anonym05swe skrev 2025-01-07 16:52:24 följande:
Frågade om en framtida aktivitet för alla i organisationen om hon skulle dit (för att visa att jag bryr mig om henne) då jag gör det
Inte via skrift men via ord på plats
Vissa tvivlar på det dock. Det är inte enkelt att hamna i en relation. Att bara "fråga om en träff" kan dessutom tolkas på en massa sätt av hon jag bjuder ut.
Här avslöjar du återigen dina svårigheter att tolka och förstå socialt samspel. Du ger dina kontakter med henne överdriven betydelse.
Du tror att du visar att du "bryr dig om" henne genom att fråga om ni ska på samma aktivitet. Men en sådan fråga betyder ingenting, den kan man ställa till vem som helst, även ytliga bekantskaper.
Hon har alltså aldrig hört av sig till dig först, men ibland har hon tilltalat dig först när ni har varit på samma event?
Wow. Vanlig social konversation alltså, som många gör dagligen med både män och kvinnor, vare sig de är singlar eller ej.
Det är inte enkelt att hamna i en relation, skriver du. Nej, men du gör det sju resor svårare. Och man "hamnar" inte i en relation. Man måste vara aktiv om det ska bli något.
"Fråga om en träff" betyder bara att föreslå att ni ska ses själva och hitta på något. Om du du inte ens klarar detta, hur ska du då ha en chans att bli ihop med henne eller någon annan?