• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

felicityporter skrev 2024-10-28 21:28:56 följande:
    Hahaha, så gulligt! 😆 Ingen hade någonsin haft en chans att träffa någon partner då med TS resonemang. 😉
    Vill inte att det ska vara ytligt, vill verkligen helst bara prata igenom det med henne
  • anonym05swe
    felicityporter skrev 2024-10-29 16:24:38 följande:
    Jag håller med skribenten ovan, vad är det för ytligt med den frågan? Jag fattar verkligen inte? Blir ju ännu konstigare att bedyra sin eviga kärlek och göra en stor sak av det.
    Tänk om hon tolkar det som att jag enbart gillar henne för hur hon ser ut ex (tror inte hon skulle göra det men det kan ske) eller att hon tolkar det som att jag stressar fram det?
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-10-29 16:43:14 följande:

Hur tänker du skriva då så hon inte missuppfattar dig? 

Du har ju haft tid på dig att fundera. 

Vet inte för beror på 

Jo men är inte enkelt

• anonym05swe
    felicityporter skrev 2024-10-29 17:39:47 följande:
    Nej, hon kommer inte tolka det så och hon kommer inte tycka att du stressar fram något. Jag tror att du är rädd för att bli nobbad av henne och att din dröm således försvinner, det är säkert därför du inte vågar föreslå något så enkelt som en fika.
    Nä handlar inte om det för har tyvärr blivit nobbad 2-3 ggr tidigare redan utan enbart om hur det kan tolkas. 
  • anonym05swe
    Anonym (Hej) skrev 2024-10-31 16:18:06 följande:
    Det kallas inte att bli nobbad när man var 12 år, det är barndomsminnen. Du kan inte ha den upplevelsen som en referens till din livserfarenhet!

Du vill inte att hon ska tro att du är kär, det kommer hon inte heller att göra. Hon kommer att tro att du vill ha en dejt med henne för att kolla läget mellan er två (nu är jag iförsig helt övertygad om att hon har förstått vad du känner och att hon inte är intresserad). Du behöver släppa sargen och leva, inte stå och trycka vid sidan av och hoppas att saker kommer lösa sig för dig för det kommer det inte.
    Det jobbigaste är inte bara en potentiell avvisning utan även om det kanske läcker eller om hon dömer mig för det. Är så jobbigt med allt detta för jag faktiskt bryr mig om henne. Om jag velat hade jag bara försökt bli ihop ngn annan. 

Jo, jag försöker "släppa sargen" men är så otroligt jobbigt. Vill bara växa in i en bra relation med rätt person utan krångel och utan problem som förhoppningsvis är henne. Ogillar kraftigt hur modern dejtning är där folk bara hoppar från relation till relation. 
  • anonym05swe
    felicityporter skrev 2024-11-05 22:57:02 följande:
    Förstår inte vad du menar, det är omöjligt att en relation er emellan ska växa fram av sig själv om du inte ens föreslår en fika eller promenad eller vad fan som helst. Det har ingenting med modern dejting att göra.
    Har redan sagt att jag ska bjuda in henne men vet inte hur fel det kan tolkas
  • anonym05swe
    Anonym (...) skrev 2024-11-08 15:46:30 följande:
    Så du ska alltså göra det även om det eventuellt kan tolkas fel?
    Det är det jag velat göra rätt länge ja men vet inte hur vagt/konkret jag ska ska skriva det för att ska nå ut på rätt sätt. 
  • anonym05swe
    Anonym (...) skrev 2024-11-08 16:47:37 följande:
    Vilket innebär att du inte kommer göra det. För du kommer inte hitta ett sånt sätt som är tillräckligt bra för dig, vad vi än föreslår. Du kommer alltid ha invändningar.
    Jo, jag kommer göra det men ni alla målar upp det som enkelt i princip. Vill verkligen prata med henne om det i lugn och ro. Nu känner jag bara en stress för det ska gå fel. 
  • anonym05swe
    Anonym (Jonna) skrev 2024-11-08 22:16:49 följande:
    Hur tror du att hon tolkar situationen som den är just nu, att du en gång i veckan skriver något ytligt till henne?
    Jag vet inte men hon kanske är osäker på vad jag vill antagligen.
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2024-11-08 23:20:06 följande:
    Då är du väl nöjd?

Men du? Vet du mer intima saker om henne nu än för tre månader sen? Pratar ni nåt viktigt? Personligt?  Djupt?

Nej, jag hade mycket hellre vetat att vi känt varandra mer. 

Alltså, jag har inte gått in i detaljfrågor liksom utan att ställt frågor som rör henne för bryr mig om henne. 

Detta känns som en katastrof "in the making".

Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?