Inlägg från: Anonym (Tvillingmorsan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tvillingmorsan)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

anonym05swe skrev 2024-12-30 00:55:57 följande:

Jag klarar det dock, inte bara mitt fel att allt inte gått vägen direkt. 

Ja men jag ska göra det. 

Vet inte liksom, beror på. Vill bara träffa rätt tjej och inte bli ihop med ngn för sakens skull.

Vi får väl se.

Du skriver att andra klarar det, alltså borde du klara det. Men i dagsläget är du inte ens i närheten av ett förhållande och du har inga förslag på hur du ska komma vidare. 
    anonym05swe skrev 2025-01-01 19:15:58 följande:

Tror det har mer och göra med att jag faktiskt är lojal och seriös och inte direkt beter mig konstigt som vissa killar gör enbart för att få en relation. 

Du vill ha ett seriöst förhållande med rätt tjej, men du vill inte behöva anstränga dig nämnvärt eller ta några risker för att det ska ske.

Det verkar som du hoppas att hon bara dyker upp en dag, ni lär känna varandra och blir ihop. Det är oftast inte så det går till.

Hur länge är du beredd att vänta och hoppas på detta scenario, innan du byter strategi? Ett år? 10 år?

Det spelar ingen roll hur bra pojkvän du skulle vara, om du inte lyckas få ett förhållande. I dagsläget är du inte ens i närheten av ett.
    anonym05swe skrev 2025-01-03 22:50:36 följande:
    Ja? Vill fortsatt träffa henne liksom.
    Träffa henne då och då lär du ju göra så länge ni fortsätter vara aktiva i samma organisation och åker på event. Men det hänger på det, och det betyder ju inte att ni blir ihop. Hon kanske redan har kille? Många tjejer träffar killar i den mansdominerade lumpen.

Men fortsätt drömma om henne. Fortsätt göra ingenting. Det är ditt val. Ingen annan kan bestämma över ditt liv, och du skadar ju ingen.

Det är inget fel att ha en avståndsförälskelse att fantisera om. Tvärtom hör det ofta tonåren till. Vuxna har det också ibland. Det behöver inte alltid bli mer än en fantasi.

Problem blir det först om man lägger stora delar av sin tankeverksamhet på personen under lång tid, samt resonerar som om man tror eller hoppas att man kommer bli ihop med personen. Trots att man inte ens träffas ofta eller har något på g. Trots att man inte ens har varit på dejt.

Och tiden bara går. Då blir det svårt för andra att ta det på allvar.

Men som sagt, vem du drömmer om och hoppas på är din ensak. Det lär inte bli något med den här tjejen i alla fall, men om du mår bättre av att fortsätta drömma om en framtid med henne, så fine. Det är ditt liv. 
    anonym05swe skrev 2025-01-07 15:18:39 följande:

Skrev till henne idag dessutom till alla er som hävdar att jag inte "gillar henne" eller "bryr mig om henne" 

Vad skrev du? Har du fått svar?

Har hon någonsin hört av sig till dig först, eller är det bara du som hör av dig till henne?

Jag tvivlar inte på att du gillar henne. Däremot tror jag inte att du vet hur du ska göra för att ta er bekantskap till nästa steg. Eller du vet, men du vågar inte. Du vågar inte föreslå en träff, för du är rädd att bli avvisad. Det är förståeligt, men resultatet blir att inget händer.
    anonym05swe skrev 2025-01-07 15:52:12 följande:
    Jo vill ju träffa tjejen ca 4-5 dejter innan jag kan tänka mig vara i förhållande med den tjejen. Vill inte stressa in i det. För vill inte ha intima relationer med någon jag en är i en relation med alls också. 

Nej vill träffa henne (eller ngn annan tjej om detta inte går) ett flertal gånger innan. Vill dock inte träffa fel person alls.

Så tycker du jag ska stressa in i ett för sakens skull?
    VAR har jag eller någon annan skrivit att man ska stressa in i något för sakens skull???

Det har gått över ett år, hon kanske redan har kille, du sitter här och skriver och vågar inte ens fråga henne om ni ska ses.

Ärligt talat grabben. Du har problem. Du verkar inte klara av att närma dig en tjej tillräckligt mycket för att (eventuellt) bli ihop med henne, och du tolkar det andra skriver uppåt väggarna.

Jag tror att du till viss del lever i din egen värld, där saker och ting är som du tycker att det ska vara, men som stämmer dåligt överens med verkligheten.
    anonym05swe skrev 2025-01-07 16:49:03 följande:

Eftersom vissa är negativa konstant enbart för jag aldrig varit i en relation. Därav det sista svaret. 

Vågar? Handlar inte om det

Handlar snarare om att jag inte lyckats skaffa partner tidigare som sätter hinder nu speciellt iom att jag till skillnad från de flesta vill stadga mig långsiktigt. 

Jag hittar ingen som är negativ för att du aldrig har varit i en relation. Kan du länka till något sådant inlägg?

Och varför svarar du mig på det sättet, när jag aldrig har skrivit att det är fel att vara oerfaren? Alla har varit i din situation någon gång. Och i din ålder är det inte ovanligt.

Det är ditt sätt att resonera och tolka verkligheten som många reagerar på. Inte att du aldrig har haft en partner.

Många vill stadga sig långsiktigt. Återigen påstår du saker som inte stämmer. Men du kan inte stadga dig långsiktigt innan du vet om en tjej är den rätta för dig, och om hon vill samma. För att veta det måste man träffas och lära känna varandra. Samt VÅGA ta risken att det kanske inte blir något seriöst, eller tar slut efter ett tag, även om båda har de bästa intentioner från början och inte bara vill strula runt.
    anonym05swe skrev 2025-01-07 16:52:24 följande:

Frågade om en framtida aktivitet för alla i organisationen om hon skulle dit (för att visa att jag bryr mig om henne) då jag gör det 

Inte via skrift men via ord på plats 

Vissa tvivlar på det dock. Det är inte enkelt att hamna i en relation. Att bara "fråga om en träff" kan dessutom tolkas på en massa sätt av hon jag bjuder ut. 

