har svarat på en massa inlägg. Försöker svara på allt
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?