• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

felicityporter skrev 2024-11-14 11:05:03 följande:
    Självklart är det jobbigt att bli nobbad, men trots allt hör detta till vardagen för de allra flesta killar. Har du väl blivit nobbad några gånger kommer det kännas lättare och lättare, till sist lär du dig att det inte är en jättegrej. Världen går inte under. Och OM hon nu skulle nobba dig så är det väl bättre att du vet om du någonsin har en chans med henne eller inte så att du kan gå vidare i livet?

Som en liten rolig anekdot: min nuvarande pojkvän frågade ut mig säkert 20 gånger innan jag tackade ja. Jag hade alltid någon ursäkt, men han var ettrig. 😆 När vi väl träffades slutade ?dejten? i katastrof, trots att vi kysstes kände jag ingen attraktion och tyckte han var för blyg. Tänkte aldrig träffa honom mer? Meeeen, han var ettrig som sagt, fortsatte hålla kontakten och frågade 10 gånger till om vi inte kunde träffas igen innan jag till sist sa ja. Nu har vi varit tillsammans i 1,5 år och jag älskar honom supermycket! Så kan det gå?

Jo men många i min ålder har redan stabila förhållanden. Valde heller inte att få känslor för henne utan det skedde bara efter att jag träffat henne ett par gånger. Alltså nej världen går inte under men det är otroligt jobbigt. Ja, det kanske det är men det är också inte trevligt. 

Så du tycker man ska tjata? Jag har bara hört motsatsen att man inte ska fråga en massa gånger tidigare? Jag längtar också tills jag är i en bra relation under lång tid.

• anonym05swe
    Anonym (Poppe) skrev 2024-11-14 11:41:36 följande:
    Jag reagerade också på Felicitys berättelse. Det låter som att han hade kunnat åka dit för stalking ifall hon hade anmält honom...
    Ja vid anmälan hade det kunnat ske.
  • anonym05swe
    Anonym (Jonna) skrev 2024-11-14 11:38:38 följande:
    Du har ju ingen plan nu heller.  Du hade ju en plan i augusti att bjuda ut henne i september, men det gjorde du inte. Vad menar du att du har för plan nu?
    Ska försöka bjuda ut henne efter att jag skrivit lite mer med henne. Ska skriva med henne denna vecka vet jag iaf (gått flera veckor sedan vi skrivit senast)
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2024-11-14 17:38:09 följande:

Om du vill växa in i relationer (vänskap, kärlek) måste du faktiskt träffa folk. Universitetet är en bra plats för nystart.
    Hur går det för dig?
    Du skrev om några tjejer som var trevliga, har du träffat dem mer?

Nej, inte träffat dem mer. 
  • anonym05swe
    felicityporter skrev 2024-11-14 14:43:56 följande:
    Nej, många i din ålder har verkligen inte stabila förhållanden. De flesta killar i din ålder har svårt att hitta flickvänner, helt enkelt eftersom det är ?tjejernas marknad? (om man får vara krass).
    Klart att det är en jobbig känsla men det är ännu jobbigare att vara intresserad av en person och gå i ovisshet bara för att man inte vågar bjuda ut den.

Jag tycker inte man ska tjata egentligen, men med rätt fingertoppskänsla och glimten i ögat kan det ses som ?endearing? och vara smickrande när killen verkligen kämpar lite och visar att han är jätteintresserad. Men detta är ju på case by case basis. Man får vara lite socialt smidig och känna av hur mottagaren upplever det man säger.

Vet om rätt många i min ålder som jag gått i samma skola som är i stabila förhållanden. Ja, ovissheten är jobbig men så fort jag kommer in i en bra relation kommer det vara skönt att slippa den stressen. 

Kanske men av andra tjejer vet jag att man enbart ska skicka typ 1-2 gånger och sen inte skicka mer om man inte får svar liksom. 

• anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2024-11-14 19:23:42 följande:
    Synd. Du måste inte tänka attdu ska bli ihop med nån annan, men det är bra vara social. umgås du med folk?

Alltså ja men enbart i skolan. Går inte heller "ut" på typ klubbar heller för känns inte så autentiskt.

Vill bara hitta den "rätta" dvs någon som jag kan se mig själv för hela livet med utan att behöva stressa och tänka på annat. 

• anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2024-11-14 19:54:31 följande:
    Är det inga du kan föreslå att häng med för fika eller gemensamma intressen? Menar inte just tjejer nu.

Nej inte direkt. 

• anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2024-11-14 19:58:59 följande:
    Varför inte?
    Du verkade så glad i början när du flyttat, det verkade spännande, folk var trevliga. Vad hände?
    Inget särskilt har hänt skulle jag säga. Är enbart jobbigt att vara fast i samma situation månad efter månad utan att veta vad som sker sedan. Vill verkligen hitta den rätta så snart som möjligt men allt är så otroligt krångligt.
  • anonym05swe
    Anonym (Jonna) skrev 2024-11-14 20:09:31 följande:
    Men vad konstigt, du har ju skrivit tidigare att folk generellt inte vill ha stadiga förhållanden utan byta partner hela tiden?
    Sagt att en del gör det, inte alla. Det räcker med att kolla på statistiken. 
  • anonym05swe
    Anonym (Inget på spel....) skrev 2024-11-14 22:25:04 följande:
    Det är jobbigt och krångligt för att DU GÖR DET JOBBIGT OCH KRÅNGLIGT!!!! 

Du kommer aldrig att hitta den "eviga kärleken" så länge du fortsätter i samma spår och tror att det ska ske på något magiskt vis. Man måste träffa folk, umgås, hänga, prata, utbyta tankar och idéer, kramas, dejta, testa, hångla, för att kunna få chansen att hitta "den eviga kärleken". Att hela tiden leta, drömma sig in i framtiden utan att ta vara på nuet fungerar inte. Att tro att det ska ske utan att man visat att man är intresserad av en speciell person fungerar inte. 

Varför har du inte skrivit till "din stora kärlek" på flera veckor? Varför har inte hon sökt kontakt med dig?

I ett annat inlägg var du åter igen tillbaka till att "jag har ingen plan för vad som ska hända om hon nobbar mig". Eftersom du vill ha en plan för det så är vi tillbaka till punkten "du är inte så förälskad i henne dom du påstår" utan du är förälskad i drömmen om den perfekta relationen. 

Vill du veta en sak? Det finns inga perfekta relationer.

Nej, dels så valde inte jag att få känslor för henne och dels är det vanligt att tycka att det är krångligt att hantera. 

Vill inte "testa, dejta" osv flera personer utan enbart vara i en relation. 

Har inte visat intresse för henne i våra chattar så betyder ingenting särskilt, har haft packat schema. 

Nej, gillar bara henne. 

Nej men kan göra allt för att komma så nära som möjligt det.

Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?