Här avslöjar du återigen dina svårigheter att tolka och förstå socialt samspel. Du ger dina kontakter med henne överdriven betydelse.

Du tror att du visar att du "bryr dig om" henne genom att fråga om ni ska på samma aktivitet. Men en sådan fråga betyder ingenting, den kan man ställa till vem som helst, även ytliga bekantskaper.

Hon har alltså aldrig hört av sig till dig först, men ibland har hon tilltalat dig först när ni har varit på samma event?

Wow. Vanlig social konversation alltså, som många gör dagligen med både män och kvinnor, vare sig de är singlar eller ej.

Det är inte enkelt att hamna i en relation, skriver du. Nej, men du gör det sju resor svårare. Och man "hamnar" inte i en relation. Man måste vara aktiv om det ska bli något.

"Fråga om en träff" betyder bara att föreslå att ni ska ses själva och hitta på något. Om du du inte ens klarar detta, hur ska du då ha en chans att bli ihop med henne eller någon annan? 
    anonym05swe skrev 2025-01-07 17:13:27 följande:

Finns genom hela tråden 

Sade inte att du tyckte det men många gör det. 

Några, inte många vill faktiskt stadga sig i en långsiktig relation. Ja, jag vill också träffa henne och hoppas givetvis att han också har känslor. Att bli avvisad ytterligare skulle vara jättejobbigt iom att inte snabbt brukar få känslor och inte har en aning om vem annars jag kan vara med om detta inte går vägen. 

Vill verkligen inte strula runt iaf

Jag hittar inget inlägg där någon skriver negativt för att du är oerfaren. 

Jag tror att du missförstår och misstolkar vad folk skriver, precis som du verkar ha svårt med socialt samspel IRL. Kanske inte på ett ytligt plan, men på djupet.

Jo, många vill satsa på en långsiktig relation. Jag skulle säga att de allra flesta vill det förr eller senare. Och det är inte alls ovanligt att söka seriöst även i din ålder.

Men till skillnad från dig, inser de flesta att man inte alltid träffar den rätta på en gång, samt att det inte finns några garantier för att det håller.
    Anonym (X) skrev 2025-01-07 17:39:25 följande:

Jag har iofs skrivit att han inte kan uttrycka sig tvärsäkert om hur han ÄR i en relation när han aldrig varit det, precis som jag har sagt att han faktiskt inte har en aning om det han påstår om andra, att de bara dejtar för sakens skull, ingen söker långsiktigt, bara vill ha bekräftelse och så vidare.

Detta handlar om att han påstår saker som inte stämmer eller som han inte kan veta. Det är ingen kritik mot att han är oerfaren. Men han har tolkat det så, för han verkar ha svårt att förstå vad folk menar.
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
    anonym05swe skrev 2025-01-11 21:46:48 följande:
    Jag har ju satsat genom att ens gå in i hennes dm från början ex. Vill såklart satsa mer men om jag skriver för mkt och gör för lite på riktigt (när vi ses på event ex) kan det tolkas fel
    Du har inte satsat ett dugg. Att dm:a henne då och då, är inte att satsa. Det är bara ett första steg.

Dm:a kan man göra med vem som helst, särskilt om man är med i samma förening.

Tror du att du är den enda hon dm:ar med? Därtill skickar hon tydligen aldrig meddelanden till dig först. Inte ens på den punkten visar hon alltså något större intresse. Hon svarar när du hör av dig, men det är tydligen allt.

Återigen övertolkar du er bekantskap. Tror att det betyder mer än vad det gör. 

Det har gått över ett år. Hade du satsat på riktigt, och hon varit intresserad, hade ni redan känt varandra närmare vid det här laget, kanske varit ihop.

Nu lär det inte hända. Inte med din overksamhet och hennes svala intresse. Att ni hörs ibland och träffas på event då och då, betyder inte att ni blir ett par. Det förstår du va?

För att bli ett par måste ni börja träffas själva och du måste ta reda på om hon är intresserad. Det finns inga genvägar.
    anonym05swe skrev 2025-01-12 00:33:49 följande:
    Beror på henne
    Jag undrar som ovan, vad hoppas du ska hända?

Visst, hittills har hon inte avvisat dig eller ignorerat dig när du hör av dig, men inte heller tagit några initiativ.

Hon behandlar dig som vilken bekantskap som helst. Inte som en kille hon är intresserad av och eventuellt skulle vilja bli ihop med. Då hade hon ansträngt sig mer.
    Anonym (Tiden går) skrev 2025-01-12 09:22:16 följande:

Håller med. 

Men resonemanget passar TS, då behöver han inte anstränga sig, det blir någon annans fel om det inte blir de två. 

Det lustiga är att han tror att han kommer att bli en perfekt partner som kommer att göra allt för henne. När han i dagsläget inte ens orkar prata ordentligt med henne. Var ska all denna initiativförmåga komma från, när den totalt saknas idag?

TS vill ha en flickvän, men han vill inte anstränga sig eller ta några risker för att för att få en.

Helst ska drömtjejen bara dyka upp, de ska lära känna varandra och bli ihop utan krångel, som han har skrivit flera gånger.

Hur detta ska ske kan han inte svara på. 

Däremot verkar han själv övertygad om att han skulle vara den perfekta pojkvännen när han väl är ihop med rätt tjej. Det är vägen dit han inte fixar.

Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?