• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Anonym (...) skrev 2024-11-09 23:32:44 följande:
    Du har haft gott om tid att bjuda ut henne. Och har tid, du väntar ju påstår du. Utnyttja tiden medan du väntar. Nu hinner du

Gott om tid? Hon kan fortfarande tro att jag stressar fram det och nu är hon i militären.

• anonym05swe
    Anonym (Varför ens försöka...) skrev 2024-11-09 23:44:45 följande:
    Denna fruktansvärda väntan på att du själv ska våga höra av dig till henne och fråga om hon vill hitta på något?

Men om jag tolkat det rätt att hon inte hört av sig på 3 veckor eftersom du inte skrivit till henne, så är hon ändå inte intresserad. Hade hon varit intresserad hade hon kontaktat dig spontant så ofta hon kunde.

Men fråga nu, så du slipper undra längre!

Herregud jag har inte uttryckt att jag är intresserad heller så konstig tolkning av situationen. 

Så skulle inte jag tolka det iom att vi pratat mycket och varit på eventen samt att jag inte uttryckt intresse heller. 

Hon kan tolka det fel, det kan spridas, jag vet inte vad mer som kan riskeras?

• anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-11-09 23:57:05 följande:
    Nej, men du är ansvarig för att inte bjudit ut henne. 

För du inte vet hur normerna är idag, att ens bjuda ut är en så otroligt stor risk idag och så har jag ingen aning om de långsiktiga eller kortsiktiga. 

Är inte så det bara är att göra X, Y sker. Är inte enkelt.

• anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-11-10 00:00:33 följande:
    Du väljer ju själv. Det är bara du som blir lidande. Hon verkar inte bry sig. 
    Jo och jag ska bjuda ut henne. Dock är detta jobbigt, minst sagt. 
  • anonym05swe
    Anonym (...) skrev 2024-11-10 00:21:20 följande:
    Vad behöver du för stöd från oss i tråden för att orka med/klara av att bjuda ut henne?
    Vet inte men som sagt är det här ovisst också jobbigt men en avvisning vore ännu mer jobbigt. 

Längtar tills den dagen jag är i en trygg, varm och kärleksfull relation med den rätta kvinnan i en förhoppningsvis lång relation. Tyvärr känns det långt borta då jag antagligen skulle bli "dömd" om jag berättade att jag aldrig haft flickvän tidigare. 
  • anonym05swe
    Anonym (...) skrev 2024-11-10 00:58:27 följande:
    OK vi kan alltså inte göra något för att hjälpa dig vidare.
    Jo typ vad jag ska skriva så det ser bra ut ex. 
  • anonym05swe
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-11-10 08:55:07 följande:

Om det bara är du som hör av dig till henne, är hon inte intresserad.

Om ni inte har hörts på flera veckor, är hon inte intresserad.

Skulle hon vara intresserad, skulle hon höra av sig till dig. Inte låta det gå flera veckor.

Men du vet som sagt inte ens om hon är singel, så det finns väl inte så mycket mer att säga.

Hon vet dock inte om att jag är intresserad osv.
  • anonym05swe
    Anonym (Hej) skrev 2024-11-10 09:42:14 följande:

Jag kan sammanfatta allt igen (har gjort det flera gånger i tråden):
    TS var kär i en tjej när han var 12 år, hans kompisar fick reda på det och han blev retad för det. Efter detta är han så rädd att det ska hända igen att han aldrig vill yttra ett ord om sina känslor förrän han vet att hon känner likadant och att de ska vara tillsammans resten av livet.

Han föraktar alla som dejtar runt, prövar sig fram och som har förhållanden som bara håller ett par år, han vill träffa den rätta vid 18 års ålder och inte dejta modernt (hans ord).

Tjejen han är kär i har han träffat fysiskt vid 3-4 tillfällen, alltid ihop med många andra och har nog egentligen aldrig pratat mer än 10 meningar med henne ordentligt, han tycker att han har agerat genom att han började skriva med henne för ett år sen. Vi andra håller inte riktigt med eftersom det bara är ytligt snack och hon har aldrig initierat någon kontakt, det är alltid TS som återkommer till henne.

Han har inget socialt liv och vi har rekommenderat honom att satsa på vänner istället för att drömma om någon som är tydligt ointresserad och finns i andra änden av Sverige, han vägrar också någon form av terapi att hitta en väg ut i livet.

Du tolkar det fel. Jag vill inte bara gå från relation till relation ja utan helst stanna i samma (i en bra relation) så länge som möjligt. Idag är normen motsatsen.

Nej jag "föraktar" inte personer som gör annat men jag vill inte göra det. Folk får göra vad de vill. 

Fast samtidigt har vi frågat varandra saker så det stämmer inte heller. 

Terapi? Jag mår bra och finns personer i större behov.

• anonym05swe
    Anonym (Hur?) skrev 2024-11-10 09:26:05 följande:
    Hur ska du någonsin hamna i den relationen? Tror du att det är svart magi så du bara vaknar upp en dag 7 år in i ett lyckligt förhållande? eller måste du kanske göra något för att hamna där?
    Vet inte men det är där jag helst vill hamna. Nej, ingen har sagt det. Inte sagt att man inte behöver göra något. 
  • anonym05swe
    Anonym (Inget på spel....) skrev 2024-11-10 08:13:59 följande:
    Vilka normer? Vilken risk? Vad är du rädd för ska spridas? På vilket sätt är det farligt att andra skulle få veta att du har ett intresse i henne? Vad är det för sammankomster där ni faktiskt träffas? Är du med i något religiöst samfund eller vad som gör att du inte vågar visa vad du känner? 

Det är enkelt att fråga om någon vill träffas! Men då måste man våga ta en risk! Man måste våga gå utanför sin bekvämlighetszon! 

Att skriva ytligheter till någon i ett års tid är inte att våga. På ett år borde man ha hunnit lära känna någon, diskutera erfarenheter, aktuella händelser, hur det var när man växte upp, vad man ville bli när man blev stor, vänskap, känslor, saknad, längtan, relationer.... på ett års skrivande borde du veta om det finns ett intresse för dig eller om hon har någon hon är intresserad av eller tillsammans med. På ett års skrivande borde du veta hur hon ser på kärleksrelationer, vad hon vill ha ut av framtiden, drömmar och visioner. 

Vet du ens vad hennes planer är när lumpen är slut? Ska hon gå vidare inom det militära med befälsutbildning? Eller vad är hennes planer och drömmar framåt? Hon borde ju mucka snart om hon inte går vidare med befälsutbildning. 

Nej det är det inte. Det är en privatsak mellan oss, finns ingen anledning för andra att veta liksom. Varför ska Person Y, Person X och Person Z veta? 

Hon är i försvaret just nu så logistiken gör det typ omöjligt ändå att faktiskt träffas. Läget just nu är inte roligt.

Vi har redan diskuterat en del rörande sådant som framtid, intressen osv. 

Ja, i breda drag vet jag om. 

Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?