Anonym (Hej) skrev 2024-06-01 21:14:08 följande:
Nu låter du som att du tillhör en religiös sekt, är det därför vi inte förstår dina hämningar? Har du några religiösa principer som gör att du inte kan vara attraherad i någon utan måste gifta dig först?
Det du beskriver hör hemma för 100 år sedan, det finns inte längre tack och lov. Idag är man inte klassad som omoralisk bara för att man är förälskad i någon och vill bjuda ut den på en dejt utan löften om mer. Ingen tänker som du gör och framför allt inte tjejen, hon skulle nog bli helt förfärad om hon förstod hur dina tankar går.
Om du har sådan tur att ni går på en dejt så är det mest troliga att hon chansar och ser vad hon känner, hon kan alltså lika gärna avsluta det direkt efter dejten om hon inte blev sugen på mer. Hon kanske tom har sex med dig och avslutar efteråt- och hon är inte omoralisk ändå!
Nej, absolut inte. Nej, är inte religiös.
Nej, jag säger inte att man är omoralisk om man gör det då heller. Utan enbart att jag personligen skulle lära känna personen först helst. Nej, det skulle inte ske. Att jag söker långsiktigt är inte direkt fel.
Nej det är inte omoraliskt det du tog upp. Tog bara upp personliga preferenser att jag vill lära känna innan. Jag dömer inte andra som moraliska eller moraliska. Självklart är det okej att göra det man vill med andra så länge samtycke och andra lagar följs.
Så nej, det stämmer inte det du säger.