Anonym skrev 2024-06-10 22:11:37 följande:
Hur går växandet förresten?
När ni nu skrivit om ytliga ämnen så länge, är ni då nära att "hamna" snart? Det behövs ju ingen strategisk ändring utan det är bara att fortsätta jobba på växandet, var det väl?
Att närma sig lite genom mer förtroliga samtal eller helt enkelt fråga om ni ska hitta på precis-vad-som-helst tolkas av mottagaren som antingen helt normalt och inget att haka upp sig på men lite glädjande att man blev uppmärksammad (detta oavsett hennes egna eventuella intresse eller ointresse för den här gången), eller som lite gulligt och mysigt (även detta oavsett utfall). Ännu bättre reaktion får man såklart om intresset är ömsesidigt, men sämre blir det inte om man inte är creepy och har gjort bort sig.
Om hon däremot skulle få den minsta hint om att du stått i vassen och väntat och fantasi-planerat i över ett halvår om att ni ska "växa in i" ett livslångt, välfungerande förhållande där du har stora visioner om hur du blir som bra och vuxen partner, utan att med ett ord antyda detta intresse ...
Då jävlar, är du rökt på mina ära.
Igen: Vad vill du ha tips om, som du tänker använda? Vad ska detta leda till?
Jag skriver regelbundet med henne. Omöjligt för mig att bedöma.
Jag vill prata med henne och träffas med henne, helst inte på en "dejt" men skulle acceptera det om det behövs för att ses.
Nej, så har jag aldrig menat. Har bara menat att jag har långsiktiga visioner för en relation som princip, inte med en specifik person då man inte kan planera för en relation. Mina långsiktiga drömmar med en relation överhuvudtaget är giftermål, bo ihop och ha barn för en relation. Har inte mål direkt för en relation med någon då jag inte är i en relation.