Inlägg från: Anonym (Inget på spel....) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Inget på spel....)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

anonym05swe skrev 2025-02-09 22:28:48 följande:

För fanns enbart den kombinationen där. 

Att vanliga tentamen är objektivt sämre som är mer fokuserad på minne snarare än faktisk kunskap. Att skriva det på ca 4-5 sidor en rapport på ämnet är mer vetenskapligt och bättre som examination.

Hur kan kombinationen endast finnas där samtidigt som skolan ligger uselt i rankingen av den utbildningen? Hittar du på nu igen för att kunna förklara varför du misslyckats?

Sen är det ju som så att en termin som regel är uppdelad i olika delar och du har fortfarande misslyckats på mer än 37,5% av delarna och du borde ha hunnit göra ett par omtentor.

Jag har själv misslyckats på tentor, till och med en hel 5p kurs (på den tiden då en termin var 20p). Jag missade den tentan 4 gånger. Samma fråga varje gång (den frågan stod för 50% av poängen på tentan och man var tvungen att klara den för att klara tentan). Men inte tusan var det tentan fel eller kursens fel att jag misslyckades utan helt och hållet mitt eget som inte kunde hålla isär fyra olika modeller. Trots att jag kunde beskriva dem felfritt så satte jag fel namn på dem och därmed missade jag hela tentan (frågan gick t på att beskriva två namngivna modeller av de fyra). 

Så lägg ner bortförklaringarna istället och ta lite ansvar gör ditt liv, både gällande studier, jobbsök och tjejen du påstår att du är så förälskad i men fortfarande inte bjudit ut pga alla omständigheter runt omkring. 
    anonym05swe skrev 2025-02-10 12:03:51 följande:
    Nej

Är enbart på appar utifall att. Använder inte direkt aktivt 
    Utifall att vad då? Du är ju störtkär i hon från föreningen säger du ju så varför är du på dejtingappar? Om man är så kär som du påstår att du är så är man inte på dejtingappar "utifall att" utan man lägger all energi på att få till en dejt med den man är kär i. Så då var vi tillbaka till det där med dina känslor för henne, att de inte är så starka som du påstår. 
    anonym05swe skrev 2025-02-10 12:45:44 följande:
    Har inte körkort (pga medicinska skäl) vilket också försvårar
    Vad söker du för jobb där körkort är ett krav? Finns ju massor med jobb där man inte behöver körkort. 
    anonym05swe skrev 2025-02-14 12:47:45 följande:

Du inser att jag medvetet valt att inte ens ordentligt försöka med andra? Vill verkligen bli hennes. 

Ja eller så leder det till att det blir rykten osv eller att det inte är en privatsak. Vill inte att ngn annan än hon ska veta om det. 

Modern dejting är ett skämt

Vilka rykten är du rädd för? Vad är det som är så katastrofalt illa med att det skulle "spridas rykten"? 

Är det ett frikyrkligt samfund det handlar om där sex etc före äktenskap är förkastligt? Eller handlar det om "heder"? Att man ska vara "ren"? 

Det handlar fortfarande inte om det du kallar "modern dejting", som ingen fortfarande förstår vad du menar med. 
    anonym05swe skrev 2025-02-14 12:05:29 följande:
    Jag kommer också göra det men vill inte stressa henne men kan tyvärr återigen också konstatera med ytterligare ett år utan flickvän på alla hjärtans dag tyvärr
    Du har hållit på i över ETT ÅR!!!! Det är inte att stressa fram något. 

Att du inte har någon flickvän även denna Alla Hjärtans Dag ligger helt och hållet i ditt ursäktande om hur komplicerat allt är, helt och hållet i ditt eget bristande initiativtagande.
    anonym05swe skrev 2025-02-14 14:04:23 följande:
    Jag agerar också. 

Och nej att ens gifta sig visar att du inte sökte kortsiktigt. Tyvärr är normen att folk strular runt hela livet idag. 

