anonym05swe skrev 2024-02-15 21:43:05 följande:
Så ja, nu vet du.
Ska verkligen agera för att det ska bli hon och jag ja och våga göra det jag behöver göra.
Jag har dejtat en ingenjör förr i tiden, och han skulle aldrig passat in på FL med sitt tänk, men det var inget fel alls med hur han tänkte, han var mycket logisk och mindre emotionell. Jag tror det finns gemensamma paralleller mellan honom och dig. Jag gillade honom, men han valde att avsluta mellan oss 2, för att jag inte var klar med utbildningen och jag hade inte arbete. Han ville inte satsa på en sån kvinna, han sa att jag är omogen. Alltså hade han något slags pengafokus, var materiell och överdrivet planerande och logisk. Jag var kär i honom och allt. Jag var t.o.m. 17 år yngre, så det är många mäns största dröm att kvinnan bara är yngre och vill ha sex. Men det är inte alla mäns dröm.
Så jag tror att du har något slags annat fokus än många andra på FL, men det är absolut inte "fel". Jag är jätteglad för att jag hade fått prata och lära om ett annat perspektiv förut, jag har lärt mig mycket, och det som hänt och varför det tog slut, det har stannat med mig och påverkar mig till viss del fortfarande. Men jag har ursprungligen människofokus och är mycket känslostyrd o.s.v. precis som många många andra på FL.
Men i min nästa ev. relation så skulle jag försökt slå ihop båda synsätten om det är möjligt.
Jag har inte gett vykortet och chokladrosen till killen i fråga ännu (han är yngre än mig och kanske inte vill ha mig i vilket fall som helst), inte för att jag inte vågade (eller, kanske lite därför), det handlade mest om att han inte var på tunnelbanestationen samtidigt som mig. Jag kollade runt efter honom efter avslutad fritidsakvititet, men han var inte där förra veckan, trots att han hade deltagit på den gemensamma lektionen tidigare. Därför gav jag inte rosen. Jag ska se om jag vågar ge den idag eller inte. Om jag får kalla fötter så får jag ge chokladrosen till min mamma eller dotter bara.
Men om killen i fråga kontaktar mig på telefon senare säger vi, och visar intresse trots alla odds, så kommer jag att vilja klargöra några saker för honom (nu kommer vissa antagligen inte gilla vad jag säger). Jag kommer att berätta att jag vet av erfarenhet att om inte båda har klar utbildning och jobb, så kan man bara leta efter sex, men om båda har varsin fast inkomst och är självständiga så kan man även, utöver sex, leta efter kärlek och förhållande. Det är vad livet har lärt mig, annars kommer någon känna sig utnyttjad med stor sannolikhet. Det är väldigt stor risk att det tar slut mellan individerna då. Det är inte riktigt värt att satsa. Dessutom har man inte råd att uppleva så mycket saker tillsammans, så det går inte att stärka bandet riktigt. Att bara utbyta kroppsvätskor kommer inte räcka hela vägen.
Så jag tror att det är det här synsättet som du kommer att känna dig mycket hemma i, men du är lite vilse och vet inte om det ännu att det är klar utbildning och fast jobb som du vill ha först, för du är ung helt enkelt. Så det är vad jag tror. :)