• Anonym (Do)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

anonym05swe skrev 2024-07-19 23:06:29 följande:

Haha nej. Ska dock försöka bjuda ut henne så fort det går efter detta event om jag inte kan träffa henne själv. Jag vill verkligen i en relation ge all kärlek maximalt hela tiden och det skulle jag göra. Jag gillar henne nu och skulle antagligen gilla henne ännu mer om jag kunde ex träffa henne själv i flera timmar ordentligt.

Nej, inte sagt det heller.

Ge upp. Du kan inte lösa det här.
  • Anonym (Do)

Hur går det TS? Vi spricker ju av nyfikenhet!
    Din tystnad får i alla fall mig att tro att du har kokat ihop en riktigt smaskig bortförklaring den här gången. T ex att du hade din planerade raggningsstöt nedskriven på en lapp som det kom en fågel och knep så du glömde av allting. Men det är ju ingen fara eftersom du har gått om tid att komma på vad där stod tills hon muckat..

• Anonym (Do)
    anonym05swe skrev 2024-07-23 16:11:24 följande:

Hon vet fortfarande inte. 

Nej och nej på de påståendena. Jag kommer kontakta henne om att ses. 

Mmmmm?. Fast nej. Det kommer du inte.
  • Anonym (Do)
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-07-25 14:24:31 följande:
    Så klart inte. Det är ju både unikt och komplext. 
    Just det ja, råkade glömma det. Jag är så tråkig och modern och växte in i mitt förhållande på under en månad med min partner att jag lätt glömmer hur svårt och jobbigt det kan vara för andra. Jag behövde inte göra någonting, en dag var hon bara där. Tur att jag tycker om henne.
  • Anonym (Do)
    Anonym (Lugn) skrev 2024-07-25 16:11:17 följande:
    Vilken tur att hon inte misstolkade dig!!!! Eller att någon fick veta att du gillade henne.
    Ja verkligen. Har inte tänkt på det. Hemska tanke.
  • Anonym (Do)
    anonym05swe skrev 2024-07-25 19:40:24 följande:

Jag har försökt med det genom att skriva med henne länge. Dock så har hon inte förstått hinten. 

Troligast, som många av oss i tråden är rörande överens om, är att hon visst förstått hinten men ditt intresse för henne är inte besvarat. Inget konstigt med det, det händer hela tiden. Det är detta du måste inse, du kan inte bara sitta och gissa.

Tycker du själv att din taktik varit framgångsrik?

• Anonym (Do)
    anonym05swe skrev 2024-07-25 17:40:58 följande:
    Ska göra det.
    Nej det kommer du inte göra.
  • Anonym (Do)
    anonym05swe skrev 2024-07-26 23:00:42 följande:

Alltså om du inte förstår baserat på det jag skrivit tidigare har jag redan dåligt samvete av att inte berättat för henne rakt ut än. Är otroligt jobbigt. Jag sade att jag gett hinter genom att skriva med henne men inte att jag tror hon vet det helt än heller. 

Nej och inte sagt det heller. Detta har dock varit väldigt tufft under en lång tid.

Skulle du inte få ångest av att berätta för henne då? Det känns väldigt respektlöst att skynda fram något sådant så här snabbt.

• Anonym (Do)

Hur aktivt har du försökt bjuda ut henne idag TS?

• Anonym (Do)

Verkar tyvärr som denna komplexa och unika tråd nått vägs ände. Poletten kanske äntligen har trillat ner hos TS, alternativt har de växt ihop och lever lyckliga just nu.

Eller så har TS fullt upp med en jobbig och komplex flytt till en studentstad?

• Anonym (Do)
    Anonym (Lugn) skrev 2024-08-01 12:26:35 följande:
    Ja och det är lika bra. Märkts den senaste månaden att TS gett upp, även om han hävdat annat. Får väl hoppas att han lärt sig något till nästa gång och att han inte kommer att isolera sig på universitetet som han gjorde på gymnasiet.
    Japp. Helt uppenbart så fick sig hela grejen en rejäl törn efter sommarens event. Inte ens TS kan blunda för sanningen längre.

Hoppas verkligen att han lärt sig något som du säger. Att en annan approach är att föredra.
  • Anonym (Do)
    anonym05swe skrev 2024-08-01 16:22:49 följande:
    Inte bjudit ut henne, än. Ska dock göra det i god tid.
    I god tid för vad då? Förstår du ens vad det uttrycket betyder?
  • Anonym (Do)

Det är ok att sånt här skiter sig TS. Hoppas du tar det som en läxa du kan ta med dig framöver. Nu om ett par månader när du fått upp ögonen för någon ny i skolan så är det bara pang på rödbetan som gäller. Inte hålla på och fjanta med massa innehållslösa DM.
    Heja anonym05swe!

• Anonym (Do)
    Anonym (Lugn) skrev 2024-08-10 16:09:38 följande:
    Det förstår jag. Var ju absolut inte du i de andra trådarna heller.
    Han har outat sig duktig som incel i en annan tråd?
  • Anonym (Do)
    anonym05swe skrev 2024-08-21 20:03:07 följande:

Ja, jag vill träffa henne men avståndet gör det svårt. Har skrivit med henne. 

Hon har dock kontaktat mig först på vissa event på plats. Att skriva först är ingen indikator heller. 

"ovilja att fråga henne, ständiga undanflykter" stämmer inte då heller. Jag vill fråga ut henne och de sakerna jag nämnt tidigare är inte undanflykter. Ja, hade gärna blivit ihop med henne efter lumpen om det går ja för oss båda. 

Jo, det är en extremt bra indikator på hur man ligger till om någon skriver först. Om någon aldrig tar initiativ till en dialog eller samtal eller egentligen vad som helst så pekar allt på att den personen inte är så intresserad av att utveckla någon djupare relation med dig, inte ens en vänskapsrelation faktiskt.

Testa nu att inte skriva till henne alls och de hur lång tid det tar innan hon skriver till dig. Det är alltså INTE att ghosta. Ghosta blir det inte förrän hon försöker ta kontakt med dig men du väljer att inte svara. 

Testa om du törs!

Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?