Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
För fanns enbart den kombinationen där.
Att vanliga tentamen är objektivt sämre som är mer fokuserad på minne snarare än faktisk kunskap. Att skriva det på ca 4-5 sidor en rapport på ämnet är mer vetenskapligt och bättre som examination.
Sen är det ju som så att en termin som regel är uppdelad i olika delar och du har fortfarande misslyckats på mer än 37,5% av delarna och du borde ha hunnit göra ett par omtentor.
Jag har själv misslyckats på tentor, till och med en hel 5p kurs (på den tiden då en termin var 20p). Jag missade den tentan 4 gånger. Samma fråga varje gång (den frågan stod för 50% av poängen på tentan och man var tvungen att klara den för att klara tentan). Men inte tusan var det tentan fel eller kursens fel att jag misslyckades utan helt och hållet mitt eget som inte kunde hålla isär fyra olika modeller. Trots att jag kunde beskriva dem felfritt så satte jag fel namn på dem och därmed missade jag hela tentan (frågan gick t på att beskriva två namngivna modeller av de fyra).
Så lägg ner bortförklaringarna istället och ta lite ansvar gör ditt liv, både gällande studier, jobbsök och tjejen du påstår att du är så förälskad i men fortfarande inte bjudit ut pga alla omständigheter runt omkring.