Jag vet inte ens hur jag kan flörta ordentligt. 
    HUR agerar du? Och kom inte med att du skriver någon gång i månaden till henne på DM utan att berätta ett skvatt om ditt eget liv. HUR agerar du för att fråga henne på dejt? HUR agerar du för att komma närmare ditt mål om en dejt och ett förhållande?
    anonym05swe skrev 2025-02-14 13:53:40 följande:
    Nej med rykten pratar jag om att jag vill att det ska vara en privatsak då ingen annan har med det att göra förutom henne. 
    Förstår fortfarande inte vad det är du är så rädd för att andra ska misstänka. 
    anonym05swe skrev 2025-02-14 16:11:01 följande:
    Jag försöker så gott jag kan. Jag har alltid haft svårt att hamna i en relation. Hatar allt krångel, risker m.m vill bara att det ska lösa sig. Vill inte vara för "påträngande" heller eller att hon ska tolka det fel. 

För det är en privatsak. 
    Man "hamnar" inte i en relation utan att våga ta risker. Det är inget som "löser sig utan krångel". 
    anonym05swe skrev 2025-02-14 17:50:58 följande:
    Normen är inte att ha samma partner under en lång tid nej 

Beror på 

Så du försvarar dagens normer? Inte sagt att jag är perfekt heller 
    Normen är fortfarande INTE att ha många, korta, relationer oavsett hur mycket du vill övertyga dig själv om det. Du har inte en susning om varför de runt omkring dig har relationer som tar slut efter kort tid eftersom du inte varit en del av deras relationer. Poängterar här att hag inte säger att det handlar om att du inte varit i en relation utan om att du har extremt förutfattade meningar om andras liv och vad de söker för relationer. 

Ja, jag försvarar normen att man måste testa sig fram när det kommer till relationer men att INGEN går in i en relation med tanken att det ska vara slut efter två veckor (eller månader). Det är knappt att man kan påstå att det ens varit en relation under den tiden. 
    anonym05swe skrev 2025-02-14 17:57:26 följande:
    Min poäng är normerna som formar dagens relationer som har stora fel i sig. Pratar i breda drag och inte om henne. Tror inte hon skulle göra det nej. 
    Men du och hon behöver ju inte göra som "alla andra". Har du ens pratat med henne om hur hon ser på relationer, rent generellt? Berättat hur du ser på det hela? 

Kan svara på det själv: Nej, eftersom det skulle innebära att du öppnar dig för henne på ett vis du inte vågar av rädsla för att hon ska "misstolka" dig.
    anonym05swe skrev 2025-02-15 13:47:07 följande:
    Vet inte exakt tid nej
    1) Har du eller har du inte fått vänner på studieorten?

2) Har du eller har du inte varit på olika aktiviteter för att lära känna folk som läser samma sak som du?

3) Har du eller har du inte varit aktiv i studiegrupper under förra terminen? Både för att man lär sig mycket av att plugga ihop men också för att lära känna folk.
    anonym05swe skrev 2025-02-16 00:50:46 följande:

Samtidigt så när man läser när typ Expressen och AB skriver om folk som träffar andra så framstår det som enkelt. Är det jag som tänker för mkt? Är jag verkligen *för* rationell och borde jag agera mer spontant och bara gå för saker? Jag är inte jättespontan som person såvida jag inte gör något kreativt 

Ja, det är du som tänker för mycket. Det är vad vi försökt få dig att förstå i över 600 sidor. Du övertänker, du är för rädd för vad som kan hända om någon skulle få veta att du gillar henne, du vill veta hennes reaktioner innan du ens frågat (och du kan inte veta det innan du frågar, så Moment 22). 

Men det är ju skönt att du kan ta in det vi skrivit 718000 gånger när det står i en tidning... 
    anonym05swe skrev 2025-02-19 11:19:55 följande:

1. Hon kan tolka det som ytligt 

2. Det riskerar inte bli en privatsak (vill inte att någon annan än jag och henne vet om det) 

Så du litar inte på att hon inte kommer att berätta för allt och alla om att du frågat henne på dejt? Låter ju som en bra start på en eventuell relation... eller inte....
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?